חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תזונה נכונה

מאת: שי מולדובןחיות מחמד25/01/20111936 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


ישנם סוגי מזון לכלבים רבים מספור, ונשאלת השאלה - מהו המזון הכי טוב לכלב?
התשובה לכך היא פשוטה, המזון הטוב ביותר לכלב שלך הוא המזון שהכלב מצליח לעכל אותו באופן היעיל ביותר. ממש כמו שלנו, בני האדם, ישנם מזונות מובחרים - הם אינם מתאימים לכולם. דוגמה לכך היא מזון העשיר בוויטמינים ומכיל חלב - לא יתאים לאדם הרגיש לחלב אף על פי שהוא נחשב מזון מובחר.
סוגי המזון לכלבים מתחלקים למזונות רגילים, לפרימיום, סופר-פרימיום ועוד... משמעות הפרימיום היא - "אחוז נעכלות" או בשפת העם - כמות הצואה שהכלב עושה ביחס לכמות האוכל שנאכל. ככל שכמות הצואה קטנה יותר ביחס לכמות האוכל שנאכל עולה רמת ה- "פרימיום". הרעיון המוביל הוא- שככל שאחוז הצואה נמוך, כך נספג המזון יותר טוב בגוף.
אולם, יש לתת את הדעת שבעוד מזונות אלו הומצאו לאחר מחקר מעמיק של שנים ומכילים את כל התוספות הרצויות לכלב, הם לא בהכרח מתאימים לכל כלב. לדוגמה - נעדיף לתת לכלבים הרגישים לבשר (כן, יש כאלו..) מזון בקטגוריה נמוכה יותר, אך מותאם לאותם הכלבים.

כיצד לבחור את המזון המתאים ביותר לכלב שלי?

על פי הצואה.
צואת הכלב צריכה להיות לחה (לא יבשה ולא מימית) ורכה מספיק כדי שנוכל למעוך אותה קצת, אך קשה מספיק כדי שנוכל להרים אותה בפעם אחת. אם המזון שאתם נותנים לכלב שלכם מספק את הצואה הזו - זהו המזון המתאים לו ביותר.

נדמה שהכלב כל הזמן רעב, איך אני יודע אם אני נותן לו מספיק אוכל?

הכלב הוא חיה המנצלת את הרגע וינסה להכניס לגופו מזון נוסף בכל רגע שיתאפשר לו. ההתנהגות הזו באה מהיצר הקדמון - יצר ההישרדות. ככל שנאכל יותר כך מאגרי השומן של הגוף יגדלו, ובשעת מצוקה (רעב), נוכל לשרוד גם ללא מזון זמין. המזונות הזמינים כיום, יצאו לשוק לאחר שנים של מחקר ופיתוח ומכילים את כל הוויטמינים וחומרי היסוד שהכלב זקוק להם במהלך חייו, כך שלא צריך לתת לכלב לאכול שום דבר אחר מלבד אותו מזון יבש. כל דבר אחר הינו תוספת - שלא בהכרח רצויה. כמות המזון היבש המומלצת לכלב כתובה בטבלה בגב שק האוכל שלו. כל חברת מזון בנתה לעצמה טבלת מזון בהתאם לסטטיסטיקות ולמחקרים רבי השנים שעשתה באותו סוג מזון. טבלאות אלו מראות את הכמות הממוצעת שיש לתת לכלב בהתאם למאפיינים שלו. שימו לב שכתובה שם הכמות ה-ממוצעת, יתכן שהכלב יצטרך קצת יותר או קצת פחות. לרוב, הכמות שרשומה בטבלאות תימדד ב- גרמים. את המשקל יש למדוד בכוס מדידה - מאותה חברת המזון! כל כוס אחרת לא תספק את אותו הנפח שאליו התייחסה הטבלה.

כיום נהוג לתת לכלב בוגר (מעל שנה) 2 מנות ביום (בוקר/צהריים וערב) ולגור 3 מנות ביום (בוקר, צהרים וערב). כמות האוכל בכל מנה הינה הכמות הרשומה בטבלה (בגב השק) לחלק לכמות המנות היומיות. דוגמה - בטבלה רשום "100 גרם ביום", אז לכלב בוגר אתן 50 גרם בצהריים ו- 50 גרם בערב. לגור אתן 33 גרם בבוקר, 33 גרם בצהריים ו- 33 גרם בערב.


שיהיה לנו בתאבון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שי מולדובן - אילוף כלבים

3 7 7 7 0 9 6 - 2 5 0

www.dogsm.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי מולדובן

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים05/05/111402 צפיות
האם אנחנו חייבים להסתמך על בעל מקצוע - מאלף כלבים - כדי שהכלב שלנו יהיה מאולף או שאנחנו יכולים לעשות את זה לבד. מה דרוש לאדם בשביל להפוך להיות מאלף כלבים?

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים05/05/111272 צפיות
כאשר אומרים את המילה אילוף כלבים למה מתכוונים? יש הרבה סוגי אילוף כלבים. יש אילוף כלבים למשמעת בסיסית, אילוף כלבים למשמעת מתקדמת ואילוף כלבים לצורך פתרון בעיות התנהגות... אז מה ההבדלים בין כל אחד מהמושגים?

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים03/05/111280 צפיות
החגים בפתח והחגיגה הקולינארית בשיאה. אולם ברוב הפעמים המאכלים שיכולים לעשות לנו רק טוב יכולים לעשות לכלבים שלנו מאוד רע. אז לפני שאתם נותנים לכלבים את השאריות, ריכזתי עבורכם רשימת מצרכי מזון שלא מומלץ לתת להם לאכול.

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים03/05/111762 צפיות
חוקרים מצאו קשר ישיר בין בעיות ראייה לבעיות התנהגות. איך הכלב באמת רואה את העולם? האם נכונה הידיעה שהם רואים רק שחור ולבן? ואיך חוש הראייה של הכלב עוזר לנו כאשר אנחנו רוצים לקרוא לו אלינו?

מאת: שי מולדובןחיות מחמד25/01/111915 צפיות
חנויות בעלי החיים מציעים מגוון רחב של מיטות לכלבים, כאשר מחירי המיטות יכולים לנוע מעשרות ועד למאות שקלים. אחד מהתסכולים הקשים ביותר הוא כשהבעלים חוזרים הביתה ומגלים את שרידי המיטה שקנו במיטב כספם. במאמר זה אסביר מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג מיטה, ואיך תדעו שאתם קונים את המיטה האידאלית לכלב שלכם.

מאת: שי מולדובןוטרינריה25/01/112250 צפיות
מהו החום הנורמלי לכלב? מהן המחלות: כלבת, שעלת, פרוו וכיצד ניתן להמנע מהן?

מאת: שי מולדובןחיות מחמד25/01/113112 צפיות
כלבים יכולים לשמוע טווח צלילים הגבוה פי כמה מטווח הצלילים שאנו, בני האדם, מסוגלים לקלוט. בעוד שבטבע חוש שמיעה מפותח שכזה מהווה יתרון בולט, הרי שבסביבה העירונית בה אנו חיים הוא יכול להוות גורם מפריע

מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810462 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175293 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176182 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/162009 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163202 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167801 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167925 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica