חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גלי חום בגיל המעבר

מאת: גיא סגלבריאות נשים17/02/20111772 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גלי חום בגיל המעבר : למה זה קורה?

נשים רבות בגילאי 45-50 מתמודדות עם תופעות גיל המעבר. תופעות הלוואי של השינויים ההורמונאליים שעובר הגוף כוללים חולשה, סחרחורות, הזעה, היחלשות הזיכרון, בעיות שינה ועוד. אחת התופעות המוכרות ביותר היא גל חום בתדירות משתנה שאורכים מספר שניות ואף כמה דקות. הרפואה המודרנית נוטה לייחס גלי חום אצל נשים לשינויים ההורמונאליים שנגרמים עקב ירידת האסטרוגן בגוף. הגוף מנסה לקרר את עצמו ולהוציא את החום מהורידים ומהעורקים וכך נגרמת ההזעה, החום והסומק. הרפואה הקונבנציונאלית נוטה לטפל בגלי החום באמצעות מתן הורמונים שמווסתים את האיזון ההורמונאלי בגוף.

גלי חום: מטפלים ברפואה סינית

פתרונות הרפואה המודרנית מתבססים על נטילת הורמונים, בעוד שמחקרים מראים כי הנטילה מגדילה את הסיכון לסיבוכים ברירית הרחם. הרפואה הסינית מתייחסת לתופעות גיל המעבר בצורה מעט שונה. לפי התורה הסינית, בגוף בריא נשמר האיזון שבין ה'ין' וה'יאנג'. תופעות הלוואי בגיל המעבר נגרמות עקב חוסר מובהק באנרגיית ה'ין'. היעדר ה'ין' גורם לעליית טמפרטורת הגוף לידי מה שנקרא 'חום מדומה'. במצב זה, נגרמות תחושות סחרחורת, מצבי רוח משתנים, סומק, הזעה, גלי חום, איבוד החשק המיני ועוד. לפיכך, מטפל ברפואה סינית משתמש בשיטות שונות על מנת להעלות את מינון ה'יאנג' בגוף ובכך לאזן את יחסי החום והקור כך שיופסקו תופעות הלוואי.

גלי חום: המלצות הרפואה הסינית

אם כך, מה מציעה לנו הרפואה הסינית כדי להתגבר על גלי החום? הצלחת הטיפול קשורה במידה רבה בעומק האבחון וברמת הדיוק שבו. בניגוד לרפואה המערבית שנוטה לטפל בצורה זהה בכול הסובלות מחוסר איזון הורמונאלי, הרפואה הסינית מפרידה בין אלה הסובלות דרך קבע מחוסר 'ין' לבין אלה אצלן המצב הוא זמני. באמצעות טכניקות שונות, פועלת הרפואה הסינית להסדרת קצב דפיקות הלב, כך שתרד בהתאמה רמת החום בגוף ויחלשו תופעות הלוואי. במקרים רבים מומלץ לשלב בין טיפול קונבנציונאלי לבין רפואה משלימה, כך שינתן הטיפול המלא והיעיל ביותר לחוסר הנוחות.

גלי חום: דיקור סיני וצמחי מרפא

הרפואה הסינית מתמודדת עם גלי החום באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא. דיקור סיני (אקופונקטורה) מחזק את ה'ין' בגוף ומשחרר חסימות אנרגטיות שיוצרות מצבורי חום במוקדים שונים. בדרך כלל מומלץ לקיים סדרת טיפולים שיבטיחו את יציבות הגוף והמערכות ולא להסתפק בטיפול יחיד. במקרים רבים ימליצו רופאים המתמחים ברפואה סינית להשלים את הדיקור באמצעות נטילת קפסולות של צמחי מרפא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא סגל

מטפל ברפואה סינית

רחוב שבט 25 תל אביב
רחוב שרת 8 (מול הדואר),עפולה

073-7368207

052-8064646

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא סגל

מאת: גיא סגלבריאות נשים21/02/112420 צפיות
כמחצית מהנשים סובלות מכאבים קדם וסתיים ובמהלך הוסת עצמה, כשאחוז הסובלות מהכאבים ומתופעות הלוואי עולה כשמדובר בנערות בגילאי 13-18

מאת: גיא סגלבריאות נשים17/02/111931 צפיות
גיל המעבר בקרב נשים נקרא בלועזית מנופאוזה (מנו = חודש, פאוזה = הפסקה). גיל הבלות הוא כינוי לתקופה בחיי האישה בה נפסקת הוסת החודשית ומתבטא בעיקר בחוסר איזון הורמונאלי. מחקרים רפואיים מראים כי נשים נוטות לעבור את גיל המעבר בין גיל 45-50.

מאת: גיא סגלרפואה משלימה17/02/111015 צפיות
דיקור סיני לקוח מהמונח הלטיני אקופונקטורה. דיקור היא אחת משיטות טיפול אלטרנטיבי שנכללות תחת ענפי רפואה משלימה. השימוש במחטים סיניות החל בסין לפני למעלה מאלפיים שנה והגיע למערב כמה מאות שנים לאחר מכן. מטפלים ברפואה סינית נוהגים להיעזר בדיקור לטיפול במגוון בעיות, ביניהן כאבים נקודתיים, הצטברות לחצים, כאבי ראש, כאבי בטן, מצבי רוח, שיכוך כאבים ועוד.

מאת: גיא סגלבריאות ורפואה כללי17/02/111127 צפיות
מי מאיתנו לא מכירה את כאבי המחזור שפוקדים אותנו בכל פעם מחדש, בין אם המחזור החודשי קבוע ובין אם את סובלת מתסמונת וסת לא סדירה. הכאבים העזים ביותר מורגשים ביום שלפני קבלת וסת ונרגעים ככל שהמחזור נחלש. כאבי מחזור חודשי מופיעים אצל 85% מהנשים ומשתנים בעוצמתם מאישה לאישה ומגיל לגיל.

מאת: גיא סגלבריאות נשים17/02/111140 צפיות
מנופאוזה הוא שמה הלועזי של התקופה בה מסתיים המחזור החודשי. מחקרים שנעשו בישראל ובעולם מראים כי הגיל הממוצע בו חוות נשים את גיל המעבר הוא 48. גיל המעבר מתרחש כאשר השחלות מפסיקות לתפקד בתהליך המחזור החודשי ויורד בצורה ניכרת אחוז הורמון האסטרוגן.

מאת: גיא סגלרפואה סינית23/01/111019 צפיות
רפואה סינית: מהי? ומהן שיטות האבחון

מאת: גיא סגלרפואה סינית23/01/111000 צפיות
בעיות פוריות: אבחון לפי רפואה סינית

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191722 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192154 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161776 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161656 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161909 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161886 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152744 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica