חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היתרונות המרכזיים שבלימודים במכללה

כיום, פועלים בישראל מאות מוסדות לימודים גבוהים שונים.בנוסף לאוניברסיטאות העיקריות, פועלות כיום בארץ מאות מכללות שונות המציעות מסלולילימוד במגוון תחומים שונים ומשונים, כאשר מכללות מסוימות מתמחות בתחום מסוים ואילואחרות מתמחות במגוון תחומים.

מספר הסטודנטים במכללות בארץ הולך וגדל משנה לשנה. הסיבההעיקרית לכך היא שמכללות מתאפיינות במספר מאפיינים מרכזיים אשר אינם נכונים לגבי כלגוף לימוד.

לדוגמה, אחד היתרונות הגדולים ביותר של מכללה על פניאוניברסיטה הוא תנאי הקבלה הנוחים והסבירים יותר המונהגים במכללה. כיום, בחור ממוצעאשר מעוניין להתקבל ללימודי תחום פופולארי במיוחד (דוגמת כלכלה, מנהל עסקים,חשבונאות וכד') באחת האוניברסיטאות צריך לעמוד בתנאי קבלה נוקשים – עליו להחזיקבממוצע בגרויות גבוה במיוחד ולהוציא ציון טוב בפסיכומטרי על מנת שיוכל להתקבלללימודים. בפועל, רוב האנשים אינם עומדים בתנאים אלו ואינם מעוניינים להקדיש שנהשלמה מחייהם על השלמת בגרויות, שיפור פסיכומטרי או לימודי מכינה. לכן, עבור אותםאנשים, מכללה מהווה פיתרון מצוין. במרבית המכללות תנאי הקבלה נוחים הרבה יותר, כאשרבחלק מהן ניתן אפילו להתחיל ללמוד בלי בגרות או פסיכומטרי, אך במעמד של תנאי, כלומר– המשך הלימודים מעבר לסמסטר הראשון תלוי בציוניו של הסטודנט בסמסטר זה.

בעבר, נחשבו התארים של בוגרי המכללות לפחותי ערך ביחסלאלו של בוגרי אוניברסיטה. בגלל אותם תנאי קבלה נוחים, יצא למכללות רבות שם שלמוסדות לימודים בעלי רמה נמוכה יחסית. כיום, המצב שונה לחלוטין. מכללות מסוימותנחשבות כבר לטובות כמו האוניברסיטאות השונות, ובתחומים מסוימים אפילו לטובות יותר.מכללות מסוימות שיפרו את תנאי הלימוד ושכרו אנשי אקדמיה מוערכים ומעותרים, ומציעותתואר נחשב וברמה גבוהה עבור מי שיסיים את מסלול הלימודים אצלן.

מגמה זו היא סימן נוסף להיטשטשות הקו המפריד ביןאוניברסיטאות למכללות. כך, יותר ויותר אנשים פונים ללמוד במכללות כאופציה שוות ערךללמידה באוניברסיטאות. התחרות הגוברת בענף זה משחק בראש ובראשונה לידיהם שלהסטודנטים הנהנים מהיצע מוסדות לימוד גבוה יותר ומתעריפים נמוכים יותר, וגם לידיהםשל אזרחי המדינה כולה, אשר נהנים מעלייה כללית ברמת ההשכלה בארץ, על כל המשתמעמכך.

 



תגיות המאמר: מכללה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירן ברנדס

מאת: לירן ברנדסחינוך ולימודים - כללי10/01/111562 צפיות
עבור מי שמבחן הפסיכומטרי אכן כל כך מפחיד ומלחיץ אותו עד שהוא מעוניין לנקוט בדרכים חלופיות על מנת להתחמק ממנו, קיימת דרך נוחה ואלגנטית = מכינות קדם אקדמאיות.

מאת: לירן ברנדסשייט27/12/101116 צפיות
בעולם של ימינו קיימים יותר תחביבים ספורטיביים שונים מאי פעם בעבר. מאות סוגים ותחומים שונים של ספורט ופעילות גופנית מעסיקים אותנו, כאשר כל אחד יכול לנסות כמה תחומים שהוא רוצה, עד שהוא מגיע לתחום הספציפי שמתאים לו ביותר.

מאת: לירן ברנדסלימודים אקדמאיים27/12/101014 צפיות
מרבית הצעירים בעולם המערבי פונים כיום ללימודים אקדמיים בשלב כזה או אחר בחייהם. מרביתם עושים זאת על מנת שיוכלו להשיג עבודה טובה ומניבה יותר לאחר שיסיימו את לימודיהם, אך חלקם פונים ללימודים אקדמיים מתוך עניין טהור – משיכה עזה לתחום כזה או אחר ורצון ללמוד אותו מן הבסיס בשלב הראשון (תואר ראשון) ולהמשיך ולחקור וללמד אותו בשלבים הבאים (תארים מתקדמים).

מאת: לירן ברנדסהלוואות26/12/101087 צפיות
עבור כל המטרות האלו ובכלל עבור כל מטרה שדורשת סכום כסף גדול במיוחד, קיימות בעולם הלוואות. כולם מכירים את הקונספט – אתה לווה מהבנק או מגוף מימון כלשהו סכום כסף כלשהו, מקבל את כולו מיידית, ואחר כך מחזיר אותו בתשלומים מדי חודש בתוספת ריבית – הרווח של אותו גוף מימון.

מאת: לירן ברנדסמוסדות לימוד24/12/101451 צפיות
אז איך בוחרים מתוך כל מערבולת המידע הזאת ,איך יודעים מה מתאים לי? החלטה על משהו ללמוד לפעמים נראית כמו משהו גורלי, עצם המחשבה על ההחלטה מה ללמוד, יכולה לעיתים להטריד את ראשינו במחשבות אינספור,

מאת: לירן ברנדסבתי מלון24/12/101268 צפיות
אחד היעדים הפופולאריים והאטרקטיביים ביותר הוא דווקא יעד קרוב יחסית, כלומר – יעד הנמצא בגבולות הארץ ולא מחוץ להם. הכוונה היא לבירת התיירות הדרומית של ישראל – אילת.

מאת: לירן ברנדסבניין ואחזקה - כללי22/12/10996 צפיות
הבדיקה של הבית לקראת החורף עשויה להעלות ולהציף בעיות שבכלל לא חשבנו עליהם במהלך הקיץ. בעיות רטיבות ונזילות הן הבעיות המתבקשות והמוכרות ביותר, אך לא היחידות. במידה והבית שלנו אינו עומד באחד הקריטריונים הדרושים, כדאי מאוד שנקרא לשיפוצניקים באופן מיידי, לפני שיהיה מאוחר מדי.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182442 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181713 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171482 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171947 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica