חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסיבות להתנהגות אלימה של הכלב

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/20144508 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן. מאלפי כלבים רבים מנסים לאבחן ממה נובעת התנהגות הכלב, אך לא תמיד ניתן למצוא את הסיבה לכך.

לכל כלב יש אופי אחר, ולכל כלב גם יש התנהגויות אחרות. חשוב לשים את הקו המפריד בין שני אלו, כיוון שלא מדובר באותו הדבר. האופי מתייחס לתכונות טבעיות של הכלב שקשורות בגזע שלו, לדוגמא הפינצ'ר שהוא תמיד מאוד דרוך ומגיב במהירות לסיטואציות שנראות לו חשודות, ולכן הרבה רואים אותו ככלב שמירה לכל דבר.

לעומת זאת, ההתנהגות היא לא דבר מולד אלא נרכש עם הזמן. התנהגות יכולה להיות פחד מאנשים, סימון טריטוריה וכמובן גם אגרסיביות או תוקפנות.

בהקשר לאגרסיביות ותוקפנות, חשוב לומר שאין כלב שנולד כך עם יצרים כאלו; כלבים שמציגים סממנים של אגרסיביות או תוקפנות הם כלבים שרכשו התנהגויות אלה עם הזמן, והם אופייניים בעיקר בקרב כלבים שחוו התעללות או היו בסביבה של כלבים תוקפניים אחרים ולמדו שכך הם צריכים להתנהג כדי להגן על עצמם.

סיבה נוספת להתנהגות אלימה של הכלב היא טריטוריאליות. כאשר הכלב מרגיש שהבעלים שלו הם למעשה הנתינים שלו, הוא ירגיש צורך להיות המגן שלהם ויפגין תוקפנות כלפי כל מי שייכנס לבית, ייגש אליהם ברחוב וכן הלאה. הטריטוריאליות יכולה להיגרם כתוצאה ממתן זכות לכלב להרגיש כאחד מהשולטים בבית, למשל בכך שהוא יושב עם הבעלים שלו על הספה בכל עת או ישן איתם במיטה.

איך מטפלים בבעיה של אגרסיביות ותוקפנות?

הדבר הכי חשוב שכל מי שיש לו כלב אגרסיבי או תוקפני צריך לדעת הוא שללא עזרה מקצועית אי אפשר יהיה לדכא את ההתנהגות האלימה של הכלב. העזרה המקצועית של מטפל התנהגותי לכלבים אומנם לא מראה תוצאות מיידיות, אך עם התמדה ואימונים – של הכלב והבעלים ביחד – אפשר להגיע לתוצאה הרצויה- כלב רגוע יותר, שהוא גם כלב שמח יותר.

אם אתם מרגישים שהכלב שלכם תוקפני או אגרסיבי מדי, בהחלט כדאי לפנות למאלף כלבים מקצועי, ורצוי שיעבוד בשיטת טיפול התנהגותי כדי לרדת לשורש הבעיה ולטפל בה בצורה הטובה ביותר. חפשו מטפל התנהגותי לכלבים שיש לו את הידע והניסיון הנדרש עם כלבים "אלימים", ולא רק כדי שיבין איך לפתור את הבעיה אלא גם ידע את הסכנות שהוא עצמו עלול לעמוד בפניהן וידע להימנע מהן.

 



תגיות המאמר: מאלף כלבים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירן יוסף

מאת: לירן יוסףאבטחת הבית22/07/141030 צפיות
מרכז הארץ סובל מכמות גבוה שלפריצות בשנים האחרונות תודות לשבטי בדואים רבים שרואים בכך פרנסה לגיטימית. על כן רבים מהבתים והדירות בערי הצפון עוברים מיגונים רציניים בפני פריצה. אבל מה קורה כשהבית סגור בפנינו ואין לנו דרך להיכנס או לצאת ממנו?

מאת: לירן יוסףניקיון22/07/141201 צפיות
סביבת עבודה נקייה היא חשובה על מנת ליצור סדר במקום העבודה ובמקביל גם ליצור מקום שנעים להגיע אליו ולעבוד בו. הנה כמה דרכים שאיתן אפשר לשמור על סביבת עבודה נוחה ונקייה.

מאת: לירן יוסףהורות17/07/141118 צפיות
הורות היא העבודה הכי קשה, ואין ספק בכך. ועדיין, יש גילאים מאתגרים יותר מאחרים. היום, אפשר לראות כי ייעוץ משפחתי נפוץ בעיקר בקרב הורים ובני נוער בגלל יצר המרדנות.

מאת: לירן יוסףדיני ירושה16/07/144085 צפיות
בעזרתו של עורך דין צוואות כל אדם רשאי ויכול להכין צוואה מבעוד מועד שבעזרתה ניתן לטפל באופן שבו ההון יחולק לקרובי משפחה או לאנשים שאינם מוטבים על פי חוק.

מאת: לירן יוסףטיולים משפחתיים16/07/143474 צפיות
צפון הארץ הוא אחד האזורים היותר יפים בה. יש מי שמכנים בחורף את הגליל העליון ורמת הגולן כשוויץ של ישראל ואכן אין כמו סיור בצפון בליווי של מדריך טיולים בצפון המתמחה באזור על מסלוליו השונים והנקודות החשובות בו.

מאת: לירן יוסףאבטחת הבית22/06/141280 צפיות
ישנם יצרנים רבים העוסקים במצלמות אבטחה אלחוטיות המתאימות לבית, למשרד, למחסנים, לבתי עסק ועוד. אם אתם מעוניינים בבקרה על המתרחש בביתכם או בכל מקום אחר שבבעלותכם תוכלו להזמין חברה המתעסקת במצלמות אבטחה שתתקין עבורכם במקום נסתר או גלוי לבקשתכם מצלמת אבטחה אלחוטית.

מאת: לירן יוסףתחבורה ורכב - כללי18/06/141268 צפיות
מפתחות לרכב הם מצרך קרוב לליבנו, תרתי משמע. אנחנו מחזיקים אותם איתנו לאורך כל היום והם אמורים להיות תמיד תקינים ולאפשר לנו כניסה ויציאה חלקה מהמכונית

מאמרים נוספים בנושא אילוף בעלי חיים

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205846 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאת: רוני הכהןאילוף בעלי חיים10/01/165779 צפיות
כלב הוא חיה שיודעת להציע אהבה ונאמנות עד אין קץ לבעלים שמטפלים בהם במסירות ועבודה עם חיה זו היא קסם של ממש שפשוט אי אפשר לסרב לו מבחינת עיסוק במשהו שאוהבים.

מאת: משהאילוף בעלי חיים23/08/158073 צפיות
הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. מה שחשוב להדגיש הוא שבהחלט ניתן לרתום את הכלבים לסיוע במגוון רחב של מצבים, הן פיזיים, הן רגשיים והן התנהגותיים. כאן בדיוק הרגע לדבר על אחד התחומים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, והוא זה של הכלבנות הטיפולית

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132567 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132325 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים24/04/131992 צפיות
כיום ישנן אפשרויות רבות מהן תוכלו לבחור איך והיכן לבצע את תהליך אילוף גורים שלכם. אילוף גורים יכול להתבצע בקבוצות של מספר כלבים, כך שגור הכלבים רוכש הרגלי חינוך והן הרגלים חברתיים במקביל.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים08/04/131682 צפיות
כאשר אנו מאמצים או רוכשים גור כלבים קטן ומתוק, הוא למעשה כחומר ביד היוצר. כלומר, זהו השלב בו מומלץ לאלף את כלבכם, לבנית לו תוכנית אילוף גורים כבר מגיל ינקות, על מנת שלא יתעוררו בעיות לאחר מכן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica