חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורכי דין דיני עבודה

בחירת עורכי דין בתחום דיני עבודה - תחום דיני העבודה הוא תחום הנוגע לכל אדם עובד, בין אם שכיר ובין אם עצמאי. תחום רחב זה נוגע להסדרת היחסים בין עובד למעביד - קביעת הזכויות והחובות של עובדים ומעבידים, כולל אמצעי הגנה לעובד; הסדרת היחסים שבין ארגון עובדים למעביד, בתחומים כגון זכות השביתה והסכם עבודה קיבוצי והסדרת היחסים שבין ארגון עובדים לארגון מעבידים.

כל עובד צריך להיות מודע לזכויות ולחובות שלו במקום העבודה. עובד צריך לבדוק אם חוזה העבודה שעליו חתם הוא חוקי, אילו הטבות מגיעות לו בזמן עבודתו בחברה ולאילו הטבות פרישה או פיצויים הוא זכאי, איזה סוג פנסיה הוא מקבל ואילו תנאים חלים עליו במקום העבודה. עובד אשר נפגע, פיזית או נפשית, במהלך עבודתו צריך להיות מודע לזכויות שלו. עובד אשר היה מעורב בתאונת עבודה או לקה במחלת מקצוע או איבד את כושר העבודה, חייב לדעת מהן זכויותיו וכיצד להתנהל מול מקום העבודה והרשויות המתאימות.

הערכאה שבה יכולים עובדים לתבוע את מעסיקיהם (וגם מעסיקים את עובדיהם) היא בית הדין לעבודה. תביעות בתחום דיני העבודה יעסקו, בין היתר, בפיטורים לא חוקיים, הלנת שכר, אפליה, הטרדה מינית, הפרת הסכם עבודה. דוגמה לפיטורים לא חוקיים עשויה להיות פיטוריה של עובדת עקב הריונה. עליה להוכיח לבית הדין שלפני שהודיעה למעסיקה על הריונה לא הייתה כל כוונה לפטר אותה (למשל, מכתבי המלצה והערכה שניתנו לה ע"י המעביד) או להוכיח לבית המשפט שלמרות הטענה שפוטרה עקב צמצומים שכר המעביד עובד אחר לאותו תפקיד.

מכיוון שתחום דיני העבודה רחב מאוד ונוגע לאספקטים רבים של היחסים בין עובדים למעבידים, עובד שנאלץ להתמודד עם מעסיקו בבית הדין לעבודה, צריך לבחור עורך דין המתמחה בתחום הנדון ספציפי. אם מדובר בהפרת חוזה עבודה עליו לבחור עורך דין המתמחה בחוזי עבודה; אם פוטר שלא בצדק עליו לבחור עורך דין המתמחה בפיטורים; אם נפגע במהלך העבודה עליו לבחור בעורך דין המתמחה בתאונות עבודה ובהתמודדות מול המוסד לביטוח לאומי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מדריך MartinDale.co.il הינו מדריך איכותי ומוביל בתחומו לחיפוש ממוקד של עורכי דין בישראל. באפשרותכם למצוא עורכי דין בכל תחום משפטי - דיני עבודה, רשלנות רפואית, דיני נזיקין, דיני משפחה, משפט פלילי ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורכי דין MartinDale

מאת: עורכי דין MartinDaleפלילי01/03/111201 צפיות
משפט פלילי הוא התחום המשפטי העוסק בהסדרת התנהלותם והתנהגותם של אזרחי מדינה באמצעות חוקי עשה ואל תעשה של התנהגות נורמטיבית. בכל מדינה מתייחסים חוקים אלה לקבוצה מצומצמת של התנהגויות פסולות באופן אוניברסלי, ובראשן רצח, אונס, תקיפה וגניבה.

מאת: עורכי דין MartinDaleדיני משפחה13/02/111803 צפיות
ידועים בציבור הוא הסטטוס המשפטי של בני זוג המקיימים חיים זוגיים, אך אינם נשואים זה לזה. הכוונה המשפטית היא חיי זוגיות מלאים, כולל חיים משותפים במסגרת ניהול משק בית אחד, חיי אישות ויחסים זוגיים מלאים.

מאת: עורכי דין MartinDaleנדל"ן ומקרקעין06/02/111268 צפיות
דיני מקרקעין הם התחום המשפטי העוסק בכל הנוגע למגרשים, דירות, חנויות, מבנים, כולל עניינים הנוגעים למכירתם ולהשכרתם ולפעולות הנגזרות מעסקאות אלה, כגון רישום בטאבו ועוד.

מאת: עורכי דין MartinDaleדיני חוזים18/01/111400 צפיות
חוזה הוא הסכם להתחייבות הדדית בין שני צדדים או יותר, שניתן לאוכפו מבחינה משפטית. כדי שהתחייבות תוגדר כחוזית, נדרש שהצדדים לחוזה יהיו מודעים להתחייבות שהם נוטלים על עצמם ותהיה להם כוונה ליצור יחסים משפטיים.

מאת: עורכי דין MartinDaleייעוץ משפטי06/12/102031 צפיות
דומה כי בשנים האחרונות הפכה קבלת אזרחות זרה של אחת ממדינות האיחוד האירופי למשאת נפשם של ישראלים רבים. הסיבות הן בדרך כלל היתרונות שמעניקה אזרחות כזו והכנת אלטרנטיבה למקרה של הידרדרות במצב הביטחוני במזרח התיכון. מאז שפולין, הונגריה ורומניה הצטרפו לאיחוד האירופי מנצלים ישראלים רבים ששורשיהם בארצות אלה את האפשרות להחזיק שתי אזרחויות ופותחים בתהליך הוצאת אזרחות פולנית, הונגרית ורומנית בהתאמה.

מאת: עורכי דין MartinDaleנדל"ן ומקרקעין01/12/101220 צפיות
עורך הדין ילווה את הלקוח בשלב הבדיקות המוקדמות, בניהול המו"מ, בעת חתימת ההסכם, מול רשויות התכנון והבנייה, בעת הגשת התוכניות ומול רשויות המסים השונות. עורך הדין יהיה מעורב בחוזה הבנייה ובהתנהלות מול כל בעלי המקצוע המעורבים, כולל במקרים של ליקויי בנייה שהתגלו אחרי האכלוס.

מאת: עורכי דין MartinDaleייעוץ משפטי19/11/101201 צפיות
מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית עם מערכת משפט עצמאית. מקורות המשפט הישראלי הם המשפט העות'מני והמשפט הבריטי - בעל ההשפעה הגדולה יותר. עקרונות שיטת המשפט בישראל מבוססים על חקיקה ממקורות שונים ועל מערכת בתי משפט המפרשים אותה. כיום מרבית תחומי המשפט כבר מוסדרים במסגרת חקיקה ישראלית מקורית ועצמאית.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20959 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181386 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171921 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161716 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162699 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163314 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163474 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica