חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פחד מטיפולי שיניים: כיצד להתמודד עם חרדה דנטלית

מאת: ד"ר גיא וולפיןבריאות השן15/05/20092105 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 כיצד להתמודד עם חרדה דנטלית (פחד מטיפולי שיניים)?

ד"ר גיא וולפין

כל אדם חושש מטיפולי שיניים - אך מתישהו צריך להגיע לטיפול. עדיף לבוא רגע לפני שכואב, מאשר רגע אחרי...  מי שלא הולך לרופא השיניים - בסוף זוחל אליו...

כיצד אפשר להתגבר על הפחד ובכל זאת לעבור טיפולי שיניים בהצלחה, ואפילו עם חיוך?

הצעד הראשון הוא ההבנה שאפשר להתגבר על החרדה.

רוב האנשים המפחדים מטיפול שיניים נתקלו בעבר ברופאי שיניים אגרסיביים ו/או חסרי סבלנות למצוקתם ולפחדיהם. בעייה אחרת היא רופאי שיניים שלא מסבירים את מהות הטיפול, מדוע מבצעים טיפול מסויים, מהם החומרים המועדפים וכו'. חוסר התקשורת וחוסר ההבנה ההדדי משפיע לרעה על היחסים הרנקמים בין מטופל לרופאו, ומוסיפים לחששות.

לכן העצה הטובה ביותר היא למצוא רופא שיניים עדין, סבלני ונינוח, שמבין את מצוקתכם וינסה להפיג את חששותיכם. חשוב לשמור על תקשורת טובה עם הרופא, ולספר לו על תחושותיכם. כבר במפגש הראשוני ספרו לרופא ממה בדיוק אתם חוששים: האם עברתם טיפולי שיניים כואבים בעבר? האם נתקלתם ביחס גרוע מצד הרופא הקודם? האם אתם חוששים מאובדן שליטה תוך כדי הטיפול? וכו'...

 

 לטיפולי שיניים קלים ונעימים יותר, ובמיוחד לילדים ומבוגרים החווים חרדה מטיפולי שיניים, מומלץ לנסות טיפול משולב עם גז הצחוק. זהו טיפול מודרני ובטוח, שעלותו סמלית, ורבים אשר נחשפים לחוויה לא יוותרו עליה בטיפול הבא

התחושה הינה של ריחוף קליל, הגוף הופך לנינוח ורגוע, יש פחות רגישות לכאב, ותחושת הזמן משתנה. יש מטופלים שכלל לא שמים לב שעברו טיפול, ו/או כלל לא זקוקים להרדמה... יחד עם זאת אין אובדן הכרה ו/או אובדן רפלקסים, ויש תקשורת מלאה בין המטופל לרופא.

 גז הצחוק אינו ממכר, והמערכת בטוחה מאוד לשימוש: הרופא נמצא בשליטה מלאה על המתרחש, ומתאים לכל מטופל את המינון הנכון. בכל רגע המטופל נושם לפחות 30% חמצן, הרבה יותר מאשר באוויר החופשי.

 

 עצות נוספות:

·         אפשר לבצע ביקור היכרות במרפאה - לילדים וגם למבוגרים. גם לשבת בחדר ההמתנה ולשתות כוס תה ולשוחח עם הרופא הינו טיפול לכל דבר: הכרת המרפאה והצוות בתנאים נוחים וללא כאבים או מועקה עדיפה מאשר לבוא בפעם הראשונה כשהפה כואב!

·         ודאו כי המרפאה נראית לכם מטופחת, חמימה ונעימה, והצוות אדיב וסובלני.

·         התייעצו עם הרופא לגבי הטיפול ולגבי חששותיכם: בקשו הסבר חוזר לגבי פעולות או טיפולים שאינכם מבינים לחלוטין או שאינכם שלמים איתם.

·         הגיעו למרפאה לפחות חצי שעה לפני הטיפול - תוכלו להרגע בכסא, לקרוא עיתון ולשתות תה צמחים מרגיע, ומעל הכל - תנשמו ...

·         תכננו עם הרופא את משך הטיפול המומלץ. סכמו מראש על סימן להפסקה בטיפול. סכמו על מטרת הטיפול לאותו יום (למשל "היום נעשה בדיקה/צילום/ניקוי" וכו').

·         לאלו שהתאורה החזקה מפריעה, אפשר לקבל כיסוי עיניים או לעמעם את התאורה לתוארות רקע בלבד. תתפלאו איך אפשר לנמנם תוך כדי טיפול...

·         נסו נשימות עמוקות ואיטיות, הרפיית שרירים, יוגה או דמיון מודרך כשאתם על כיסא הטיפולים.

·         הצטיידו בדיסק עם מוזיקה אהובה ובקשו מהצוות להשמיע אותו במהלך הטיפול.

·         אפשר לנסות לבלוע מספר טיפות של תמצית "רסקיו רמדי" (פרחי באך), שהינן טיפות טבעוניות מרגיעות ובטוחות לשימוש. ישנם תכשירים נוספים טבעוניים, כגון "קלמנרבין", "רגיעון" ועוד.

·         כדאי לנסות שילוב של טיפול ברפואה משלימה עם רפואת שיניים קונבנציונלית, כהקדמה לטיפול השיניים או כחלק מלא ומשולב. כל מי שהתנסה פעם בטיפול שיאצו או בדיקור סיני, למשל, יודע עד כמה הגוף נינוח ונרגע תוך-כדי הטיפול ואחריו !

·         אפשר לנסות סדציה: שיטה זו  הינה טשטוש עמוק תוך ורידי, שמבוצעת במרפאתנו ע"י רופא מרדים מומחה. הסדציה הינה סוג של הרדמה שטחית שבשילוב עם הרדמה מקומית רגילה מאלחשת ומאפשרת למטופל לעבור את טיפול השיניים ללא כאבים ולא חרדה ומתח, בצורה נינוחה ובטוחה, גם אם הוא טיפול ארוך מאוד או מלחיץ מאוד. 

·         הרדמה כללית מתאימה רק אם ניסו את כל השיטות האחרות (היפנוזה, טישטוש תרופתי, טיפול פסיכולוגי וכו'), ולא הצליחו להתקדם. אין אפשרות לסיים את כל הטיפולים ביום אחד, והרי לא תתאשפזו בכל ביקור מחדש. כמו כן ישנה סכנה זיהומים בכל פעולת הרדמה, וכמובן – המחיר יקר מאוד.

ד"ר גיא וולפין

רפואת שיניים ואסתטיקה דנטלית

www.dr-guy.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר גיא וולפין

רפואת שיניים ואסתטיקה דנטלית

www.dr-guy.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר גיא וולפין

מאת: ד"ר גיא וולפיןבריאות השן07/10/092682 צפיות
הקו-אנזים Q10 הינו חומר אשר מסייע לגוף לעכב תהליכי הזדקנות ומוות של תאי גוף שונים, שמוכר לרפואה המשלימה שנים רבות. בשנים האחרונות התפרסמו מחקרים מהימנים ברחבי העולם, אשר מוכיחים את יעילות ה-Q10 כחומר נוגד תהליכי חימצון (אנטי-אוקסידנט) ואת השפעתו החיובית על תאי הגוף. כיום יש נטייה גוברת והולכת גם בקרב הרופאים "המערביים" לשלב חומר זה כתוסף מזון חיובי, בנוסף לטיפולים הרפואיים המקובלים.

מאת: ד"ר גיא וולפיןבריאות השן11/07/093708 צפיות
ריח רע מהפה (באשת, האליטוזיס) היא בעיה שרובנו סובלים ממנה לעיתים, ילדים ומבוגרים כאחד. בדר"כ אפילו איננו מודעים לכך, שכן קשה להריח את עצמנו, ולסובבים אותנו לא נעים להעיר על כך. לרוב הגורם הוא פעילות חיידקית בחלל הפה, ומכיוון שבפה יש מיליוני חיידקים בכל רגע נתון, הפה נחשב לאחד האיברים המזוהמים ביותר בגופנו. אין כל דרך למנוע את המצאות החיידקים בפה, אך בהחלט ניתן לפתור את בעיית הריח הרע

מאת: ד"ר גיא וולפיןבריאות השן04/07/0916263 צפיות
אחד המצבים השכיחים והחשובים בעולם רפואת השיניים הינו היכולת לאבחן נכון את חומרת מצבם הקרדיאלי של אנשים בעלי מחלות לב ו/או מומי לב מולדים (Congenital Heart Defects - CHDs), ולהחליט האם לפני טיפול שיניים יש להנחות את המטופל לבלוע אנטיביוטיקה למניעת IE -Infective Endocarditis, או בשמה העברי - דלקת פנים לב זיהומית (דפל"ז). טיפול לפי המלצות לא מעודכנות עלול לגרום לנזק לחולה. ההמלצות בסקירה הבאה מעודכנות לאפריל 2007. *

מאת: ד"ר גיא וולפיןבריאות השן03/07/093873 צפיות
מהם הסינוסים? מדוע יש סינוסיטיס? מדוע יש כאבי שיניים בעת סינוסיטיס? אלו טיפולים יש בסינוסיטיס? אלו תרופות סבתא וטיפולים אלטרנטיביים יש לסינוסיטיס?

מאת: ד"ר גיא וולפיןבריאות השן16/05/0917311 צפיות
מצד אחד, נשים הרות מדווחות על רגישות בחניכיים, ועל תחושה ש"השיניים מתפוררות", אך מצד שני קיים פחד גדול (ולא מוצדק) לגשת אל רופא השיניים לבדיקה וטיפול. בהריון השיניים והחניכיים נמצאות בסיכון גבוה מהרגיל, והחשש הגדול הוא מזיהומים שעלולים לפגוע בהריון עצמו. לכן דווקא בהריון יש חשיבות עליונה לשמירה על בריאות הפה והחניכיים, למענך ולמען העובר שלך.

מאת: ד"ר גיא וולפיןבריאות השן15/05/0913312 צפיות
למה החניכיים מדממים, רגישים וכואבים*? אני מצחצח ממש חזק, איך יכול להיות שנשארו חיידקים על השיניים? למה יש לי ריח רע מהפה למרות שאני משתמש בשטיפות פה? למה יש לי נסיגת חניכיים? למה השיניים מתנדנדות? מה כדאי לעשות?

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201579 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181662 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181774 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171500 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171375 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica