חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעצור חניה כמענה אסטטי לשמירת הסדר הטוב בחניונים

מאת: meshavek morsheתאונות דרכים27/02/20111957 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מעצור חניה, מענה אסטטי לשמירת הסדר הטוב בחניונים

הומצא במקור כסמן תוואי חניה בחניונים מסודרים ומתקדמים בארץ ובעולם. מראה "הלגו" שלו והקלות בה ניתן לקבע ולשלוף אותו הפכו אותו לאביזר מועדף על בעלי חניונים. מחשבה ותכנון קדימה הביאו להמצאת מספר מוצרים המותאמים לחניה ציבורית תוך רצון לשמור על הסדר ואיכות המתחם משך זמן רב. מעצור החניה הוא מוצר בסדרה שייעודו העיקרי הוא ליצור הפרדה בין רכב לרכב או בין רכב לקיר והוא מצטיין בעמידה בשחיקה ובחיכוך עם צמיגי רכבים. הגומי ממנו הוא עשוי בתוספת פניו המחוספסות מעניקות לו תכונות אלסטיות כך שאינו פוגע בצמיגים ואינו מביא להסתה גסה של ההגה. בחניה ברוורס בעיקר אבל גם בחניה בתחום צר ישנו "איזור מת" שאינו נראה במראות הרכב, על הנהג לנחש אותו על פי תחושותיו ולא תמיד זה מצליח. מעצור חניה יחסוך את הצורך לנחש ויציב את הגבול בצורה ברורה ומורגשת. נסיעה לאחור או לפנים והתנגשות במעצור תביא את הנהג לידי עצירה ותמנע את מגע הרכב בסביבה.

כך גם במצבי סיכון בכביש, הצבת מעצורים באזורים בהם שדה הראיה מוגבל תעזור לנהג לשמור על הנתיב ותמנע חלילה מעבר לנתיב נגדי, חריגה אל השוליים או גם תעיר נהג שנמנם לרגע בכביש ישר מתמשך.

ניתן להשיג את המוצר במספר אורכים. לפניכם שני דגמים המותאמים לשתי מטרות:

מעצור ארוך

גובה 10 ס"מ / רוחב 15 ס"מ ובאורך של 180 ס"מ.

מעצור קצר

גובה 10 ס"מ / רוחב 15 ס"מ ובאורך של 50 ס"מ.

את המעצור הארוך ניתן לקבוע כסמן חניה וכשטח הפרדה, את המעצור הקצר ניתן להציב ברצף וכך ליצור קשת ולהגביל עיקולים מסוכנים בכביש.

המוצר עשוי גומי אלסטי, מאובזר בפסים זרחניים המבליטים אותו למרחק ומותאם לקיבוע לכל משטח באמצעות יתדות או ברגים ענקיים (ג'מבו).

בעולם מתקדם וירוק, פתרונות יעילים של שימור וייעול מתבקשים. חניונים מאובזרים בכל האמצעים הנחוצים ישתמרו כחדשים משך זמן רב יותר ויצריכו פחות הוצאות תחזוקה ושיפוצים בעתיד. רכבים שיספגו פחות התנגשויות קלות בחניה ישתמרו טוב יותר ויסבלו פחות מבעיות שחיקת בלמים היסדקות בקליות ועוד נזקים זעירים שכשהם מצטברים הם מורגשים ומצריכים טיפול. מעצור חניה בסיסי בחניון יחסוך זמן תמרון ברכב (וכך גם הוצאות דלק) וימצה מקסימאלית את מספר החניות בחניון, זאת בטרם דיברנו על זיהום האוויר המיותר שנגרם כתוצאה מפליטת גזי הרכב בחניון.

בשל ריבוי הסחות הדעת על הכביש וברכב, כל אמצעי בטיחות והכוונה יכולים להציל חיים. הנהג של ימינו כה מאותגר בגירויים ובהבזקים של שלל שלטים ומסכים דיגיטאליים וזקוק לאמצעים שיתוו לו את הדרך בנהיגה. לעיתים מעצור זוהר במקום הנכון בכביש יעשה את ההבדל בין תאונה לתגובה בזמן של הנהג והימנעות ממנה.

המידע במאמר זה הנו כללי בלבד, אינו בגד ייעוץ ובשום פנים ואופן לא בא להחליף ייעוץ של בעל מקצוע מוסמך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משווקת אביזרי בטיחות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת meshavek morshe

מאת: meshavek morsheתאונות דרכים08/03/111454 צפיות
בהקמת חניון ציבורי כרוכה השקעה כספית אדירה, הקמת התשתיות, אבזור החניון וסימונו הם רק ההשקעה הראשונית. תחזוקתו והפעלתו הם הגורמים המהווים מרכיב ניכר ממחיר החנייה. שומר בכניסה ושומר ביציאה בחניון הפעיל 24 שעות בימימה יעלו מאות אלפי שקלים בשנה. התקנת מחסום דוקרנים יכולה לחסוך הצבת שומר לפחות בכיוון תנועה אחד.

מאת: meshavek morsheתאונות דרכים28/02/111245 צפיות
מחסומי דוקרנים פעמים רבות מציבים עובדה חד משמעית בפני הנהגים ומונעים מהם מעבר בנתיב החסום. בלי ויכוחים, בלי נדנודים, בלי עיכובים ובלי תחנונים, הנהג מודע לעובדה שאם ינסה בכל זאת לחצות את המחסום זה יעלה לו בניקוב ארבעת גלגליו.

מאת: meshavek morsheתאונות דרכים24/02/111697 צפיות
עיני חתול- אותן מנסרות מתכתיות, המשמשות כפנסים זעירים, המוצמדות בקבוצות ל"מכשולי דרך" כמו למשל לפני פס האטה, כמו למשל לפני מעבר חצייה, כמו לפני עיקול חד. פיזור של עיני חתול בכבישי הארץ הוכח כמקדם בטיחות גבוה וכאמצעי מנע מצוין לתאונות דרכים.

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152337 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151648 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151575 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151562 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142705 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142673 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142539 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica