חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בין רפואה משלימה לתרופות

רפואה משלימה כאנטי-תזה לתרופות אזהרה, תרופה זו יכולה לגרום בשימוש ממושך לאי ספיקת כליות ולמוות. אם אזהרה זו הייתה מופיעה על התרופות השונות ומשכחי הכאבים למיניהם יתכן שזה היה מציל מספר גדול של אנשים שנוטלים תרופות ומשכחי כאבים ללא שום חשבון. במסגרת עבודתי כמטפל רפואה משלימה אני נתקל בהרבה מידי מקרים של לקיחת תרופות ללא בקרה מספקת וללא מודעות המטופל לנזקים האפשריים שנגרמים לו מהתרופות. במחקר שנעשה ותוצאותיו פורסמו הסתבר שתרופות הם גורם התמותה החמישי במספר. לא מדובר בתרופות שניתנו בטעות אלא בתרופות מרשם שניתנו על ידי רופאים. הקלות הבלתי נסבלת של נתינת ולקיחת תרופות היא בלתי נתפסת בעיני. אינני נתקל בהרבה מיקרים שרופאים יבקשו מהמטופל שלהם לשנות את אורח חייו ולעשות שינוי תזונתי על מנת לאזן את הגוף ואם לא די בכך, מידי שנה יוצאות הודעות חדשות לבקרים (בדרך כלל במימון חברת התרופות) על הורדת הערכים במעבדה דבר שגורם לרופא המשפחה לדרוש מאיתנו לקחת מינון גדול יותר של תרופה (ובכך להעשיר את קופת יצרן התרופות. מנסיוני במרפאה כמטפל רפואה משלימה תרופות משכחות כאבים מכל הסוגים בשימוש ממושך עלולים לפגוע בתפקודי הכליות ואף לגרום לנזק בלתי הפיך. כמטפל רפואה משלימה אני נחשף לאנשים שנוטלים משכחי כאבים כאילו הם אוכלים פיסטוקים. ההשפעה שיש לתרופות אלו היא היחלשות זרימת הדם לכליה ופגיעה בתפקודה ושימוש ממושך במשככי כאבים עלול לגרום להפרשה מוגברת של חלבון בשתן ונזק בלתי הפיך לכליה. בהרבה מקרים שאני נחשף אליהם כמטפל רפואה משלימה תרופות גורמות לתלות, ולעתים יש צורך בגמילה של ממש מהתרופות הניתנות. כדוגמה פשוטה התרופות שניתנות לפתיחת האף כדוגמת אוטריוין בשימוש ממושך עשויות לגרום להתמכרות. במקרה שטיפלתי לא מזמן הגיע גברת כבת 60 מלווה בבנה ומספרת על בעיות פרקים. כשביקשתי לדעת איזה תרופות היא מקבלת הונחה בפני שקית של סופרמקט גדושה בתרופות. שאלתי שוב איזה מין התרופות הללו היא מקבלת נכון להיום. התשובה הייתה שאת כל זה היא מקבלת היום, מה שנראה בעיני לא הגיוני בעליל. אמרתי להם, "בטח קיבלת את זה ממספר רופאים", ואז הופתעתי בגדול כשנאמר לי שאת הכל הם קיבלו מרופא אחד. הרשתי לעצמי במקרה הזה להמליץ להם לגשת לרופא אחר. חשוב מאד ליידע את צרכני התרופות על תופעות הלוואי שהם עשויים לקבל יחד אם התרופה הנצרכת. האלטרנטיבה השפויה- רפואה משלימה רפואה משלימה מציעה אפשרות החלמה מרב המחלות המודרניות ללא צורך בשימוש בתרופות הנ"ל. זאת, למרות שרפואה המשלימה משתמשת בתוספי תזונה שלא הוכחה יעילותם, אך גם הוכח שאינם גורמים נזק. ההיגיון הבריא אומר שאם אינך זקוק לתרופה מצילת חיים בדחיפות עדיף לנסות קודם טיפול ברפואה המשלימה להתייעץ עם מטפל מוסמך ובעל ניסיון. רפואה משלימה יודעת להתמודד היטב עם בעיות הכאב: כאבי ראש, צוואר, כתפיים, גב, ברכיים. רפואה המשלימה יודעת להתמודד היטב כמעט עם כל בעיה וסימפטום.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איציק זילברשמידט מטפל בעל נסיון רב בתחומי רפואה משלימה. בעל שתי מרפאות מצליחות בדרום ובמרכז  ומטפל בקופות החולים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק זילברשמידט

מאת: איציק זילברשמידטרפואה משלימה19/01/111486 צפיות
פיסורה כיב או קרע של התעלה האנאלית. פיסורה נגרמת עקב יציאות קשות ועצירות, שקורות בגלל תזונה לקויה או חוסר בשתייה. סיבה נוספת להיווצרותה של פיסורה היא החדרת חפצים או אצבעות (יתכן גם מגע מיני) שגורמים לשריטות ופציעה של פי הטבעת. הכאב שנגרם בעקבות פיסורה הוא חד ומתמשך, ויציאה לשירותים מגבירה את הכאב ויתכן אף דימום.

מאת: איציק זילברשמידטרפואה משלימה07/01/111030 צפיות
"רפואה משלימה מהווה היום תחליף ראוי לרפואה הקונבנציונאלית בחלק הולך וגדל של המקרים .כשנוצרת בעיה רפואית כלשהי וישנה החלטה ללכת לרפואה המשלימה נותרת הדילמה לאיזה מטפל עלי ללכת? במאמר זה אנסה להאיר את הנקודות החשובות לבחירת מטפל ברפואה משלימה."

מאת: איציק זילברשמידטרפואה משלימה04/01/11910 צפיות
אלרגיה היא רגישות יתר תגובתית של הגוף או חלק ממנו למגע חיצוני, תגובה זו שונה בעוצמתה מזו של אדם נורמלי. תגובת אלרגיה יכולה להיות קלה עד קשה ויכולה לגרור בעקבותיה מספר רב של סימפטומים.

מאת: איציק זילברשמידטרפואה משלימה24/12/10899 צפיות
רפואה משלימה או רפואה אלטרנטיבית מאגדת בתוכה מספר שיטות טיפול אשר מהוות תחליף או ההשלמה  לרפואה הקונבנציונלית. שיטות הטיפול הן מגוונות והמטפלים עושים בהם שימוש בהתאם לבעיות הספציפית של אותו מטופל.

מאת: איציק זילברשמידטרפואה משלימה12/12/101610 צפיות
פיסורה היא סדק בפי הטבעת הנוצר בדרך כלל בגלל יציאות קשות, ומסב לסובלים ממנו כאב רב . התופעה הנה שכיחה, לכעשרים עד ארבעים אחוזים מהחברה יש פיסורה. לאחר הווצרותו של הסדק ישנו קושי לרפא אותו משום שפי הטבעת מתרחב עם כל יציאה והאיזור איננו נקי מטבעו. במצב שכזה חשוב מאוד לשתות הרבה מים ולדאוג לתזונה טובה ועתירת סיבים, על מנת להקל על הסבל ותהליך הריפוי באמצעות מתן צואה רך.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223110 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213616 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201779 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica