חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

765אנא פאיזה-ביקורת-מונודרמה-תיאטרון גבעתיים

765אנא פאיזה-מונודרמה-תיאטרון גבעתיים צילומים-אלי ליאוןהשם פאיזה רושדי לא יגיד דבר לחלקים רבים מאוכלוסיתישראל. היא,ילידת מצריים שעלתה לישראל ב1951 היתה זמרת מפורסמתביותר במצריים והזמרת הגדולה והמפורסמת ביותר בשפה הערבית החיה בישראל והבולטת מביןהזמרות ששרו בתזמורת קול ישראל בערבית בניצוחו של זוזו מוסה המפורסם. עבורה נכתבו מעל ל250 שירים ושמה היה בפה  כל אוהבי הזמרהערבי -מזרחי. שיריה היו נפוצים ביותר במצריים וארצות ערביות אחרות עדשהתחילו להשמיעם בישראל ואז היא הוחרמה ושיריה לא שודרו.יפה תוסיה כהן הנה בתה היחידה.גם היא זמרת ושחקנית.היא כתבהמונודרמה ביחד עם איריס שביט בעצת איציק וינגרטן שיעץ לה לכתוב על היחסים בינה לביןאימה וכך המחזה בביצועה הגיע לתיאטרונטו 2000 וגם לזכיה בפרס הראשון. בין נימוקי השופטים נאמר כי תוסיה כהן קיבלה את הפרס כיהצליחה ליצור מונודרמה ולתאר דמות מרתקת ויחודית של זמרת מפורסמת  בצורה מרגשתוכואבת כאחד. רושדי נפטרה ב2003 ומאז מועלה המחזה מדי פעםבפעם. כעת מועלה הוא באינטנזיביות רבה יותר בעיקר בתיאטרוןגבעתיים.במונודרמה מסופר על בת המכינה את חפצי אימה להעברה לבית אבותובאותו הזמן  עושה חשבון נפש  בזכרונה על יחסיה עם אימה  כאשר היא היתה  בעצם שבויהבידה עד להשלמה השלמה איתה. פאיזה היתה אישה שלא נתנה לבתה אפשרות לחיות את חייה כרצונהכל עוד היתה בחיים.היא היתה אישה שהשפיעה על התפתחות בתה,על התנהגותה ועל זה שנשארהעד גיל די מתקדם ללא משפחה וילדים.קשה לשיר ולהתחרות בשירתה של האמא הפורסמת שלא כל כך הצליחהלהקלט בארץ אך הבת העיזה והצליחה. מצד אחד היא היתה שבוייה בידי אימה בעקבות חיכוכים רביםביחיסיהם אך מצד שני היתה אהבה בלתי פוסקת ביניהן.בהצגה היא מתארת בתנועות,במימיקה,בהבעות פנים את חיי אימההמפוארים בקהיר ובאלכסנדריה,חייה הטובים שם,היותה "פצצת העונה "בהופעותיהשם וירידתה של הזמרת הגדולה עם עליתה ארצה,אי קליטתה בארץ וההרגשה שאף אחד לאמתענין בשירתה כאן. האמא נוסעת לחו"ל, מצליחה ומשאירה את הילדה- יפה תוסיה כהן לבדה כאן בעוד הילדה היתה קשורה ביותרלאימה. התלבטויות,רגישות,תשוקה לקירבה ופחת מלהכנס לנעליה הגדולותשל אימה בעוד היא מפלסת לה את צעדיה הראשונים בשטח השירה והמשחק.במשחק ושירה מעולים מרתקת אותנו יפה בסיפור חיי אמה ושלה,מרגשת אותנו ומשתפת בצערה,בשמחה ובכל התלבטויותיה שעברו עליה בצל האמא הגדולהוהמפורסמת שירדה מגדולתה עם העליה לארץ. היא משחקת,מדברת,שרה,רוקדת,הכל בצנעה,בסנטימנטליות,בכשרון רבובפיוט מסויים.הצגה שנוגעת ללב של כל אדם רגיש,פיוטי,מבין.ביים את ההפקה הנוכחית איציק סיידוף ואפי שושני היה אחראי עלהמוסיקה ששולבו בה הקלטות מקוריות משיריה של פאיזה רושדי ששמה הקודם היה מרים בונןופאיזה שם הבמה שלה שפירושו בערבית "הזוכה".רושדי הוא על שם להקה במסגרתה הופיעהבמצריים.לראות או לא לראות:אין לי ספק שאדם רגיש,נוסטלגי במידה יהנהביותר ממונודרמה איכותית זו .נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,18/1/2011 09:09 הרוצה לראות תמונות מההצגותמוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדשבו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחיהאמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131363 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13963 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121287 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121473 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121254 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111322 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111250 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223298 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223589 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223326 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205184 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205223 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206159 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192340 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica