חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח לאומי

מאת: ניצןביטוח לאומי09/06/20091172 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

? חופשת הריון או לידה

? עוני

? נכות

? פנסיה

? אבטלה

? פגיעת טרור ועוד

ביטוח לאומי הינו ביטוח חובה. כל אזרח במדינה, נדרש לשלם את הביטוח הלאומי אם זה בצורה עצמאית או כחלק מניכוי בתלוש המשכורת.

באם האזרח עבד, התשלום לביטוח לאומי יחולק בין העובד למעסיק שלו.

באם האזרח הוא עצמאי הוא ישלם את דמי ביטוח לאומי שנקבעו בחוק בעצמו.

באם האזרח מובטל, הוא ישלם את הביטוח הלאומי בצורה עצמאית או באם תאושר לו קצבת אבטלה הסכום ינוכה ממנה.

ישנם יוצאים מן הכלל הפטורים מדמי ביטוח לאומי:

? עקרות בית

? אסירים השוהים בבית הסוהר לתקופה של מינימום 12 חודשים.

? עולים חדשים- לתקופה של שנה מיום עלייתם לישראל.

? חיילים בשירות סדיר שאינם עובדים בנוסף לשירותם הצבאי.

? מי שמלאו לו 18 ומתעתד להתגייס לצבא פטור מתשלום ביטוח לאומי עד 12 חודשים.

הסיוע של הביטוח הלאומי הוא בהתאם לסיטואציה ולמצבו הכלכלי של המבוטח. לדוגמא:

קהל היעד של השכירים יקבל דמי אבטלה וזאת לזמן מוגבל הנקבע בחוק, לעומת הנכים שיקבלו קצבת נכות ללא הגבלת זמן.

ברגע שאזרח במדינה נקלע למצב שבו אין לו עבודה או שהוא זקוק בצורה מסוימת לעזרה כלכלית מהמדינה, הוא יפנה למוסד לביטוח לאומי.

המוסד לביטוח לאומי, יבדוק אם האזרח אכן עמד בתשלום החובה של ביטוח לאומי לאורך התקופה שנקבעה והאם הוא זכאי לקצבה על סמך הבעיה שהוא מתאר.

שימו לב שמוסד ביטוח לאומי יבצע בדיקות קפדניות לאושש את הטענה של האזרח שאכן הוא זקוק לקצבת סיוע.

לאחר שיאומת שאכן האזרח עמד בתשלומים ושקיימים כל האישורים של הוועדות המתאימות או מקום העבודה ואכן הוא ראוי לקצבה, יוחלט לכמה זמן תשולם לו קצבת ביטוח לאומי.

לאנשים המגישים תביעה לדמי אבטלה ייקבע הזמן בהתאם לפרמטרים של גיל וסטאטוס משפחתי.

במקרים של קצבת נכות, הוועדה הרפואית תקבע מהם אחוזי הנכות ולפי מסקנותיהם ייקבע גודל קצבת הביטוח הלאומי וכן הלאה.

מלבד הקצבאות הביטוחיות של הביטוח הלאומי קיימים גם מצבים שונים שבהם בוחרת המדינה לתת קצבה לאוכלוסיות מסוימות ללא קשר לפרמטרים של צבירת זכויות ביטוחיות.

דוגמא לכך היא קצבת זקנה לעולים. בקצבאות ביטוח לאומי מסוג זה, המוסד לביטוח לאומי הוא רק זה שאחראי להעברת הקצבאות שהמדינה מעבירה ישירות מקופת אוצר המדינה.

לפרטים נוספים אודות קצבאות סיוע ניתן לפנות לאתר של ביטוח לאומי

 



תגיות המאמר: ביטוח לאומי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניצן

מאת: ניצןלימודים אקדמאיים07/01/101249 צפיות
מכון לנדר, הוא מרכז אקדמי להשכלה גבוהה בישראל. לנדר, מוסמך על ידי המועצה להשכלה גבוהה להעניק תארים ראשונים במנהל עסקים וכן תארים שנים ביהדות. המכון ממוקם בעיר הקודש ירושלים ונושא עימו אווירה לימודית בהתאם.

מאת: ניצןיהדות06/01/104488 צפיות
כל אישה במהלך ההיריון, חושבת על שמות רבים שתעניק לילדה כאשר יגיח אל אוויר העולם. חלק מן השמות העולים בדעתה של האישה במהלך ההיריון, יבואו בחשבון לאחר שתלד ואילו שמות אחרים לא יעלו על דל שפתיה, רגע לאחר הלידה.

מאת: ניצןביטוח - כללי06/01/101574 צפיות
ביטוח ישיר הוא ביטוח הנעשה דרך הטלפון או דרך האינטרנט ללא הצורך בתיווכו של סוכן הביטוח. בעבר, שיטת ביטוח ישיר היוותה מהפכה בעולם הביטוחים, שכן עד אותו שלב כל הביטוחים נעשו בתיווכו של סוכן הביטוח והצריכו את בואו של הסוכן אל ביתכם וחתימתכם על פוליסת הביטוח על מנת לאשר את רכישת הפוליסה הביטוחית, עם כניסת ביטוח ישיר, הכל השתנה.

מאת: ניצןלימודים אקדמאיים28/12/091300 צפיות
אוניברסיטת תל אביב אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטה ללא הפסקה ומקור גאוותה של העיר תל אביב. אוניברסיטת תל אביב ידועה כאוניברסיטת המחקר הגדולה ביותר בארץ והמוסד היהודי הגדול ביותר ברחבי העולם.

מאת: ניצןיהדות23/12/095196 צפיות
שמות לפי הקבלה הפך לדבר פופולארי. על מנת להבין על מה מדובר חשוב שנבין מהי הקבלה ומה משמעות האותיות הבונות את פירוש שמות שאנשים בוחרים לילדיהם ולעצמם בהיוולד הילד או כאשר ישנו מפנה מסוים בחייהם.

מאת: ניצןרפואה23/12/091383 צפיות
מידה והגעת להחלטה לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, עלייך לשאול את עצמך מהי שיטת הטיפול המועדפת בשבילך לניתוח הסרת משקפיים בלייזר. קיימות שתי שיטות לניתוח: האחת באמצעות חיתוך הקרנית והאחרת ללא צורך בחיתוך הקרנית. שיטת הניתוח תיקבע על ידי המטופל ובייעוץ עם הרופא על פי השיקולים הבאים

מאת: ניצןתיירות ונופש - כללי11/12/091415 צפיות
סקי מים הוא אחד מענפי הספורט הנעשים במים, וכן משמש גם כפעילות פנאי ונופש. סקי המים הפך לנפוץ ופופולארי במדינות בהם קיימים תנאים מתאימים עבורו, דהיינו מקורות מים שקטים, כמעט ללא גלים, כגון אגמים או קטעים בים אשר מוגנים מהתנפצות הגלים.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח לאומי

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי17/02/164406 צפיות
1. כללי סעיף 246 לחוק הביטוח הלאומי עוסק בתקופת אכשרה לגבי קצבת זקנה וקובע לאמור: "246. תקופת אכשרה (א) תקופת האכשרה המזכה לקצבת זקנה היא אחת מאלה: (1) 60 חודשים, בין שהם רצופים ובין שאינם רצופים, שבהם היה אדם מבוטח תוך עשר השנים האחרונות שקדמו לגיל המזכה אותו בקצבת הזקנה; (2) 144 חודשים שבהם היה אדם מבוטח, בין שתקופה זו רצופה ובין שאינה רצופה;

מאת: sharondan80ביטוח לאומי01/03/153128 צפיות
הפגישה עם הועדה הרפואית בביטוח הלאומי תכלול צוות רופאים מתחום הפציעה לצד אנשי מפתח אשר ישאלו שאלות בגין הנכות ויבקשו הדגמה של פעולות יום, יומיות על מנת לקבוע את דרגת הקושי ואחוזי הנכות המגיעים.

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי25/08/142989 צפיות
פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח חדש), התשנ"ה-1995 (להלן - החוק), שבנספח מזכה בגמלה את מי שנפגע בתאונה וכתוצאה ממנה איבד את כושר התפקוד. הביטוח חל על תושב ישראל שמלאו לו 18 שנים וטרם הגיע לגיל הפרישה. "גיל הפרישה" מוגדר בסעיף 1 לחוק כ"הגיל הקבוע לגבר ולאשה, בהתאם לחודש לידתם, בחלק א' בלוח א'1" . גיל הפרישה לאשה תלוי בתאריך הלידה והוא עומד כיום על גיל 62. גיל הפרישה לגבר היה תלוי בתאריך הלידה וכיום הוא עומד על גיל 67. כלומר, מי שנפגע וגילו מעל גיל הפרישה לא יהיה זכאי לקצבת נפגעי תאונות לפי פרק ו'

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי21/08/143583 צפיות
תיקון 159 לחוק הביטוח הלאומי

מאת: ארז כהןביטוח לאומי26/08/132338 צפיות
מהי מחלת מקצוע? האם רשימת המחלות היא רשימה סגורה? מהי תורת המיקרוטראומה? כיצד עליי לפעול למימוש זכויותיי?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי13/08/132544 צפיות
לא פעם, משרדנו נתקל במקרים בהם הוועדה הרפואית בחרה להעניק לחולים במחלה זו נכות שאינה משקפת את מצבם האמיתי, או התאימה להם דרגת נכות רפואית מפריט ליקוי אחר בשיעור מופחת בהרבה. אז מה כדאי לכם לעשות ?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי30/07/129694 צפיות
תפקידו של התיעוד הרפואי לא מצטמצם רק להוכחת הנזק והטיפול הרפואי לו נזקק הניזוק. אומנם, קיימת חשיבות לכך שהמסמכים הרפואיים יכללו תיעוד רפואי רב ככל שניתן. אך בל נשכח, כי יש בכוחם גם לשפוך אור על המקרה בכללותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica