חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ממונה בטיחות – מציל החיים הארגוני

מאת: מ. כץייעוץ עסקי21/05/2009949 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ממונה בטיחות – מציל החיים הארגוני

כיום, יותר מתמיד, עולה המודעות העולמית, ובישראל בפרט, לנחיצות של סביבת עבודה בטוחה ואיכותית, שתשמור על בריאות העובדים והפועלים וחייה בארגון. בהתאם לכך עולים המודעות והצורך של ארגונים באדם שימלא את תפקיד ממונה בטיחות בעבודה.

אם בעבר נהגו מנהלים לזלזל בחשיבותו של ממונה בטיחות, כיום, כאשר העובדים מודעים הרבה יותר לזכויותיהם, יכול ממונה בטיחות לחסוך כסף רב לבעלי העסקים והמפעלים השונים, במידה ויבצע את תפקידו כראוי ויעיר, יתקן וימנע ליקויי בטיחות ותברואה, בהתאם לנהלים ולחוקים. השקעה קטנה בתיקון מפגעים וליקויים, יכולה לחסוך המון במקרה של אסון.

ממונה בטיחות הוא הסיירת שהולכת לפני הצבא, החלוץ שהולך לפני המחנה. תפקידו לחפש את הסיכונים שבעבודה השוטפת ובפעולות חריגות, ולהתריע ולמנוע אסונות בטרם יתרחשו. עקב כך עבודתו של ממונה בטיחות מסוכנת יותר וחשובה ביותר, אם כי תוצאותיה לא תמיד מורגשות או באות לידי ביטוי באופן מידי.

ממונה בטיחות הינו מקצוע נרכש ונלמד ואינו מתבסס על קביעות מסוג, "הוא העובד הכי ותיק ולכן הוא מכיר כבר את כל הסכנות שיש כאן". ממונה בטיחות מאומן וראוי חייב לעמוד בתקנים של חוק הפיקוח על העבודה על תקנותיו השונות, הכוללות, בין היתר, השתתפות בשמונה ימי עיון מוכרים בתחומי עבודתו, לצורך חידוש רישיונו, מידי שנה.

בימינו, ממונה בטיחות, הוא מהתפקידים החשובים ביותר שיש בארגונים כיום (אם כי לא תמיד האהודים והמוערכים ביותר). במסגרת תפקידו חייב הממונה על הבטיחות להיות מודע לצרכים ולסיכונים של כל אחד ואחד מעובדי הארגון, החל  מהמזכירות ופקידות הקבלה ועד אנשי המקצוע השונים, הפועלים בתנאי עבודה קיצוניים ובלתי שגרתיים. פקידה שיושבת על כסא לא בטיחותי ועובדת על מקלדת לא ארגונומית, לא שונה מהנהג שנוהג מעל לשמונה שעות ברציפות, ממנקה החלונות בגבהים ומעובד המחקר בוירוסים קטלניים.

ממונה בטיחות יכול להציל חיים של פועל אחד ואף את חייהם של אלפים הגרים בסמיכות למפעל העוסק בחומרים מסוכנים. על כן, מעבר לסיכונים שלוקח על עצמו ממונה בטיחות, מוטלת עליו אחריות רבה לשלומם ולחייהם בני אדם, שמבקשים להרוויח את לחמם ולחזור הביתה בשלום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף: http://www.mozi.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מ. כץ

מאת: מ. כץעבודה וקריירה - כללי18/08/0912562 צפיות
חושבים לשכור את שירותיו של ממונה בטיחות? מחשבה מצוינת! בואו ותגלו מה אתם צריכים לבקש ממנו לעשות...

מאת: מ. כץעבודה וקריירה - כללי18/08/091018 צפיות
בטיחות בעבודה תופסת תאוצה. כיום כל מקום עבודה שמכבד את עצמו טורח ליישם את כל תקנות הבטיחות, שיסייעו לשמור על עובדיו.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222284 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221495 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22906 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211222 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21957 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211039 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201520 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica