חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיני חתול, לראות את הסכנה ממרחק

מאת: meshavek morsheתאונות דרכים24/02/20111696 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עיני חתול, לראות את הסכנה ממרחק

בכביש כמו בחיים, זמן התגובה קריטי לצליחת סכנות בשלום.

ככל שנטיב להגיב ביעילות ובזמן לסכנות כך נעלה את הסיכוי שלנו לשרוד אותן. בתנאי נהיגה ההולכים והופכים לעמוסים, מורכבים ודרמטיים עם הזמן והטכנולוגיה אנו זקוקים לערך מוסף בכבישים שיעמוד עזר כנגדינו הנהגים.

מזמן חלף עידן ה"סוסיתא" המתנהלת בעצלתיים ברחובות מנומנמים בדרך ליעדה. היום נהיגה מצריכה סופר מוטוריקה גסה ועדינה היפר יכולת ראיה ותגובה, שלא לדבר על תפעול המערכות הדיגיטאליות האין סופיות ברכבים הסמי חללים המיוצרים בשוק. נוסיף לכך את תנאי מזג האוויר שהפך אלים וקיצוני בעשור האחרון ונטבל בזיהום האוויר שאנו חיים בו כמובן מאליו ונקבל נהיגה בתנאים לא הגיוניים בכלל. אין ספק שהשינויים הללו מצריכים היערכות מחודשת והיעזרות באבזרי בטיחות בדרכים, הן ברכב והן בכביש עצמו.

קיימות מיני המצאות חדשות בתחום אחת משמעותית מתוכן היא עיני חתול.

שמות שונים למוצר (כפתורי דרך, פנסי כביש) אך כולם מתכוונים לאותם ריבועים מאירים בכביש המסמנים את כל האזורים המועדים לפורענות.

אלו הן אותן מנסרות מתכתיות, המשמשות כפנסים זעירים, המוצמדות בקבוצות ל"מכשולי דרך" כמו למשל לפני פס האטה, כמו למשל לפני מעבר חצייה, כמו לפני עיקול חד. פיזור של עיני חתול בכבישי הארץ הוכח כמקדם בטיחות גבוה וכאמצעי מנע מצוין לתאונות דרכים. הנהג הישראלי למד להתרגל לציות לפנסי הכביש ולפיתוח משנה זהירות בהתקרבו לאזור מסומן.

נכון להיום לא ידוע על תקנות המחייבות שימוש בסימון כבישים באמצעות כפתורי תנועה, אך מיד תבינו כמה כדאי להטמיע את המוצר בארצנו.

ראשית אין צורך לייבא את המוצר מחו"ל ולפרנס את הגויים- יש לנו כזה בארץ.

בישראל מספר חברות המתמחות בייצור ושיווק עיני חתול בעלות תו תקן בטיחות. שנית, הקלות הרבה בהתקנה המוצר מוזילה מאוד את העלות הכוללת שבהצבתו בכביש. עיני חתול הן מנסרות ריבועיות המיוצרות במספר גדלים: 10*10, 12*12 ויכולות להופיע בברזל מגולוון, אלומיניום או פלסטיק. השיטה עובדת כך שבדופן המנסרה משובצות נוריות המשדרות אור בוהק למרחק רב ומתריעות בפני הנהג על סכנה. את האנרגיה לנוריות יספק מתח נמוך הקיים ממילא מתחת לפני הכביש (או בצידיו), או לחליפין אנרגיה סולארית שתגיע מהשמש המותאמת לדגם המיוחד-  עיני חתול סולאריות.

המוצר עמיד בפני שחיקה רבה ונשמר יעיל לפחות כ- 7 שנים. במקרה של שקיעתו בכביש, ניתן לחלצו בקלות רבה, לשחזר את הגומה ולשבצו מחדש. מתאים מאוד לשימוש בכבישים לא קונבנציונאליים בזכות הדגם  השטוח בעל משטח ההדבקה.

ישנם גם דגמים המגיעים עם רגל הננעצת בכביש לקיבוע יציב ולבטיחות מרבית. כל הדגמים מסוגלים להאיר למרחק של כ- 500 מטרים ובזכות כך לאפשר לנהג זמן היערכות מספקת לבלימה או האטה או צורך אחר המתבקש מתוואי הדרך המשתנה.

המידע במאמר זה הנו כללי בלבד, אינו בגד ייעוץ ובשום פנים ואופן לא בא להחליף ייעוץ של בעל מקצוע מוסמך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משווקת אביזרי בטיחות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת meshavek morshe

מאת: meshavek morsheתאונות דרכים08/03/111454 צפיות
בהקמת חניון ציבורי כרוכה השקעה כספית אדירה, הקמת התשתיות, אבזור החניון וסימונו הם רק ההשקעה הראשונית. תחזוקתו והפעלתו הם הגורמים המהווים מרכיב ניכר ממחיר החנייה. שומר בכניסה ושומר ביציאה בחניון הפעיל 24 שעות בימימה יעלו מאות אלפי שקלים בשנה. התקנת מחסום דוקרנים יכולה לחסוך הצבת שומר לפחות בכיוון תנועה אחד.

מאת: meshavek morsheתאונות דרכים28/02/111244 צפיות
מחסומי דוקרנים פעמים רבות מציבים עובדה חד משמעית בפני הנהגים ומונעים מהם מעבר בנתיב החסום. בלי ויכוחים, בלי נדנודים, בלי עיכובים ובלי תחנונים, הנהג מודע לעובדה שאם ינסה בכל זאת לחצות את המחסום זה יעלה לו בניקוב ארבעת גלגליו.

מאת: meshavek morsheתאונות דרכים27/02/111957 צפיות
הומצא במקור כסמן תוואי חניה בחניונים מסודרים ומתקדמים בארץ ובעולם. מראה "הלגו" שלו והקלות בה ניתן לקבע ולשלוף אותו הפכו אותו לאביזר מועדף על בעלי חניונים.

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152337 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151648 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151575 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151562 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142705 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142673 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142539 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica