חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"חוק המריחואנה" – בכייה לדורות

אמור לא לסמים    אמור כן לחיים

Foundation for a Drug-Free World

________________________________________________________________

"חוק המריחואנה" – בכייה לדורות

marijuana joint by Torben Bj?rn Hansen.בישראל שיעור המשתמשים  המבוגרים (גילאי 18-40 )בקנביס בשנת 1989 היה 3.1 אחוז ואילו בשנת 2008 המספר כמעט עלה פי שלוש ל- 8.88 אחוז. שיעור המשתמשים המבוגרים  בסם לא חוקי כל שהוא עלה מ- 6.6 אחוז בשנת 1989, ל- 11.42 אחוז בשנת 2008.

 

מה המשמעות של זה ? איזה השלכות יש לכך שאוכולוסיה בוגרת צורכת סמים ?

 

"המנהל הפדרלי לטיפול בהתמכרות לסמים ואלכוהול ולטיפול נפשי, ארה"ב" ערך מספר מחקרים בנושא. מחקר חדש שתוצאותיו פורסמו לפני מספר ימים, ב- 16.7.2010 , מראה כי קיימת עלייה חדה ודרמתית בין השנים 1992-2008, במספר המבוגרים המודים כי היו זקוקים לטיפול בהתמכרות לסמים ואלכוהול. מספר המטופלים בגילאי 50 ומעלה כמעט הכפיל את עצמו מ- 6.6% בשנת 1992 ל- 12.2% בשנת 2008.על פי מחקר נוסף, כ- 8 אחוזים מהאמריקאים בגילאי 50 עד 59 השתמשו בסמים בשנה האחרונה. השימוש במריחואנה היה הנפוץ ביותר, אך לא הרבה מאחוריו היה שימוש לרעה בתרופות מרשם, כגון תרופות נוגדות חרדה, משככי כאבים, וכדורי שינה. אחוז המשתמשים בחשיש ואחוז המשתמשים לרעה בכדורים מסוגים שונים, בגילאים אלו, גדל בשיעור של יותר מ-50% בקבוצת גיל זו בין השנים 2002-2008 , ככל שיותר ילידי דור הביבי בום מגיעים לשנות ה-50 שלהם.  החוקרים שערכו את הסקר הצביעו בדאגה על כך ששיעור גבוה של ילידי 1946- 1964 משתמשים בסמים, דבר העלול ליצור סיבוכים בריאותיים אצל מליוני אמריקאים מבוגרים ולגרום לעומס רב על מערכות הבריאות.

 

מריחואנה משווקת כפתרון לבעיות בריאותיות- האמנם ?

פיטר דילייני, מנהל המשרד לישום מחקרים שלSAMHSA - אמר בראיון לכתב קיי לזר מהבוסטון גלוב כי כי סמים לא חוקיים עלולים לגרום לפגיעה גדולה יותר ככל שהמשתמשים מזדקנים. "אנחנו יודעים," הוא אמר, "שתהליכים פיזיולוגיים מאטים ככל שאתה מתבגר, כך שחומרים שנוקו מהגוף במהרה כשהיית צעיר, לא ינוקו כל כך מהר כשאתה מבוגר יותר". פירוש הדבר הוא שמריחואנה ותרופות שנוצלו לרעה עלולות להשאר בגוף זמן רב יותר אצל אנשים שכנראה גם לוקחים בקביעות תרופות מרשם, כמו תרופות להפחתת כולסטרול או כדורים להתמודדות עם דם גבוה. מצב זה יכול לגרום לאינטרקציות ותופעות לוואי מזיקות. זה גם אומר שרופאים שאינם חשדניים עלולים לאבחן שלא כראוי סימפטומים של אובדן זיכרון שנגרמו ע"י שימוש קבוע במריחואנה בתור פגמים בזיכרון הנגרמים ע"י שיטיון (דמנציה), כמו במחלת האלצהיימר."

 

" המנהל הפדרלי לטיפול בהתמכרות לסמים ואלכוהול ולטיפול נפשי,ארה"ב ", אשר בוחן באופן קבוע שימוש של אמריקאיים בסמים ואלכוהול, ערך סקר בו השתתפו כמעט 20000 מבוגרים, בני 50 ומעלה, בין השנים 2006 ו-2008. בסקר נמצא כי 5.2 אחוזים מהאנשים בגילאים 50 עד 59 השתמשו במריחואנה במהלך אותה תקופה, וכי 2.9 אחוזים מהאנשים לקחו תרופות מרשם שלא נרשמו עבורם, לרוב משככי כאבים. בסך הכל, 7.9 אחוזים אמרו כי לקחו סוג כלשהו של סם לא חוקי.

 

מהי מריחואנה ?

צמח ההמפ, המוכר יותר כקנביס, מכיל מעל 400 כימיקלים שונים. המרכיב העיקרי, הגורם להזיות, הוא חומר ה- THC . חומר זה קיים בכל מוצרי ההמפ (קיימים שמות שונים ומגוונים לסמים המופקים מההמפ כמו - חשיש, מריחואנה, גראס, שוקולטה, האש, באנג ועוד.) באמצעים טכניים של חקלאות מודרנית מגדלי ההמפ פיתחו סוג של קנביס שיש בו רמות הרבה יותר גבוהות של- THC מאשר בעבר. רמת THC ממוצעת שהשתמשו בה  בשנת 1974 היתה אחוז אחד, אולם עד 1994 זה עלה ל- 4 אחוזים. באחת הצורות של הקנביס- הנקראת Sinsemilla(בספרדית "ללא זרעים") – יש רמת THC מ- 7.5 אחוז ועד 24 אחוז. (מתוך "האמת על ג'וינט", ארגון "עולם ללא סמים").

 

מה אומרים על כך בכנסת * ?

 

במהלך הדיונים הציבוריים על מתן סם הקנביס באופן חוקי נשמעים קולות התומכים בשימוש בקנביס לא רק  עבור חולים סופניים אלא גם עבור מחלות אחרות. ח"כ רחל אדטו, בעלת ד"ר לרפואה-חברת ועדת העבודה הרווחה והבריאות מתריעה- "המדרון החלקלק פה הוא כל כך גדול, כי כבר עכשיו כשמספר המטופלים כל כך גדל, שמענו על אנשים עם כאבי גב והרחבת אינדיקציות ועל כאלה שיש להם כאבי בטן, כאבי קיבה וכאבי אולקוס. מי מפקח על האינדיקציות?" "מי מרחיב את האינדיקציות, מי קובע מה זה כאב כרוני, מי קובע מי זכאי." " מי יתן את זה? כל רופא משפחה שיחשוב שיש לו חולה כרוני עם כאב כרוני ייתן לו את הקנאביס בתור תרופה?".

 

בארה"ב ובאירופה הקנביס מוגדר כסם ואינו מאושר לשימוש כתרופה. הוא " לא קיבל אישור של ה-FDA, והוא לא קיבל אישור של ה-European Union. יש לנו (את) הצד של ההגנה על החולים שלנו: חומר מזוהם, חומר שמגודל בחוץ, יש בפנים עובשים, יש בפנים פטריות, יש בפנים כמויות אדירות של איי-קולי. זה גורם למוות של חולים. מדובר בחולים סופניים, מדובר בחולים שיש להם כשל חיסוני. אותם חולים יקבלו את התרופות וימותו, וזה יהיה באחריות של הרופא שנתן להם, שלא יודע מאיפה הוא קיבל את התרופה" -  כך לדברי ד"ר איתי גור-ארי- יו"ר האגודה הישראלית לכאב, בית חולים שיבא תל השומר."

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

קישורים-

 

תמונות אילוסטרציה: ג'ויינט של מריחואנה. בתודות ל Torben Bj?rn Hansen מאתר פליקר: http://www.flickr.com/photos/torbenh/2298921212/

ניתן לשימוש חוזר תוך מתן קרדיט ליוצר. לא למטרות מסחריות

 

federal Substance Abuse and Mental Health Services Administration

המנהל הפדרלי לטיפול בתמכרות לסמים ואלכוהול ולטיפול נפשי

http://www.samhsa.gov/newsroom/advisories/1006153959.aspx

http://www.samhsa.gov/newsroom/advisories/0908182855.aspx

בוסטון גלוב

http://www.boston.com/news/health/articles/2010/02/08/illicit_drug_use_among_baby_boomers_is_on_the_rise_as_are_long_term_health_concerns/?page=1

*קישור לישיבת ועדת העבודה הרווחה והבריאות  בתאריך 17 למרץ 2010

http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/avoda/2010-03-17.html

 

 

 


המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.


http://il.drugfreeworld.org

http://drugfreeisrael.org

notodrugs@drugfreeisrael.org

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-        Foundation for a Drug-Free World

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

il.drugfreeisrael.org

drugfreeisrael.org

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמור לא לסמים וכן לחיים

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/112250 צפיות
במסמך "הרגלי אכילה של ילדים ובני נוער" של הכנסת-מרכז מחקר ומידע, מצוין כי אלכוהול כלול, בין היתר, בהרגלי התזונה האופייניים לתרבות המערבית בתקופה האחרונה, המביאים להשמנה.

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/111980 צפיות
האם ידעת שבכוס יין יש את אותה כמות קלוריות כמו בפרוסת עוגה ? האם ידעת שבכוס בירה יש אותה כמות קלוריות כמו מנת פסטה ?

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/111677 צפיות
"אבא, תקנה לי אלכוהול"- האם משפט זה רחוק מהמציאות ?

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/111485 צפיות
הבן זוג שלי נוהג לשתות כשאנחנו יוצאים עם חברים, לפעמים הוא קצת משתכר יחד עם החברים שלו. זה לא נראה לי מזיק... מה כבר יכול לקרות ? הבן שלי לומד באוניברסיטה, הוא כבר לא גר איתנו, הוא גר עם חברה שלו, הם ממש מאושרים. אני יודע שהוא משתמש במריחואנה... זה מזיק ?....מה כבר יכול לקרות ?

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/111811 צפיות
המחקר מצא כי קיימת בעיה חמורה במיוחד אצל מבוגרים המשתמשים בסמים הפועלים באלימות כלפי האמהות שלהם.

מאמרים נוספים בנושא בריאות

מאת: חיים נויבריאות03/09/22343 צפיות
ספקית תוכנת המודיעין לקבלת החלטות ממוקמת להרוויח מהוצאות IT ממשלתיות בהיקף של 15 מיליארד ליש"ט בבריטניה ולעזור לתהליך המודרניזציה של מחלקות, סוכנויות וגופים ציבוריים

מאת: חיים נויבריאות25/02/22447 צפיות
Zoom Contact Center קובע סטנדרטים חדשים לחוויות שירות לקוחות באמצעות אינטראקציות מרובות ערוצים מותאמות לווידאו

מאת: חיים נויבריאות29/01/22562 צפיות
סופטבנק גרופ קורפ הודיעה היום כי החברה ומרסלו קלור הסכימו להיפרד לאחר שותפות מוצלחת בת תשע שנים. במקביל לעזיבתו של מר קלור, מישל קומבס מונה למנכ"ל קבוצת סופטבנק אינטרנשיונל ("SBGI"). בתפקיד זה יפקח על תיק התפעול וההשקעות של סופטבנק גרופ אינטרנשיונל*.

מאת: חיים נויבריאות19/10/21653 צפיות
ANANDA Scientific Inc., חברת ביוטכנולוגיה לפיתוח תרופות, הודיעה על ביצוע ניסוי קליני לבדיקת השפעתה של תרופה מחקרית בשם Nantheia™ ATL5, המבוססת על קנבידיול (CBD), בפורמולציה נוזלית ייחודית שהינה חלק מהקניין הרוחני של החברה. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה מוגנת פטנט, כטיפול משלים לשימוש יתר באופיואידים. הבקשה לאישור התרופה החדשה (IND) לניסוי זה אושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

מאת: חיים נויבריאות21/05/21736 צפיות
שלב 2 בניסוי הקליני של טיפול בדלדול העצם באמצעות EB613 הניב את התוצאה המקווה לאחר 3 חודשים; המידע המלא, כולל BMD, צפוי ברבעון השני של 2021

מאת: חיים נויבריאות08/09/20776 צפיות
הבדיקה שפיתחה MeMed מבחינה בין זיהומים ויראלים לחיידקיים במהירות ובדיוק רב, תשולב בתפריט פלטפורמת הבדיקות של החברה האיטלקית

מאת: חיים נויבריאות06/09/20828 צפיות
~ צוות של מומחים ב-Gleneagles City ביצע בהצלחה ניתוח מורכב בתוך מגיפת קוביד-19 ~

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica