חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי כלבנות טיפולית

מאת: משהאילוף בעלי חיים23/08/20158047 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. מה שחשוב להדגיש הוא שבהחלט ניתן לרתום את הכלבים לסיוע במגוון רחב של מצבים, הן פיזיים, הן רגשיים והן התנהגותיים. כאן בדיוק הרגע לדבר על אחד התחומים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, והוא זה של הכלבנות הטיפולית. הנה כל מה שחשוב לדעת על התחום ועל מסגרות הלימוד המאפשרות להיחשף אליו.

קווים לדמותה של הכלבנות הטיפולית

כלבנות טיפולית מהווה חלק מרכזי בתחום הרחב יותר של טיפול באמצעות בעלי חיים. היא החלה בבית חולים פסיכיאטרי בשם סנט ג'ונס, עוד בשנת 1919, בו עברו הכלבים בין המחלקות השונות, העניקו תשומת לב חיונית למטופלים ולמאושפזים בו והעשירו את שהותם. בצורה הנוכחית שלו, המדובר הוא בשלל דרכים בהן הכלב מסייע להתמודד עם מצבים מגוונים, וזאת על ידי אימון, ביצוע תרגילים או משחקים בין שני הצדדים – יחד עם תיווכו ובהדרכתו של מאמן מוסמך בתחום, כמובן. הכלבים מאולפים על מנת לבצע את ההתנהגות הרצויה, בכל אחד מבין המצבים, כאשר לעיתים ניתן לשלבם במסגרות חינוך, הן אלה הפורמליות והן אלה הבלתי פורמליות.

הנקודה המרכזית שיש לתת עליה את הדעת היא שלכלבים מספר תכונות ההופכות אותם לאידיאליים כ"מטפלים" במלוא מובן המילה. בכוחם לתקשר עם האדם, לעורר אצלו אי אילו תגובות, לשבור מחסומים וכיוצא בזה. בכך, ניתן להעניק סיוע במצבים דוגמת ביטחון עצמי ירוד, קואורדינציה נמוכה, בעיות קוגנטיביות, הפרעות קשב וריכוז, דיכאונות, לחצים ומתחים, פחדים, כאבים, בדידות – והרשימה עוד ארוכה. בנוסף, הכלבים מסייעים לטפל בכל קצוות האוכלוסייה, החל מילדים, דרך בני נוער ומבוגרים ועד לקשישים.

אז איך מתחילים?

מן העבר השני של המשוואה, ניתן להבחין בשנים האחרונות בגידול מרשים במספר האנשים המעוניינים לשמש, פשוטו כמשמעו, מטפלים באמצעות כלבים. כדי לסבר את האוזן, חשוב להדגיש כי אנשי מקצוע אלה הם למעשה מאלפים, אשר כלבנות טיפולית מהווה ההתמחות העיקרית שלהם.

לימודים שונים בתחום ניתן למצוא במגוון מוסדות ומסלולים, כאשר פרק הזמן שלהם נע לרוב בין שנה לשנתיים. הלימודים כוללים את כל הנושאים הנדרשים על מנת להעניק את הסיוע החיוני הזה: לצד אילוף כלבים, מדובר כאן על צרכים של קבוצות שונות באוכלוסיה, לקויות והפרעות, פסיכולוגיה, מדעי החיים, וטרינריה, אתיקה טיפולית, מיקום ראוי של הכלב בכל אחד משלבי המפגשים הטיפוליים ועוד. חלק מהותי בלימודים מושם על ההיבט הפרקטי, בין השאר בדמות עבודה עם אוכלוסיות הזקוקות פעמים רבות לסיוע מהסוג הזה: תלמידים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, בני נוער הנמצאים בקבוצת סיכון וכיוצא בזה.

על מנת לקבל את התעודה הנכספת שתאפשר עיסוק כבעל מקצוע מן המניין בתחום, נדרש לעבור בחינות מעשיות ותיאורטיות כאחד. דרישות מרכזיות אחרות הן הגשה של פרויקט גמר וכן ביצוע סטאז' במסגרת המאפשרת הענקת טיפולים בדרך זו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה

מאת: משהבניית אתרים24/12/153086 צפיות
כיום כל בית עסק, איש מקצוע, עמותה או חברה המעוניינת להציע את שירותיה לקהל הרחב חייבת להשתמש באתר אינטרנט. אתרי האינטרנט כיום הם כרטיס הביקור של כל בית עסק ומהווים חלק חשוב מפרסום ושיווק עסקי.

מאת: משהלימודי תעודה ומקצוע21/10/152238 צפיות
אין ספק כי יועצי מס מהווים כיום נדבך מרכזי בפעילותם של עסקים, חברות וארגונים מכלל מגזרי המשק, וכמו כן שירותיהם מבוקשים על ידי עצמאים ושכירים. זאת, לאור מערכת המיסוי הענפה במדינת ישראל על דרישותיה, תקנותיה והטבותיה השונות, המחייבות תכנון וחשיבה מעמיקים לקבלת החלטות מושכלות ומשתלמות. על כן, יעוץ מס נמנה כיום על המקצועות החשובים במשק ופותח בפני בעלי ההסמכה שורה ארוכה של אפשרויות תעסוקה.

מאת: משהלימודי תעודה ומקצוע20/09/152597 צפיות
לפני שנסביר מדוע מנהלי החשבונות ויועצי המס דרושים לכל כך הרבה בעלי עסקים - ראוי לומר תחילה כמה מילים על כך שרבים פונים להכשרות פיננסיות כאלה. מלבד העובדה שמדובר במקצועות נדרשים הרי שהם מאפשרים התפתחות אישית ומקצועית, תחושה של סיפוק וכמובן גם אפשרות מעולה להתפרנס בכבוד רב.

מאת: משהעסקים - כללי04/08/151759 צפיות
עשרות אלפי עסקים נפתחים במהלך כל שנה בישראל, עד כאן נשמע כנתון מזהיר ומבטיח. אולם, אחוז ניכר מהם גם נסגר במהלך אותה השנה, או בשנה שאחריה, ולא מצלח לשרוד את ההתחלה הקשה והמורכבת, וזה כבר נתון הרבה פחות מעודד ומעורר מוטיבציה. לכן, כל בעל עסק בינוני או קטן, בין אם מדובר בעסק ותיק או חדש, וממש לא משנה באיזה תחום הוא פועל, צריך לפעול באופן תמידי לייעול ושיפור העסק שלו, כמאמר הפתגם : "עסק שלא מתקדם קדימה, הוא בעצם עסק שהולך אחורה".

מאמרים נוספים בנושא אילוף בעלי חיים

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205645 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאת: רוני הכהןאילוף בעלי חיים10/01/165749 צפיות
כלב הוא חיה שיודעת להציע אהבה ונאמנות עד אין קץ לבעלים שמטפלים בהם במסירות ועבודה עם חיה זו היא קסם של ממש שפשוט אי אפשר לסרב לו מבחינת עיסוק במשהו שאוהבים.

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/144472 צפיות
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132537 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132292 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים24/04/131966 צפיות
כיום ישנן אפשרויות רבות מהן תוכלו לבחור איך והיכן לבצע את תהליך אילוף גורים שלכם. אילוף גורים יכול להתבצע בקבוצות של מספר כלבים, כך שגור הכלבים רוכש הרגלי חינוך והן הרגלים חברתיים במקביל.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים08/04/131657 צפיות
כאשר אנו מאמצים או רוכשים גור כלבים קטן ומתוק, הוא למעשה כחומר ביד היוצר. כלומר, זהו השלב בו מומלץ לאלף את כלבכם, לבנית לו תוכנית אילוף גורים כבר מגיל ינקות, על מנת שלא יתעוררו בעיות לאחר מכן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica