חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בני נוער... שותים ומשמינים

אמור לא לסמים    אמור כן לחיים

 

Foundation for a Drug-Free World ________________________________________________________________

בני נוער... שותים ומשמינים האם ידעת שבכוס יין יש את אותה כמות קלוריות כמו בפרוסת עוגה ? האם ידעת שבכוס בירה יש אותה כמות קלוריות כמו מנת פסטה ?


בשנת 2009 משרד הבריאות הבריטי ערך סקר בקרב 2,000 מבוגרים, ארבעה מתוך עשרה הודו כי לא ידעו את העובדות לגבי הקלוריות במשקאות אלכוהול.*


נעורים הגדילה המהירה בתקופת הנעורים מתאפיינת בתוספת גובה ובעלייה במשקל. התוספת המואצת של רקמות גוף מצריכה תוספת אנרגיה במזון. צריכת אנרגיה בלתי מספקת פוגעת בקצב הגדילה וגורמת להאטה בהתפתחות המינית ואף לדחייתה. המרידה הכללית בהורים, בחברה ובמוסכמות המאפיינת את גיל ההתבגרות מתבטאת גם בהרגלי האכילה: מתבגרים רבים נוהגים לאכול בצורה לא סדירה, נמנעים מלהשתתף בארוחות המשפחתיות הקבועות וחוטפים מכל הבא ליד. כדי להשביע את רעבונם, בני נוער מרבים לאכול מזון מהיר הכנה מהסוג הנמכר במזללות ובדוכני מזון. תקופת הנעורים מתאפיינת אצל רבים באכילה בלתי מספקת.

(מתוך "הרגלי אכילה של ילדים ובני נוער"- הכנסת מרכז מחקר ומידע) צריכת אלכוהול של בני נוער, ללא מודעות להשפעות שלו על הגוף עלולה לחשוף אותם גם  לתופעות של השמנת יתר וחוסר בויטמינים ומינרלים ולתרום לתזונה שאינה מאוזנת.   קלוריות של אלכוהול הן 'קלוריות ריקות' וגורמות להשמנה. יין, בירה, אלכוהול וכל המשקאות החריפים מיוצרים באמצעות תהליכים של תסיסה וזיקוק המתבססים על סוכרים ועמילנים. תכולת סוכר גבוה משמעה שהאלכוהול מכיל הרבה קלוריות- למעשה מדובר ב- 7 קלוריות לגרם אלכוהול, שזה כמעט כמו שומן טהור !.

קלוריות של אלכוהול הן 'קלוריות ריקות' אין בהן ערכים תזונתייים. רוב המשקאות האלכוהוליים מכילים עיקבות של מינרלים וויטמינים אך לא בכמות שמהווה תרומה כלשהי לתזונה שלנו. זה לא רק שהקלוריות גורמות לבעיה בהיקף המותניים שלנו. שתיית אלכוהול מפחיתה גם את כמות השומן שהגוף שורף עבור אנרגיה. בזמן שאנחנו יכולים לאחסן חומרים מזינים, חלבונים פחמימות ושומן בגוף שלנו, אנחנו לא יכולים לאחסן אלכוהול.

לכן, המערכות של הגוף שלנו רוצות להיפטר ממנו- והן עושות את זה בעדיפות ראשונה. כל שאר התהליכים שאמורים להתרחש, כולל קליטת חומרי מזון ושריפת שומן, מופרעים על ידי התהליך שהגוף עושה על מנת להיפטר מהאלכוהול.   אלכוהול וחטיפים יחד עם שתיית האלכוהול מגיע הפיתוי לאכול חטיפים משמינים. חטיפים, בוטנים מלוחים, פיצוחים וצ'יפסים מטוגנים מוגשים בפאבים יחד עם המשקאות האלכוהוליים.

בנוסף לערך הקלורי של החטיפים, המליחות שלהם יוצרת צמא שגורם להזמנת משקאות נוספים. בסקר של משרד הבריאות הבריטי יותר מאדם אחד מתוך שלושה, אמר כי הוא נוטה לאכול יותר מהרגיל כאשר הוא שותה כמות העולה על הכמות היומית המומלצת. שישה מתוך עשרה אמרו שהם לא אוכלים ארוחת בוקר בריאה אם הם קמים עם הנגאובר.   כמה קלוריות יש במשקה שלי ? בכוס בירה (350 מ"ל) יש 150 קלוריות.

בכוס יין לבן (175 מ"ל ) יש  130 קלוריות. בכוס יין אדום- (175 מ"ל ) יש 120 קלוריות. בבקבוק יין לבן יש 555 קלוריות. בבקבוק יין אדום יש 510 קלוריות. במנת ג'ין, רום,  וודקה, וויסקי, ברנדי יש 110-126 קלוריות.   "נער או נערה שלא יודעים באמת למה לסרב להצעת החברים לשתות אלכוהול לא יוכלו לעמוד בלחץ החברתי שמופעל עליהם על ידי החברים שלהם. כדי לעמוד בלחץ החברתי הם צריכים להיות ממש משוכנעים שזה עלול להזיק להם, יותר מאשר הסירוב להצעת החברים לשתות ואת זה נוכל להשיג רק אם נידאג להביא אליהם את הנתונים האמיתיים על סמים ואלכוהול ".- אילת מליס כהן,

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

http://il.drugfreeworld.org

http://drugfreeisrael.org

notodrugs@drugfreeisrael.org

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-        Foundation for a Drug-Free World

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

il.drugfreeisrael.org

drugfreeisrael.org

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמור לא לסמים וכן לחיים

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/112249 צפיות
במסמך "הרגלי אכילה של ילדים ובני נוער" של הכנסת-מרכז מחקר ומידע, מצוין כי אלכוהול כלול, בין היתר, בהרגלי התזונה האופייניים לתרבות המערבית בתקופה האחרונה, המביאים להשמנה.

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/111676 צפיות
"אבא, תקנה לי אלכוהול"- האם משפט זה רחוק מהמציאות ?

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/111485 צפיות
הבן זוג שלי נוהג לשתות כשאנחנו יוצאים עם חברים, לפעמים הוא קצת משתכר יחד עם החברים שלו. זה לא נראה לי מזיק... מה כבר יכול לקרות ? הבן שלי לומד באוניברסיטה, הוא כבר לא גר איתנו, הוא גר עם חברה שלו, הם ממש מאושרים. אני יודע שהוא משתמש במריחואנה... זה מזיק ?....מה כבר יכול לקרות ?

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/111811 צפיות
המחקר מצא כי קיימת בעיה חמורה במיוחד אצל מבוגרים המשתמשים בסמים הפועלים באלימות כלפי האמהות שלהם.

מאת: אמור לא לסמים וכן לחייםבריאות16/02/111903 צפיות
מריחואנה משווקת כפתרון לבעיות בריאותיות- האמנם ?

מאמרים נוספים בנושא בריאות

מאת: חיים נויבריאות03/09/22341 צפיות
ספקית תוכנת המודיעין לקבלת החלטות ממוקמת להרוויח מהוצאות IT ממשלתיות בהיקף של 15 מיליארד ליש"ט בבריטניה ולעזור לתהליך המודרניזציה של מחלקות, סוכנויות וגופים ציבוריים

מאת: חיים נויבריאות25/02/22447 צפיות
Zoom Contact Center קובע סטנדרטים חדשים לחוויות שירות לקוחות באמצעות אינטראקציות מרובות ערוצים מותאמות לווידאו

מאת: חיים נויבריאות29/01/22561 צפיות
סופטבנק גרופ קורפ הודיעה היום כי החברה ומרסלו קלור הסכימו להיפרד לאחר שותפות מוצלחת בת תשע שנים. במקביל לעזיבתו של מר קלור, מישל קומבס מונה למנכ"ל קבוצת סופטבנק אינטרנשיונל ("SBGI"). בתפקיד זה יפקח על תיק התפעול וההשקעות של סופטבנק גרופ אינטרנשיונל*.

מאת: חיים נויבריאות19/10/21652 צפיות
ANANDA Scientific Inc., חברת ביוטכנולוגיה לפיתוח תרופות, הודיעה על ביצוע ניסוי קליני לבדיקת השפעתה של תרופה מחקרית בשם Nantheia™ ATL5, המבוססת על קנבידיול (CBD), בפורמולציה נוזלית ייחודית שהינה חלק מהקניין הרוחני של החברה. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה מוגנת פטנט, כטיפול משלים לשימוש יתר באופיואידים. הבקשה לאישור התרופה החדשה (IND) לניסוי זה אושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

מאת: חיים נויבריאות21/05/21735 צפיות
שלב 2 בניסוי הקליני של טיפול בדלדול העצם באמצעות EB613 הניב את התוצאה המקווה לאחר 3 חודשים; המידע המלא, כולל BMD, צפוי ברבעון השני של 2021

מאת: חיים נויבריאות08/09/20776 צפיות
הבדיקה שפיתחה MeMed מבחינה בין זיהומים ויראלים לחיידקיים במהירות ובדיוק רב, תשולב בתפריט פלטפורמת הבדיקות של החברה האיטלקית

מאת: חיים נויבריאות06/09/20826 צפיות
~ צוות של מומחים ב-Gleneagles City ביצע בהצלחה ניתוח מורכב בתוך מגיפת קוביד-19 ~

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica