חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו דם טבורי?

דם טבורי נלקח מחבל הטבור ומהשלייה של אישה יולדת מיידית לאחר הלידה. דם טבורי הוא בעל מאפיין מיוחד המעניק לו תכונות יקרות ערך מבחינה רפואית: דם טבורי מכיל כמות גבוהה של תאי גזע. תאי גזע הם תאים ראשוניים בגוף האדם שעדיין לא עברו התמחות לסוגים שונים של תאים ורקמות כמו תאי שרירים, עצבים וכד'.

מסיבה זאת דם טבורי בדומה לתאי גזע המופקים ממח העצם יכול למלא מגוון של תפקידים בעולם הטיפול והמחקר הרפואי של מחלות ממאירות. כיום השתלות של דם טבורי משמשות לטיפול במחלות שונות כמו אנמיה קשה ולוקמיה.

דם טבורי - ההתחלה

ככל שהתפתח תחום השתלת איברים וטיפול בעזרת תאי גזעהמופקים ממח העצם, תחום הטיפול בדם טבורי על ידי שימור דם טבורי התקדם ללא הכר. בעבר השתלות של תרומות גזע ממח העצם היו כרוכות בהמון כאב וחלק מהאנשים לא היו מוכנים לתרום תאי גזע בשל המחיר שהפרוצדורה הזאת גובה מהתורם.

בסוף שנות ה-80 חוקרים הצליחו לבודד לראשונה תאי גזע. הייתה זאת הצלחה גדולה מבחינת המחקר רפואי בחקר מחלות מכיוון שתאי גזע הם בעלי פוטנציאל מרפא גבוה. תאים אלה טרם עוברים תהליכי אפיון לסוגי רקמות ויכולים להפוך לסוגים רבים של רקמות . תאי גזע הם בעלי יכולת גבוהה לייצור כדוריות אדומות, כדוריות לבנות והפלסמה המרכיבים את הדם הזורם בגופנו . תכונות אלה מעניקות להם יכולת למלא תקפיד מרפא בריפוי סוגלים רבים של מחלות קשות בעיקר בדם ומערכת החיסון.

לאחר התגלית המרעישה לא עברו הרבה שנים לפני שהצליחו חוקרים לשתול תאי מח עצם בחולי סרטן .

השתלת דם עוברי ומידת הצלחתה

בסוף שנות ה-80 בזכות השתלה של תאי גזע בחולי סרטן ואנמיה קשה התקבלו בחולים מערכות דם חדשות. בשנות ה-90 גילו חוקרים כי ניתן לאסוף תאי גזע גם מחבל הטבור. הייתה זאת תגלית מוצלחת ופורצת דרך . על ידי איסוף דם טבורי ושימורו ניתן לקבל את תאי הגזע היקרים מבלי להכאיב לאף אחד כפי שקורה בתהליך איסוף תאי גזע ממח עצם.

כיום מתבצעות השתלות רבות של תאי גזע שהמקור שלהן הוא דם טבורי שנאסף לאחר הלידה. מסיבה כלשהי רוב השתלות הנעשות ממקור דם טבורי מצליחות בעיקר בילדים. השתלות שנעשו בקרב חולים מבוגרים לא זכו להצלחה במידה בה נמצאה בילדים. השתלה של תאי גזע שהמקור שלו הוא דם טבורי לא פותרת את כל בעיות הנובעות ממחלות ממאירות. השתלת תאי גזע מדם טבורי עוזרת בעיקר לילדים עם מחלות חיסוניות ספציפיות. אין ספק כי יש עוד דרך ארוכה להתקדם עם כיוון טיפולי זה וצפויות עוד שנים של מחקר רפואי לפני שיוכלו לממש את פוטנציאל הריפוי הגלום תאי גזע מדם טבורי.


 



תגיות המאמר: דם טבורי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הופץ ע"י אקטיביטק – קידום אתרים-פתרונות כוללים בכל תחומי השיווק באינטרנט ומקצוענית פרסום מוסמכת של Google.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אקטיביטק

מאת: אקטיביטקעיצוב פנים28/07/11806 צפיות
במרבית הבתים במדינת ישראל, נוהגים לחפות את הרצפה באמצעות קרמיקה בעלת עיצובים שונים ומגוונים. עלויות השיפוץ הינן גבוהות ופעמים לא מבוטלות מנסים רבים לחסוך מעט בהוצאות ומבצעים בגפם את עבודת הרכבת הקרמיקות.

מאת: אקטיביטקקורסים וסדנאות27/06/11840 צפיות
קורס חשבי שכר בכירים הוא אחד מהקורסים הפופולאריים ביותר וזאת משום הביקוש למקצוע זה במשק, השכר הנאה, התנאים ואפשרויות הקידום הרבות במקומות עבודה שונים בארץ.

מאת: אקטיביטקעיצוב פנים25/05/111266 צפיות
בעידן בו תכתיבי האפנה אינם פוסחים על עיצוב הבית, גם חיפוי קירות של אמבטיה, מטבח או סלון מקבלים תכתיבים משלהם. גם לפני שני עשורים ניתן היה לומר שהאפנה קבעה כי חיפוי קירות הכרחי בכל חדר אמבטיה ולמעודכנים שבינינו, גם חדר המטבח קיבל חיפוי קירות מכובד משלו.

מאת: אקטיביטקבתי מלון26/04/111701 צפיות
מה מייחד כל כך מלונות בירושלים? על פניו, ניראה כי האטרקציה של מלונות בירושלים מתאימה בעיקר לתיירים שמגיעים מחוץ לארץ - הם מתלהבים מאד משהיה בתוך מלונות בירושלים, שכן ירושלים היא העיר שמקודשת לשלושת הדתות - היהדות, הנצרות והאסלאם.

מאת: אקטיביטקבתי מלון20/04/111075 צפיות
למה דווקא מלונות בטבריה הפכו להיות פופולאריים כל כך? במילה אחת - הכנרת. הכנרת היא ימה קטנטנה של מים מתוקים אבל היא הפכה להיות מוקד עבור תיירות פנים ותיירות חוץ, מה שהוביל להקמה של מלונות בטבריה לטובת הציבור הרחב.

מאת: אקטיביטקטיולים בחו"ל20/04/11908 צפיות
טיסות לקרואטיה יכולות להוביל אתכם לארץ שהיא גן עדן עבור חובבי אקסטרים, אבל במקביל גם גן עדן עבור חובבי ההיסטוריה והתרבות. אז מה יש בקרואטיה, שהופך טיסות לקרואטיה לכל כך משתלמות?

מאת: אקטיביטקעבודה וקריירה - כללי28/03/111301 צפיות
. במכללת חשב, המכללה המובילה בישראל בתחום לימודי הנהלת חשבונות, קיימים מגוון מסלולי לימודי הנהלת חשבונות, בהם תוכל להשתלב ולהתקדם לעבר עתיד מקצועי ואישי מבטיח.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223127 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213630 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201739 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201510 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201781 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201499 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191973 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica