חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

781הטחנה על הנהר-ביקורת-בית צבי

781הטחנה על הנהר-הלן אדמונסון-ביתצבי צילומים-אליליאון

ג'ורג אליוט או בשמה האמיתי מרי אן אוונס היתה סופרת בריטיתשחיה במאה ה19.
היא כתבה על החיים בעיירות קטנות בבריטניה.כתבה רומן על משפחתטוליבר שחייה בטחנה ליד נהר פלוס בכפר סנט אוגס.
הלן אדמונסון, גם כן ממוצאבריטי,על פי רומן זה,כתבה מחזה בשם"הטחנה ליד הנהר" אשר זכה בזמנו לפרס טיים אוטלתיאטרון בבריטניה.

כעת תיאטרון בית צבי מעלה את המחזה בתרגומה של דפנה אילתובבימויה של אתי רזניק.
רזניק ביימה דרמה מרגשת ההופכת בסופו של דבר לטרגדיה.היא הצליחה ללהק את התפקידים הראשיים בשחקנים המתאימים מתוך אלו שעמדולרשותה וכך יצרה הצגה מעולה,מענינת,חזקה עם הרבה שיאים. זהו בימוי חי,תוסס,רענן ומלא מתחוענין. הביצוע של כל השחקנים טוב מאוד ועל חלק מהםאתעכב בהמשך.
המחזה מתאר את חייה של המשפחה ומתעכב במאבקה שלבת המשפחה מגי המגולמת בהפקה זו על ידי שלוש שחקניות שונות בהתאם לגיל הדמות כאשרכצעירה ביותר משחקת ברקת מופקדי בצורה נפלאה.היא טבעית,חכמה,מתחשבת באנשים,שובבהכשצריך ורצינית במעמדים מסוימים למרות היותה ילדה.כל זאת היא עושה בצורה מוקפדתביותר,מורדת במוסכמות ומגישה משחק אמין המלא הן תקיפות והן רוך נשי.
מעין רוביiהנה המבוגרת יותר ולימור צרפתי הכי מבוגרת. היא צמאה לאהבה אך נזהרת לא לעבור אתהמוסכמות שבתקופה הויקטוריאנית בה המחזה מתרחש..היא היתה מלאת רגש,מלאת אהבה ללא אפשרותשתתפרץ. מגי לא התקבלה בחברה ובאין ברירה היתה חייבתלעזוב. בסצינות רבות אנו רואים יחד את שלוש השחקניותהמגלמות את מגי המתוכחות ביניהן,מחליפות דעות,מראות  את ההתלבטויות הפנימיות שלהןואת השיקולים הרבים בהחלטותיהן.

מעמד האישה בתקופה זו היה נחות מהגבר שהואהקובע,הוא השליט ובאישה הנחותה לא התחשבו בה ובבעיותיה. היא אינה צריכה ללמוד.
מגי נלחמת כדי לפלס את דרכה,לרכוש השכלה,להיותחופשיה,להביע את דעתה ולהיות עצמאית הן בהתנהגותה והן במחשבותיה.המשפחה עוברת משבר כלכלי עקב סכסוך עם עו"דוויקס-יהודה אברון ולרוע מזלה של מגי היא עוד מילדות התאהבה בבנו פיליפ-יונתןמשעלי.הדבר אינו נותן לה מנוח ובסופו של דבר הורס את חייה.האח -תום-אבירם קליך מצויין.תחילה בהתנהגותוכילד עם דיבור אופיני לבני גילו ולאחר מכן כמקריב את לימודיו כדי לעזור בשיקוםהמשפחה. הוא היה מלא רגש.ליבו התרכך ולמרות שאסר הרשהבסופו של דבר למגי להתראות עם פיליפ.היתה לו נוכחות חזקה ומשחקו היה מלא ניואנסיםותהפוכות.נהנתי מאוד מצורת משחקו המגוון.פיליפ- משחקו היה טוב.הוא היה מלא אהבהותשוקה.אין לו מישהו בעולם .כולם צוחקים מצורתו המעוותת.הוא מתאהב במגי וזו אחתהסיבות, אם לא היחידה, לדבריו, שיש טעם להמשיך ולחיות. הסיבה היחידה שתפריד בינולבין מגי הנו תום. מגי מקריבה את חייה ואת אשרה עבור זכרונות העברואהבת העבר שלא פגה.סטיבן-ניצן ינקלוביץ מאורס לקרבת משפחה של מגיאך עובדה זו אינה מונעת ממנו לחשוק במגי והוא עושה זאת היטב. נלי צ'רנוברוב הנה דודה גלג.היא מראה אתההתנשאות של המעמד הגבוה יותר. יש לה מזג "מחורבן" כדבריה.משחקה טובמאוד. גב' טוליבר-סמדר אדלמן- האמא -שקטה,עדינה, נכנעתומשחקה היה טוב מאוד. יהודה אברון היה הכומר סטלינג.הואהיה שקט,עדין,חלקלק ורך.בנוסף,בתפקידו השני כעו'ד היה ממולח,אכזר ולאמתחשב. משחקו עוצב בשני התפקידים היטב.אבי גבריאלוב היה עקשן,רגיש ומשחקו היה טובמאוד. בוב ג'ייקין-זוהר גלבוע היה תמים,טוב לב ומשחקוהיה בהתאם. כן השתתפו בהצגה בתפקיד אחד או בכמה,בצורה טובהמאוד רן גוזי,בת אל וייצמן ופאולו אדוארדו מואורה.על התאורה היה אחראי זיו אולושין.היא היתה טובהמאוד אך בהצגה שאני ראיתי חלק מהפנסים לא היו מכוונים היטב וסינוורו חלק מהקהלבשורות  הראשונות.התפאורה היפה עוצבה ע"י סלבה מלצב.את התלבושות עיצבה בהתאם לתקופהוהמעמד ובטעם טוב אירנה שר.על המוסיקה היה אחראי יאיר סרי ועל התנועה גנדיבביצקי. תמונת השיטפון עם כל התנועה שבה,היתהמעולה,בנויה היטב,מלאכת מחשבת וביצוע נהדר. ניגנו בפסנתר יאיר סרי ומתנאלבראשי.בזכות הבימוי המעולה והמשחק המצויין של כלהשחקנים הקהל היה מרותק למתרחש ולא הורגש אורך ההצגה שהיה מעל לשעתיים.לא היה בהצגהרגע אחד דל או משעמם.לראות או לא לראות:הצגה מעולה ,בימוי ומשחקמצויינים,דרמה עם סוף טראגי.מומלץ ביותר.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,27/02/2011 16:18 הרוצה לראות תמונות מההצגותמוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתריהחדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחיהאמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131362 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13961 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121286 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121472 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121253 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111320 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111249 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223295 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223585 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223323 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205181 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205220 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206156 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192339 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica