חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ידועים בציבור - סטטוס משפטי של בני זוג

ידועים בציבור הוא הסטטוס המשפטי של בני זוג המקיימים חיים זוגיים, אך אינם נשואים זה לזה. הכוונה המשפטית היא חיי זוגיות מלאים, כולל חיים משותפים במסגרת ניהול משק בית אחד, חיי אישות ויחסים זוגיים מלאים.

סטטוס זה משמש בני זוג אשר לא רוצים להינשא (על רקע אידיאולוגי או למשל אלמן/ה שיאבד זכויות אם יינשא מחדש) או אינם יכולים להינשא על פי חוקי המדינה (כמו בני זוג בני אותו מין, בני דתות שונות, כהן וגרושה, כאשר אחד מהם נשוי רשמית לאחר ועוד).

חלק ממוסדות המדינה וחוקיה מעניקים לידועים בציבור זכויות דומות לאלה של בני זוג נשואים, ביניהם המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון (לעניין הגדרת בן זוג של חלל צה"ל), חוק מיסוי מקרקעין.

במהלך חייהם הזוגיים עשויים ידועים בציבור להידרש לשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני משפחה באופן כללי ובנושא ידועים בציבור באופן ספציפי, במקרים בהם יידרשו להוכיח את טיב יחסיהם מול רשויות המדינה בבואם לדרוש זכויות המגיעות לזוגות נשואים. בניגוד לתעודת נישואים או הוכחת רישום במשרד הפנים שיכולים להציג זוגות נשואים, ידועים בציבור צריכים להוכיח כי הם חיים כזוג לכל דבר ולא כחברים טובים או כשותפים למערכת יחסים של מקבל/ת שירות ונותן/ת שירות. תנאי בסיסי להוכחת סטטוס של ידועים בציבור הוא מגורים משותפים וניהול משק בית משותף.

ידועים בציבור יזדקקו לשירותיו של עורך דין המתמחה בידועים בציבור גם כאשר יבחרו לכרות ביניהם הסכם זוגיות. הסכם זוגיות (נישואי חוזה) מסדיר את ענייני זכויותיהם ההדדיות של בני הזוג, את ענייני הרכוש שביניהם, את חובותיהם ההוריות וכיו"ב. בית משפט לענייני משפחה יכול להעניק להסכם תוקף של פסק דין.

סטטוס הידועים בציבור חל גם על בני זוג הרשאים להינשא זה לזה אך אינם מעוניינים בכך, גם אם אינם מודעים לחובות ולזכויות שסטטוס זה משית עליהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מדריך MartinDale.co.il הינו מדריך איכותי ומוביל בתחומו לחיפוש ממוקד של עורכי דין בישראל. באפשרותכם למצוא עורכי דין בכל תחום משפטי - דיני עבודה, רשלנות רפואית, דיני נזיקין, דיני משפחה, משפט פלילי ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורכי דין MartinDale

מאת: עורכי דין MartinDaleפלילי01/03/111200 צפיות
משפט פלילי הוא התחום המשפטי העוסק בהסדרת התנהלותם והתנהגותם של אזרחי מדינה באמצעות חוקי עשה ואל תעשה של התנהגות נורמטיבית. בכל מדינה מתייחסים חוקים אלה לקבוצה מצומצמת של התנהגויות פסולות באופן אוניברסלי, ובראשן רצח, אונס, תקיפה וגניבה.

מאת: עורכי דין MartinDaleנדל"ן ומקרקעין06/02/111267 צפיות
דיני מקרקעין הם התחום המשפטי העוסק בכל הנוגע למגרשים, דירות, חנויות, מבנים, כולל עניינים הנוגעים למכירתם ולהשכרתם ולפעולות הנגזרות מעסקאות אלה, כגון רישום בטאבו ועוד.

מאת: עורכי דין MartinDaleדיני חוזים18/01/111400 צפיות
חוזה הוא הסכם להתחייבות הדדית בין שני צדדים או יותר, שניתן לאוכפו מבחינה משפטית. כדי שהתחייבות תוגדר כחוזית, נדרש שהצדדים לחוזה יהיו מודעים להתחייבות שהם נוטלים על עצמם ותהיה להם כוונה ליצור יחסים משפטיים.

מאת: עורכי דין MartinDaleייעוץ משפטי06/12/102031 צפיות
דומה כי בשנים האחרונות הפכה קבלת אזרחות זרה של אחת ממדינות האיחוד האירופי למשאת נפשם של ישראלים רבים. הסיבות הן בדרך כלל היתרונות שמעניקה אזרחות כזו והכנת אלטרנטיבה למקרה של הידרדרות במצב הביטחוני במזרח התיכון. מאז שפולין, הונגריה ורומניה הצטרפו לאיחוד האירופי מנצלים ישראלים רבים ששורשיהם בארצות אלה את האפשרות להחזיק שתי אזרחויות ופותחים בתהליך הוצאת אזרחות פולנית, הונגרית ורומנית בהתאמה.

מאת: עורכי דין MartinDaleנדל"ן ומקרקעין01/12/101220 צפיות
עורך הדין ילווה את הלקוח בשלב הבדיקות המוקדמות, בניהול המו"מ, בעת חתימת ההסכם, מול רשויות התכנון והבנייה, בעת הגשת התוכניות ומול רשויות המסים השונות. עורך הדין יהיה מעורב בחוזה הבנייה ובהתנהלות מול כל בעלי המקצוע המעורבים, כולל במקרים של ליקויי בנייה שהתגלו אחרי האכלוס.

מאת: עורכי דין MartinDaleדיני עבודה30/11/101163 צפיות
תחום דיני העבודה הוא תחום הנוגע לכל אדם עובד, בין אם שכיר ובין אם עצמאי. תחום רחב זה נוגע להסדרת היחסים בין עובד למעביד - קביעת הזכויות והחובות של עובדים ומעבידים, כולל אמצעי הגנה לעובד; הסדרת היחסים שבין ארגון עובדים למעביד, בתחומים כגון זכות השביתה והסכם עבודה קיבוצי והסדרת היחסים שבין ארגון עובדים לארגון מעבידים.

מאת: עורכי דין MartinDaleייעוץ משפטי19/11/101201 צפיות
מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית עם מערכת משפט עצמאית. מקורות המשפט הישראלי הם המשפט העות'מני והמשפט הבריטי - בעל ההשפעה הגדולה יותר. עקרונות שיטת המשפט בישראל מבוססים על חקיקה ממקורות שונים ועל מערכת בתי משפט המפרשים אותה. כיום מרבית תחומי המשפט כבר מוסדרים במסגרת חקיקה ישראלית מקורית ועצמאית.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201617 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181686 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171798 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica