חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

766חיים חפר-ביקורת-מחווה לשיריו במוזיאון תא

766חייםחפר-"היו זמנים"-מוזיאון ת"א צילומים-אלי ליאוןמוזיאון תל אביב ממשיך השנה את סידרתו "גדוליםלתמיד"בה הוא מצדיע לגדולי היוצרים הישראליים. השנה יערכו במסגרת זו 4 מפגשים בהנחית ובניהולהמוסיקלי של עודי וחיים אסנר. פתח את הסידרה ערב "היו זמנים"משיריו של חייםחפר. חיים חפר מגדולי היוצרים בארץ נולד ב1925 והתחיללכתוב שירים לרוב על פי מנגינות זרות.בשיריו הוא ליווה את הפלמ"ח(שושנה שושנה) אתמלמחמת העצמאות,היה מפקד הצ"יזבטרון(הפרוטה והירח) ויסד עם בן אמוץ את החמאם ובנוסףאת רביעית מועדון התיאטרון,שלישית גשר הירקון ועוד. שיריו בכל תקופה הפכו לסמליהתקופה.הערבים הללו יש בהם נימה  נוסטלגית והקהל שמילאאת האולם ב"היו ימים" עד אפס מקום היה בהתאם. השתתפה בתכנית מקהלת נשים בשם "קולהדבש. בהמשך שמענו את הזמרים בן ארצי,אסתיזקהיים,אושרי כהן,יענקלה בן סירא,אורי הוכמן וסיגי חזמה. התכנית נבחרה בקפידה כאשר הוכנסו בה שירים רביםלא ידועים ושלא הספיקו להתפרסם.הדגש בתכנית היה על עצם השמעתם של השירים ולא כל כךעל המבצעים.למדנו בערב שחיים חפר כתב מעל ל1000 שירים ויפהעשו המארגנים שקיימו ערב מחווה כזה לו ולשיריו . לאור הצלחתה של הסידרה בתל אביב היא בהמשךתנדוד ברחבי הארץ. כל הזמרים שהופיעו שרו את השירים שחיים חפר כתבבצורה טובה מאוד,בביצועים חדשים,רעננים,בתזמור שונה במקצת ובלוי מוסיקלי מצויין שלתזמורת בת ארבעה נגנים. בן ארצי ליוה את עצמו בפסנתר,ואושרי כהן שחקןתיאטרון הבימה מעולה הופיע הפעם כזמר.כל שיר שהושר מילותיו הוקרנו על מסך והקהל הצטרף בשמחה לשירה במקהלה. יענקלה בן סירא הלהיב את הקהל בסיפוריו שסופרוכהרגלו בנימה הומוריסטית ושר שירים מהרפרטואר הישן שלו. אסתי זקהיים שיעשע את הקהל כאשר שרה את השירים"הפרוצה החלוצה" וה"שמלה הצהובה"ששונתה לסגולה. אורי הוכמן שר את "בחזית שכ' התקוה" שיר יפה שלאהיה ידוע לרוב הקהל. לא נעדרו השירים "אדון ליאון" "הפשפש עלהלמעלה","בא בחור חדש" ,"החופש בבית הבראה" "אין כמו יפובלילות" ,"יש בחיפה חתיכה" ועוד רבים ידועים, יפים ומפורסמים.היה זה ערב נהדר שהזכיר לרבים את השירים היפיםשכתב חיים חפר ושהפעם כאמור בוצעו עם זמרים אחרים באינטרפרטציה שונה וגווניםהאופיניים לכל זמר וזמר. אני מצפה לשמוע את התכנית השניה בסדרה בשם"ממוהרעד מוהר" שתתקיים ב22.2.11 ובה יבוצעו משירי יחיאל מוהר.לראות או לא לראות: סידרה מצויינת ומומלצת שנתנההפעם כבוד לשיריו של חיים חפר המהוים אבן דרך בזמר העברי . נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,19/1/2011 11:00 הרוצה לראותתמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכםלהכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שוניםבכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131363 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13963 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121287 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121473 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121254 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111322 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111250 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223297 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223588 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223325 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205183 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205222 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206158 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192340 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica