חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילוף כלבים

מאת: יואב גלבועאילוף בעלי חיים20/05/20091232 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ללא עיכוב נוסף אתייחס לתוכן המאמר, "דברים שמרגיזים אותי",  ובעיקר מול בעלי כלבים שבוחרים לא להתחשב בסביבתם. דוגמאות מצוינות אפשר לראות (ולהריח) החל מהפסולת שבעלי הכלבים משאירים במדרכה וכלה בכלבים שהולכים ללא רצועה, זאת בעיקר כי אותם בעלי כלבים משוכנעים אם מחוסר מודעות ואם מסתם אטימות שהכלב שלהם אינו מסוכן לאיש, כמובן לא נשכח את בעלי הכלבים שכלבם נובח עד ללא ידע בכול שעות היום ולפעמים גם בלילה תוצאה שניתן להפוך אילו היו בוחרים להחל תהליך אילוף כלבים מקצועי.

חשוב לציין שאנשים מרגיזים אלו חיים בינינו בכול מקום, בשדרות רוטשילד בת"א וברחוב הרצל בבת-ים. הם לובשים חליפות עסקים ולפעמים שרשראות זהב תואמות לאלו של הכלב שלהם, בקצור, לא נכון לקטלג התנהגות אטומה ולא מתחשבת זאת לסקטור אחד באכלוסיה. המרגיזים חיים בינינו בכול עיר, כמעט בכול רחוב, ואולי תרומתי הצנועה במאמר זה תאפשר לאלו מכם שמתרגזים כמוני ובעיקר למרגיזים עצמם לצאת מהאדישות שמאפינת את כולנו לגישה טיפה יותר אחראית...

אחת הסיבות המרכזיות להתנהגות זאת הינה חוסר הבנה, חוסר הבנה  ביחס למהות של השותף הנהדר שלנו שנקרא כלב , חוסר ערנות וקבלה של אנשים שלא חולקים את אותה אהבה לכלבים ולבסוף ולדעתי החשובה ביותר הוא חוסר מודעות לאחריות האישית שמוטלת על כל בעל כלב מול הסביבה החיצונית שלו. אני מעריך ששלושת הגורמים שציינתי שזורים זה בזה, אנסה לתת דוגמה מחיי היום יום..

איש נחמד ולא חובב כלבים מושבע צועד בשדרה ומביט בכלב ללא רצועה מתקרב אליו, האיש הנחמד משדר לכלב אם באמצעות פזור ריח או בתנועות גוף שהוא חושש מהאינטרקציה מול הכלב, הכלב, לו להזכירכם DNA  של כלב.. ינהג כפי שמצופה ממנו (בעולם המושגים שלו) ויתקוף את האיש הנחמד החל בנביחה וכלה בנשיכה. לא נעים, לא הוגן ובעיקר מסוכן. בכדי לחדד את  המסר,  במידה ואותו הכלב היה קולט אסרטביות ובטחון עצמי מאיש אחר שצועד באותה שדרה ממש,  התוצאה היתה הפוכה לגמרי.. החל מהתעלמות של הכלב וכלה במשחק עם האיש הנחמד והאסרטיבי. לגישתי התרחיש הנכון ביותר הינו כלב קשור ברצועה, באופן שלא יכול להזיק או לשמח את הבריות אלא אם כן הסיטואציה בטוחה וכמובן מתוך בחירה..

ידידי, אנו בעלי כלבים חייבים להפנים את העובדה שכלב הינו חיית טבע, כאשר חלק מאיתנו (החלק הטוב..) לפני המון זמן החלטנו לביית אותה ומכאן האחריות שלנו היא כלפי אנשים שבחירתם שונה משלנו.

שנית חשוב להפנים, כלב אינו אדם, ולכן הכלב קולט מסרים מהסביבה שלו באופן שונה מהותית מהדרך בה אנו קולטים מסרים ומכאן שהמסקנות אליהן הוא מגיע שונות מהותית מהמסקנות אליהן אנו כבני אדם מסיקים, ולכן לעולם אנו לא יכולים לצפות ובודאי לא לשלוט בתרחישים אפשרים כגון: כלב לברדור חמוד וחלבי, שמסתובב ללא רצועה ומוריד אוזן לילדה בת 12, אכן סיכוי נמוך אך בהחלט אפשרי, אפשרי יותר מזכיה בטוטו... ומכאן האחריות האישית החל משמירת חיים בשלמותם של חברינו וכלה מסתם אכפתיות לאיכות הסביבה כשהחמוד שלנו מותיר אחריו חבילה שלא היתה מבישת את הרפת של קיבוץ געש, שם לפחות יש שלט זהירות חבילה! וכמובן אנו ננעל מגפים עבות, כאלו שאפשר לשטוף עם צנור תעשיתי..

לסיכום, לא חשוב אם הכלב מאולף או לא, ובכלל דעתכם האישית ביחס לאילוף כלב כרעיון אינה רלוונטית! המצב הטבעי המדויק והנכון ביותר לסביבה ולכלב שאגב מאמץ את התנהגות הבעלים שלו בדרכים רבות היא פשוטה, שימו רצועה על כלבכם כאשר אתם צועדים, הוא אמור להיות במצב נינוח וכנוע (אם לא, גשו למאלף כלבים מקצועי) וכך תוכלו לשלוט כמעט בכל תרחיש אפשרי בודאי עם כלבכם עבר הליך אילוף כלבים . וגם נקו אחרי החמוד, האלטרנטיבה תייצר שנאה מיותרת לחיה באמת נהדרת,  שמגיעה לה בינינו, רק אהבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יואל גלבוע
מאלף כלבים
www.the-teiner.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב גלבוע

מאמרים נוספים בנושא אילוף בעלי חיים

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205654 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאת: רוני הכהןאילוף בעלי חיים10/01/165749 צפיות
כלב הוא חיה שיודעת להציע אהבה ונאמנות עד אין קץ לבעלים שמטפלים בהם במסירות ועבודה עם חיה זו היא קסם של ממש שפשוט אי אפשר לסרב לו מבחינת עיסוק במשהו שאוהבים.

מאת: משהאילוף בעלי חיים23/08/158049 צפיות
הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. מה שחשוב להדגיש הוא שבהחלט ניתן לרתום את הכלבים לסיוע במגוון רחב של מצבים, הן פיזיים, הן רגשיים והן התנהגותיים. כאן בדיוק הרגע לדבר על אחד התחומים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, והוא זה של הכלבנות הטיפולית

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/144472 צפיות
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132538 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132292 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים24/04/131967 צפיות
כיום ישנן אפשרויות רבות מהן תוכלו לבחור איך והיכן לבצע את תהליך אילוף גורים שלכם. אילוף גורים יכול להתבצע בקבוצות של מספר כלבים, כך שגור הכלבים רוכש הרגלי חינוך והן הרגלים חברתיים במקביל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica