חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואה סינית: מהי?

מאת: גיא סגלרפואה סינית23/01/20111019 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רפואה סינית: מהי?

רפואה סינית החלה להתפתח בחצרות הקיסרים בסין לפני למעלה מ-5000 שנה. בעיקרה מתבססת הרפואה על שיטות דיקור, הזרמת אנרגיה וטיפול בצמחי מרפא. במשך שנים רבות נחשבה הרפואה הסינית וטיפול צמחי מרפא סיניים לתורה שעוברת במסורתיות מאב לבן. חדירתה של רפואה אלטרנטיבית למערב החלה במאה ה-17 ומאז התפתחה והתפשטה למדינות רבות. מטפלים ברפואה סינית מתבססים על פילוסופיה עתיקה, שרואה ברפואה מערכת שלמה שנועדה לטיפול מנע – בו מחזקים את הגוף על מנת שלא ייחלש ויכלא למחלות כאלה ואחרות. בשנים האחרונות החלה להשתלב הרפואה הסינית במרפאות הרפואה המערבית וכיום טיפול אלטרנטיבי נחשב למקובל ומוכר כיעיל.  

רפואה סינית: האדם, הטבע והאנרגיה

רפואה סינית רואה באדם חלק ממכלול שלם שיצרו היקום והטבע. הפילוסופיה העתיקה טוענת שבעולם בו אנו חיים קיימות אנרגיות שזורמות במסלולים קבועים ומאוזנים. אם אדם מסוים חש ברע וסובל מכאבים, סימן שמסלולי האנרגיה בגופו (מרדיאנים) נחסמו מבחינה אנרגטית. החסימה נוצרת מגורמים שונים (חוסר שינה, לחץ, תזונה לקויה, חולשה, בעיות תורשתיות, מצבים נפשיים) והיא שגורמת לתחושת חוסר הנוחות. לפי הרפואה הסינית, על גבי גוף האדם נמצאות נקודות רבות המציינות מוקדי אנרגיה וזרימה. תיאורית איתור הנקודות נלמדת בקפידה ומהווה בסיס חשוב מאוד לאבחון ולטיפול יעיל.

רפואה סינית: שיטות אבחון

רפואה משלימה ומטפלים אלטרנטיביים משקיעים מאמץ רב בשלבי האבחון. שלב האבחון חשוב לפחות כמו שלב הטיפול והוא נעשה בכמה דרכים אפשריות. בראש ובראשונה נערך למטופל תשאול מקיף הסוקר את מצבו הרפואי, היסטוריית הגוף, המחלות, התחושות הנפשיות, הרגלי התזונה ואורח החיים. ברפואה סינית נהוג להשתמש באבחונים נוספים שאינם מתבססים על שיחה ורבלית, וביניהם הסתכלות מעמיקה על הלשון, בדיקת מקצבי הדופק בגוף, איתור רגישויות לחום וקור, לחיצות ועוד. שיטת האבחון היא שקובעת את דרך הטיפול ומכאן החשיבות לדיוק שבה. אבחון לקוי יוביל לטיפול לא יעיל ולכן מוקדשת תשומת לב רבה לאבחונים.

רפואה סינית מטפלים ושיטות טיפול

שלב האבחון הוא שקובע את שיטת הטיפול. נהוג להבחין בין כמה שיטות עיקריות, כאשר בדרך כלל לכל מטפל ברפואה סינית יש התמחות בתחום מסוים. אחת מהשיטות המקובלות ביותר היא דיקור סיני שנעשה באמצעות מחטים עדינות שמונחות בנקודות חסימת האנרגיה בגוף. שיטה נוספת היא תזונה סינית או טיפול בצמחי מרפא, שנעשית באמצעות תמציות, צמחים יבשים או קפסולות בהרכבה מוקפדת. שיטת טיפול נוספת נקראת טווינא, והיא למעשה שיטה של לחיצות והפעלת כוח על נקודות מרכזיות במסלולי האנרגיה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא סגל

מטפל ברפואה סינית

רחוב שבט 25 תל אביב
רחוב שרת 8 (מול הדואר),עפולה

073-7368207

052-8064646

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא סגל

מאת: גיא סגלבריאות נשים21/02/112421 צפיות
כמחצית מהנשים סובלות מכאבים קדם וסתיים ובמהלך הוסת עצמה, כשאחוז הסובלות מהכאבים ומתופעות הלוואי עולה כשמדובר בנערות בגילאי 13-18

מאת: גיא סגלבריאות נשים17/02/111773 צפיות
נשים רבות בגילאי 45-50 מתמודדות עם תופעות גיל המעבר. תופעות הלוואי של השינויים ההורמונאליים שעובר הגוף כוללים חולשה, סחרחורות, הזעה, היחלשות הזיכרון, בעיות שינה ועוד. אחת התופעות המוכרות ביותר היא גל חום בתדירות משתנה שאורכים מספר שניות ואף כמה דקות. הרפואה המודרנית נוטה לייחס גלי חום אצל נשים לשינויים ההורמונאליים שנגרמים עקב ירידת האסטרוגן בגוף

מאת: גיא סגלבריאות נשים17/02/111933 צפיות
גיל המעבר בקרב נשים נקרא בלועזית מנופאוזה (מנו = חודש, פאוזה = הפסקה). גיל הבלות הוא כינוי לתקופה בחיי האישה בה נפסקת הוסת החודשית ומתבטא בעיקר בחוסר איזון הורמונאלי. מחקרים רפואיים מראים כי נשים נוטות לעבור את גיל המעבר בין גיל 45-50.

מאת: גיא סגלרפואה משלימה17/02/111015 צפיות
דיקור סיני לקוח מהמונח הלטיני אקופונקטורה. דיקור היא אחת משיטות טיפול אלטרנטיבי שנכללות תחת ענפי רפואה משלימה. השימוש במחטים סיניות החל בסין לפני למעלה מאלפיים שנה והגיע למערב כמה מאות שנים לאחר מכן. מטפלים ברפואה סינית נוהגים להיעזר בדיקור לטיפול במגוון בעיות, ביניהן כאבים נקודתיים, הצטברות לחצים, כאבי ראש, כאבי בטן, מצבי רוח, שיכוך כאבים ועוד.

מאת: גיא סגלבריאות ורפואה כללי17/02/111127 צפיות
מי מאיתנו לא מכירה את כאבי המחזור שפוקדים אותנו בכל פעם מחדש, בין אם המחזור החודשי קבוע ובין אם את סובלת מתסמונת וסת לא סדירה. הכאבים העזים ביותר מורגשים ביום שלפני קבלת וסת ונרגעים ככל שהמחזור נחלש. כאבי מחזור חודשי מופיעים אצל 85% מהנשים ומשתנים בעוצמתם מאישה לאישה ומגיל לגיל.

מאת: גיא סגלבריאות נשים17/02/111140 צפיות
מנופאוזה הוא שמה הלועזי של התקופה בה מסתיים המחזור החודשי. מחקרים שנעשו בישראל ובעולם מראים כי הגיל הממוצע בו חוות נשים את גיל המעבר הוא 48. גיל המעבר מתרחש כאשר השחלות מפסיקות לתפקד בתהליך המחזור החודשי ויורד בצורה ניכרת אחוז הורמון האסטרוגן.

מאת: גיא סגלרפואה סינית23/01/111001 צפיות
בעיות פוריות: אבחון לפי רפואה סינית

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222710 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222968 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213016 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213213 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213408 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213662 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213706 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica