חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המיטה האידיאלית לכלב

מאת: שי מולדובןחיות מחמד25/01/20111913 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם הכלב בכלל צריך מיטה?

בכדי לענות על השאלה הזו, נבין קודם את משמעות המיטה לנו, לבני האדם.
המיטה נועדה בראש ובראשונה לספק לנו מקום לינה. אך בשביל לספק לנו מקום לינה אידיאלי נדרשים לא רק אמצעים פיזיים כמו מזרן וקרש מתחתיו אלא גם אמצעים נפשיים כמו - שקט סביבתי ורוגע נפשי. המיטה הממוקמת (לרוב) בחדר שלנו מספקת לנו את כל האמצעים הללו. ולכן היא הכרחית על מנת שנוכל ליהנות משינה טובה. אפשרות קיום המיטה לכלב לא רק שמספקת לו מקום שינה מוגדר, אלא מספקת לו גם מקום שקט שאליו הוא יכול לפרוש אם הוא לא רוצה שיפריעו או יציקו לו.סוגי מיטות:

המיטה יתרונות חסרונות
מזרן * ניתן לכיבוס מהיר
* עלות נמוכה
* ניתן למקם אותו כמעט בכל מקום בבית
* נוח לאחסון וקל מאוד לניוד
* מאחר והמזרן אינו תחום בגבולות, הוא אינו מספק את תחושת האינטימיות כמו שחדר שינה מספק, ולכן אינו מהווה מקום שבו יוכל הכלב ליהנות משקט נפשי.
* הכלב יכול לקרוע אותו.
* הכלב יכול להזיז אותו ממקום למקום.
מיטת פלסטיק * חלקי הבד ניתנים לכיבוס.
* עלות בינונית ומעלה
* ניתן למקם אותו ברוב חלקי הבית
* קשה מאוד לכלב להזיז ולהרוס את חלקי הפלסטיק
* קל לניוד
* מהווה מקום לשקט נפשי באופן חלקי, מאחר וקצוות המיטה מספקים תחושת אינטימיות לכלב בזמן שהוא שוכב. * הכלב יכול לקרוע את החלקים העשויים בד.
תא הטסה * מהווה מקום סגור, ואינטימי ובכך מספק שקט נפשי ורגוע ולמעשה מדמה חדר שינה.
* הכלב לא יכול להזיז אותו ממקום למקום.
* בלתי ניתן להריסה.
* יכול להוות אמצעי מסייע לפתרון בעיות התנהגות ולמניעת צרכים.
* עלות גבוה מאוד.
* אורך התא הגדול ביותר - 107 ס"מ, ולכן אינו מתאים לכלבים יותר גדולים כמו דני ענק.
* בשל גודלו קשה למקם אותו בבית ומסורבל לנייד אותו ברכב.
כלוב רשת * עלות בינונית.
* מתאים לכל גודל של כלב.
* בלתי ניתן להריסה
* יכול להוות אמצעי מסייע לפתרון בעיות התנהגות ולמניעת צרכים.
* נוח מאוד לשטיפה.
* ניתן למקם בתוכו את סוגי המיטות האחרים
* מהווה מקום לשקט נפשי באופן חלקי.
* בשל גודלו קשה למקם אותו בית ומסורבל לנייד אותו ברכב.

אלו הן סוגי המיטות המתאימות לבית, על המיטה המתאימה לחצר החלטתי שלא לפרט משום שכולנו מכירים אותה - המלונה.

מיקום המיטה בבית:

המיקום של המיטה יכול לעזור להשלים את כל העזרים החסרים למתן שקט נפשי ורוגע.
בעוד שיש למקם את המיטה במקום מרכזי בבית על מנת למנוע את תחושת הבידוד החברתי של הכלב, נדרש גם למצוא מקום שגם בזמן פעילות ערה בבית - יוכל הכלב לפרוש לשנת ישרים.
לרוב המיקום האידיאלי הוא בסלון, ליד הספה. כאשר מקפידים שמיטה לא תשקיף לכיוון דלת היציאה מהבית. מיקום המיטה מול הדלת הראשית יכולה להוות גורם התחלתי למספר בעיות התנהגות של הכלב ובניהם - נבחנות, נשכנות, אי שקט נפשי ועוד (אם אתם שואלים את עצמכם מדוע - זהו נושא למאמר אחר).

הרגלת הכלב למיטה:

בשביל הכלב המיטה צריכה להיות המקום הכי מהנה וכיפי בבית. ולכן על מנת לעודד את הכלב להיכנס למיטה, נזרוק לתוכה חתיכות של נקניקיות. ובכל פעם שיכנס לתוכה לקחת אותם נציף אותו בחתיכות נוספות מהיד שלנו עם השיבוח "כלב טוב". לאחר שנגלה שהכלב נכנס ויוצא מהמיטה ללא כל בעיה, נכניס אותו למיטה ונוריד אותו למצב "ארצה" (כמובן שבליווי נקניקיות) ונשאיר אותו במצב זה בהתחלה למספר שניות ובהדרגה נעלה את משך הזמן עד לכמה דקות.
שימו לב, יתכן שהכלב לא יבצע מיד את הכניסה למיטה - אל תכנסו לתסכול ואל תכניסו אותו לשם באופן פיזי. אם תעשו כן, יתכן כי תגרמו לכלב לסלוד מהמקום החדש משום שהוא יהווה מבחינתו מקום לא נעים, שבו הבעלים כועס.

אפשרות נוספת להרגלה למיטה היא האכלה במיטה עצמה. רעיון השיטה הוא פיזור מנת האוכל היבש של הכלב בתוך המיטה (במקום בצלחת). מתוך העיקרון הבסיסי שהכלבים לא יכולים להרעיב את עצמם, לא תהיה לכלב ברירה אלא להיכנס למיטה ולאכול את האוכל. ובכך למעשה נוכל להרגיל אותו שהמיטה הינה מקום שמח שבו תמיד נמצא האוכל.

תא הטסה- מיטה + אמצעי לפתרון בעיות התנהגות:

תא הטסה הוא סוג של מיטה המיועדות לכלבים אשר עדיין לא נגמלו מצרכים, או בעלי אופי מיוחד כמו- כלבים חרדתיים (מלשון חרדה - פוביה). מבנה התא הוא אשר מאפשר לו להקנות את הביטחון לכלבים אלו, אשר לרוב נצפים בורחים מתחת למיטה שלנו או מתחת לרהיטים השונים בסיטואציות מסוימות.
בהסתמך על הרעיון שהכלב לא יעשה צרכים במקום המשאבים שלו, מאפשר לנו תא ההטסה לגמול את הכלב מצרכים בבית וזאת על ידי כך שהכלב מודיע לנו שהוא רוצה לצאת בכל פעם שהוא צריך לעשות צרכים, וכך נוכל להרגיל אותו לעשות צרכים רק מחוץ לבית. בנוסף לכך, בהינתן בעיות תוקפנות חריגות דלת התא נותנת לנו שליטה על הכלב גם ללא השגחה. אין צורך יותר לבודד אותו חברתית ולסגור אותו בחדר, או במחסן. ניתן למקם את תא ההטסה לידנו, ולסגור את הדלת. כך שגם האורחים שלנו בטוחים, וגם אנחנו רגועים.
כל תהליך טיפול התנהגותי באמצעות תא הטסה כגון - גמילה מצרכים וצמצום תוקפנויות אומנם אינו מסובך, אך גם אינו פשוט - ויש להיוועץ עם מאלף לפני שמתחילים בתהליכים אלו.




שיהיה לנו לילה טוב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שי מולדובן - אילוף כלבים

3 7 7 7 0 9 6 - 2 5 0

www.dogsm.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי מולדובן

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים05/05/111398 צפיות
האם אנחנו חייבים להסתמך על בעל מקצוע - מאלף כלבים - כדי שהכלב שלנו יהיה מאולף או שאנחנו יכולים לעשות את זה לבד. מה דרוש לאדם בשביל להפוך להיות מאלף כלבים?

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים05/05/111272 צפיות
כאשר אומרים את המילה אילוף כלבים למה מתכוונים? יש הרבה סוגי אילוף כלבים. יש אילוף כלבים למשמעת בסיסית, אילוף כלבים למשמעת מתקדמת ואילוף כלבים לצורך פתרון בעיות התנהגות... אז מה ההבדלים בין כל אחד מהמושגים?

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים03/05/111276 צפיות
החגים בפתח והחגיגה הקולינארית בשיאה. אולם ברוב הפעמים המאכלים שיכולים לעשות לנו רק טוב יכולים לעשות לכלבים שלנו מאוד רע. אז לפני שאתם נותנים לכלבים את השאריות, ריכזתי עבורכם רשימת מצרכי מזון שלא מומלץ לתת להם לאכול.

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים03/05/111759 צפיות
חוקרים מצאו קשר ישיר בין בעיות ראייה לבעיות התנהגות. איך הכלב באמת רואה את העולם? האם נכונה הידיעה שהם רואים רק שחור ולבן? ואיך חוש הראייה של הכלב עוזר לנו כאשר אנחנו רוצים לקרוא לו אלינו?

מאת: שי מולדובןחיות מחמד25/01/111935 צפיות
מה ההבדלים בין סוגי המזון השונים, ומה הכי טוב לכלב? נדמה שהכלבים רעבים כל הזמן, כיצד נדע שאנחנו מאכילים אותם מספיק?

מאת: שי מולדובןוטרינריה25/01/112250 צפיות
מהו החום הנורמלי לכלב? מהן המחלות: כלבת, שעלת, פרוו וכיצד ניתן להמנע מהן?

מאת: שי מולדובןחיות מחמד25/01/113111 צפיות
כלבים יכולים לשמוע טווח צלילים הגבוה פי כמה מטווח הצלילים שאנו, בני האדם, מסוגלים לקלוט. בעוד שבטבע חוש שמיעה מפותח שכזה מהווה יתרון בולט, הרי שבסביבה העירונית בה אנו חיים הוא יכול להוות גורם מפריע

מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810443 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175290 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176174 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/161999 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163195 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167797 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167919 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica