חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סקירת מט"ח שבועית שבין 25-29/05/09

מאת: hatrickמט"ח25/05/2009812 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דולר-שקל: מי שעקב אחר הסקירה הקודמת – הרוויח, שכן דובר על בלימה של גל העליות הקודם, כמו גם סימנים לירידות דווקא. גם לקראת שבוע המסחר הקרוב מרבית הסימנים מצביעים על המשך ירידות, אולם ניכר שגם ירידות אלו נבלמות לעת עתה, שכן יש לשים לב שהתיקון עדיין נמצא בגבולות התיקון הטכני ואף הגיע כמעט עד לשלב המלא, ויחד עם זאת ניכרת מידה של סטייה באינדיקאטורים. לכן –בשלב זה מומלץ לסוחרים לטווח ארוך לבחון כניסה לשורט רק בפריצה מטה של שער 3.7900. לעומת זאת לגבי אפשרות לעסקה שורית – ניראה שבשלב זה עדיין מוקדם לדבר עליה.

יורו-דולר: כפי שדווח בסקירה הקודמת שהיורו אמור להתאושש – כך אכן קרה בפועל. על הגרף נצפו עליות חדות יחסית, וככל הנראה הן גם עשויות להימשך עוד קצת, אולם ניכר שהעליות הגיעו בשלב זה "למנוחה" מסוימת, וזאת עד להמשכן הצפוי בעוד זמן. יש להביא בחשבון שבסה"כ המגמה הראשית נמצאת בעליה, וכמו-כן נפרצה תבנית המשולש בכיוון מעלה הטומנת מתח רווחים עשיר שעדיין לא נוצל, אולם יחד עם זאת הסימנים מצביעים על כך שאנו עומדים בפני מימושים שיאטו את קצב העליות ואולי אף יתאפיינו לזמן מה בירידות שיבואו לפני גל העליות הבא, שכן ניכר שהדרך למעלה עדיין זרועה בהרבה פיפסים רווחים בדרך.

סטרלינג-דולר: סוף כל סוף זכינו לראות תנועה עולה מעט יותר דינמית ומשמעותית של הפאונד מזו שצפינו בה לאורך לא מעט זמן. כפי שנאמר בסקירות הקודמות – הכיוון העולה הוא זה שהיה צפוי יותר. כל הסימנים מצביעים כרגע על המשך עליות צפויות. עם זאת – אל לנו לשכוח, וחשוב ביותר לעקוב ולשים לב באם אנו חותרים עם פוזיציות במעלה הגרף, שעלינו גם לבחון את תמונת המצב בפרספקטיבה הרחבה, שם נמצא שכרגע אנו במגמה משנית שורית, שגם נמצאת על גבול הכניסה לתיקון טכני של גל העליות האחרון של המגמה הראשית הדובית. לכן, אמנם אכן מומלץ לשקול עסקאות לונג, אך להמשיך ולעקוב בצמידות ולא לפתח שאננות שעלולה להופיע כתוצאה "מהתפרצות" אפשרית של השער בכיוון מעלה. זכרו שמדובר בצמד מאוד דינמי, מה גם שצפויה בלימה בגבולות שער 1.6300 .

דולר-יין: תמונת המצב לטווח המסחר הקרוב עדיין מעט פרובלמאטית, שכן ירידות השערים של הדולר הן בניגוד אמנם למגמה המשנית העולה, אולם בד בבד הן המשכה של המגמה הראשית הדובית. בהחלט ייתכנו עליות שערים היות שהשער הגיע לנקודת הבלימה של "גאן", אולם הכיוון באופן כללי ניראה עדיין יורד. כך גם עולה מבחינת המצב מההיבט הרחב. ניראה שראוי בשלב זה שלא לשקול עסקאות לונג, ולעומת זאת להמתין מעט להתפתחויות בכיוון השורט. שער החורג בכיוון מטה מתחת ל – 92.00, ומלווה בחיוויים הולמים של האינדיקאטורים עשוי להוות איתות חיובי לפתיחת פוזיציה דובית רווחית.

דולר-קנדי: גבול הדשדוש החיצוני נפרץ כלפי מטה מה שמלמד על פעילות דובית צפויה. לזה גם מצטרפת העובדה שהירידות חרגו מגבול התיקון הטכני של גל העליות הקודם. לכן – הכול מצביע אמנם על המשך ירידות, אך קרוב לוודאי שעוד נצפה בקרוב בהאטה מסוימת שבאה לידי ביטוי בכמה אינדיקאטורים. אבל נכון לעכשיו ולמרות הכול הכיוון נשאר וניראה שגם ימשיך להיות יורד. לרגע זה – זה עניין של זמן. לכן – לא מומלץ לרוץ ולפתוח פוזיציות שורט, אלא במנות קטנות, אולם לאחר פריצה מטה של שער 1.0900 הגוון הדובי עשוי להיות כבר יותר החלטי.

אוסטרלי-דולר: כפי שתואר בסקירה הקודמת – הכיוון הנכון היה עסקאות הלונג, וכך בא הדבר לידי ביטוי גם על הגרף. גם בהמשך אנו צפויים לראות את השער האוסטרלי מטפס מעלה, אולם בדרך, כפי שניראה לרגע זה, הדבר לא יהיה כל כך מהר, שכן השער נמצא על קו הבלימה של "גאן", בעוד מופיעים כמה סימנים המצביעים על התמתנות צפויה של העליות לפרק זמן. עם זאת, כאמור, סביר שהדבר לא יימשך זמן רב עד שנוכל להבחין בשור הדוהר שוב למעלה.

דולר-פרנק: הסקירה הקודמת הוכחה כרלוונטית ואף נשארה דומה גם לשבוע המסחר הקרוב. כפי שנמסר, האינדיקאטורים שהצביעו על בלימה מסוימת אשר באה לידי ביטוי במימושים ועליות שערים לא העידו על שינוי מגמה. צפינו ואנו עדיין צופים מגמת ירידה של המטבע האמריקאי, בעוד שפריצת קו התמיכה בשער 1.0800 בכיוון מטה, ובעיקר פריצת שער 1.0700 ונמוך יותר, תסמל כיוון יורד יותר חד משמעי, ובמיוחד אם הדבר יגובה גם עם סימנים רלוונטיים מצד האינדיקאטורים. נכון לרגע זה, ובמידה ולא יתעורר עניין כזה או אחר שאינו צפוי – לא ניראה שיש משהו שיעצור את המשך הירידות של המטבע האמריקאי, גם אם השער עשוי קצת "לשחק בסווינג" ויתנהל בהתחלה לאיטו לכיוון הדובי.

הסקירה מבית פורקס פרוז

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי"’ נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.

 



תגיות המאמר: פורקס, מט"ח, יורו, דולר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת hatrick

מאת: hatrickשוק ההון19/10/09958 צפיות
מדד דאו-ג'ונס המדד זכה לעליות שערים לאורך זמן, אלא שלאחרונה אנו מוצאים מגמת עליות "מגמגמת" בה קו ההתנגדות שנפרץ אינו משמש כקו תמיכה. כמו-כן, השיא החדש אליו הגיע השער מסתמן כפריצה המלווה בהיפוך לתיקון. הדבר מתבטא בין היתר גם באינדיקאטורים השונים בהם ניתן להבחין בסטיות ובמומנטום שהולך ונחלש.

מאת: hatrickמט"ח19/10/091058 צפיות
דולר יין: לאחר ירידות בשער הדולר במשך תקופות ארוכות אנו מבחינים בהתאוששות מזה כחודש, אולם מהלך העליות האמיתי של המטבע האמריקאי יצא לדרך לפני פחות משבועיים, לאחר שהגרף העיד על תבנית היפוך והשער פרץ את נקודת האישור שלה. הגם שניתן לכאורה להתרשם שגל העליות הינו רק תיקון של המגמה היורדת הקודמת, הרי שבכל זאת אנו מבחינים במבנה מחירים עולה, בקו מגמה עולה במקביל ושיא חדש אליו הגיע שער הדולר.

מאת: hatrickשוק ההון14/09/091063 צפיות
מדד נדל"ן 15 כפי שנמסר בסקירה הקודמת – אכן הסימנים שהעידו על ירידות צפויות מימשו את עצמם. כל שבוע המסחר החולף, כולל יום המסחר הראשון של השבוע הנוכחי, מצאנו ירידות ש"חיסלו" את כל התיקון הטכני הנדרש למהלך, בעוד שיום המסחר הראשון של שבוע המסחר הנוכחי רשם פתיחה גבוהה יותר מזו של סוף יום המסחר שקדם לו, אולם סגר את הפער ונעצר אף הוא בנקודה של יום המסחר שלפני, כלומר – בסוף התיקון הטכני.

מאת: hatrickמט"ח14/09/091038 צפיות
דולר שקל: הדולר ממשיך להיחלש מול השקל. אנו מוצאים מגמת ירידה ארוכת טווח באורח יחסי, בעוד שנכון לרגע זה לא ניראה שמגמה זו עומדת להשתנות. אמנם אנו צפויים כנראה להמשיך ולהבחין בתיקונים ומימושים קלים בטווח הקצר, וזאת בין היתר גם לנוכח הסיבה שהשער נמצא על נקודות בלימה קריטיות – הן נקודת תמיכה, כמו גם גבול האל-חזור.

מאת: hatrickשוק ההון07/09/09927 צפיות
מדד נדל"ן 15 שבוע המסחר האחרון היה די פרובלמאטי נוכח הידיעות אודות הירידות החדות של מניות "אפריקה-ישראל" של לבייב, ואשר השפיעו על מניות הנדל"ן בכללותן, ובהן גם על מדד נדלן 15. עם זאת ישנם אמנם סימנים קלים להתאוששות, אולם לא מספיק משמעותיים, כשברקע אנו מוצאים את המדד יורד אל מתחת למחיר 285 הנקודות, נכנס פעמיים לתיקון טכני ויוצא ממנו.

מאת: hatrickמט"ח07/09/091080 צפיות
יורו-דולר: הצמד ממשיך בהתכנסות, כמו גם "לשחק" סביב אותו מחיר פחות או יותר חרף תנועות מעלה ומטה במהלך שבוע המסחר. עדיין כוחות השוק מושכים באותה עוצמה לשני הכיוונים, בעוד שהכיוון בכללותו אינו ברור. מסתמן שתחילת שבוע המסחר החדש תאופיין על ידי גל עליות אפשרי, אולם בתנאי שהמחיר יחצה את שער 1.4330 בכיוון מעלה.

מאת: hatrickשוק ההון31/08/09989 צפיות
מדד נדל"ן 15 הסוחרים היותר "שמרניים" זכו להצלחה במהלך שבוע המסחר החולף, וזאת לנוכח העובדה שהמחיר פרץ את קו ההתנגדות, אולם לא השלים את המהלך המיוחל, מה שהתברר בסופו של דבר כפריצת שווא, ולכן ה"שמרניים" שמבין הסוחרים לא הבחינו באיתות שאכן מאשר להם כניסה לעסקת לונג, ונמנעו מכך.

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152463 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151905 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151983 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141969 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141869 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141860 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141885 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica