חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עקרונות המחברים בין אימוני הקטלבלס לאומנויות לחימה

מאת: אורי הירשאומנויות לחימה21/03/20111339 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחרי 25 שנה של אימונים באומנויות לחימה ואתנחתא בתקופה האחרונה אחת השאלות השכיחות ביותר שאני נשאל ע"י מאמנים ומכרים מתחום אומנויות הלחימה היא : "אורי, לא חסר לך אומנויות לחימה ?" תשובתי היא שמעולם לא הפסקתי , כמאמן כושר המתמחה בענפי ספורט )אומנויות לחימה, הרמת משקולות אולימפיים) וכושר שונים,(חדר כושר, יוגה, פילאטיס) אני מצוי בחיפוש מתמיד אחר טכניקות אימון חדשות (מבלי לשכוח את השורשים שלי).

חשיפתי הראשונה לאומנויות לחימה התחיל בג'ודו אצל יורם הדר (דרך הרכות/הגמישות), התנועות של הג'ודו הן בעלות השפעה מיוחדת על הגוף כיוון שהן מבוססות על תנועה אופטימאלית של גופנו במטרה לנצל את כוחו של היריב לטובתנו, תנועות אלה מפתחות את הגוף ולא נמצאות בשימוש בחיי היום יום.

המשכתי לקראטה שוטוקאן אצל מקס אזולאי, שהאימון בו בד"כ מורכב משלושה חלקים עיקריים: תרגילי בסיס (קיהון), קרבות (קומיטה) וסדרות של תנועות קבועות מראש המדמות טכניקות כנגד יריב (קאטות). בקראטה לא משתמשים בכוח לבד, כי אם ב"קימה" (מיקוד מתפרץ), שהוא המשקל ומרכז הכובד של הגוף, מפני שהתנועה מ"הקימה" מנצלת את כל משקל הגוף והיא חזקה מתנועה הנובעת משרירי היד או הרגל בלבד.מאסטר ג'ישין פונקושי מייסד השיטה שם דגש על בריאות, נשימה, שחרור אנרגיה ושליטה יוצאת דופן בגוף ובנפש. אחת המנטרות שלו היתה כי "המטרה העיקרית של אמנות הקרטה אינה טמונה בניצחון או בתבוסה אלא בשאיפה לאופי מושלם של המתאמן" השוטוקאן מקנה דרך חיים, קואורדינציה, כבוד לזולת, משמעת ובטחון עצמי.

במהלך השנים התפתחתי והמשכתי ללחימה משולבת אצל אלי אלימלך שהיא שיטה המשלבת קראטה מגע מלא ואגרוף תאילנדי, במטרה ליצור שיטה חזקה ויעילה יותר על ידי שילוב היתרונות של כל שיטה בנפרד. אחד מעקרונות היסוד של השיטה הוא קו מחשבה פתוח, וחיפוש מתמיד אחר שיפורים שההתקדמות של כל אדם הינה קודם כל עם עצמו ולא בהשוואה לאחרים. 

אימון הקטלבלס,לתפיסתי נכנס לקטגוריה של אומנות תנועה כמו, אומנויות הלחימה, המחול וכו'. באימון הקטלבלס אנו נדרשים לתנועה אופטימאלית של גופנו בזמן העבודה תוך ניצול המבנה הייחודי של המשקולת לצורך שיפור ושיכלול יכולת התנועה שלנו.

כמו בשוטוקאן באימון הקטלבלס אנו נדרשים לעבוד בצורה דינאמית ומשוחררת ללא נוקשות, לשלב קואורדינציה, כוח מתפרץ ומרכיבים נוספים שייחודיים לשיטה ונמצאים באומנויות לחימה כגון: סיבולת, גמישות, דיוק, שליטה ושיווי משקל.

באימון הקטלבלס, כמו באומנויות לחימה,נדרשת מחזוריות של תאוצה, מאמץ וריפיון, קרי האצת המכה, במינימום זמן (הנפה), ובלימה, ספיגת אנרגיה גבוהה הנוצרת במהלך התקפת היריב (חזרה מהנפה).

ולמה הכוונה? באומנויות לחימה, אנו נדרשים להיות משוחררים כשאנו בהגנה, ולייצר כוח מתפרץ בהתקפה. במצב הפוך, כאשר הגוף בלחץ (נוקשה) בזמן הגנה, היכולת לצאת להתקפה יורדת, ועוצמת ההתקפה מוגבלת ונמוכה.

כך גם באימון הקטלבלס אנו נדרשים להישאר משוחררים במאמץ והדבר מאפשר להפיק עוצמה (כוח + מהירות) במהלך האימון מצב שמשפר משמעותית את היכולת התנועתית של הגוף. ניתן לדמות זאת לקפיץ, שכדי להגיע למיצוי מקסימלי של האנרגיה שלו עליו להיות באיזון שבין מתח לריפיון. במצב של חוסר מתח (אלסטי) או במצב של עודף מתח (פלסטי), הקפיץ מאבד את כוחו ואת יכולת התנועה הפוטנציאלית שלו.

ערך מוסף גדול שיש לאימון הקטלבלס שהוא מהווה אימון להעצמה אישית כמו באומנויות לחימה משולבת, קראטה וג'ודו ואומנויות לחימה אחרות. דרך האימון הפיזי משיגים אימון מנטאלי כמו: ריכוז, נחישות, משמעת, ביטחון עצמי, ערך עצמי גבוהה, ורצון להשתפר כל הזמן, כשהדגש החשוב הינו התקדמות של כל מתאמן עם עצמו הן כחלק מקבוצה והן לבד בהתאם ליכולותיו ולקצב שלו.

כל הזכויות שמורות © לאורי הירש 2011

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורי הירש, מייסד אימון הקטלבלס בישראל,יו"ר ארגון הקטלבלס בישראל IKO  ובעלים של סטודיו "איתנים" סטודיו לאימון פונקציונאלי וקטלבלס בהרצלייה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי הירש

מאת: אורי הירשספורט וכושר גופני - כללי08/03/111286 צפיות
במהלך השיחות שיש לי עם מאמנים אישיים עולה שאלה איך אני יכול לשלב את הקטלבלס באימון אישי? באימון אישי למאמן יש את היכולת להתייחס בצורה פרטנית יותר לצרכיו הפיזיולוגיים והמנטאליים של המתאמן. בל נשכח כי המבנה האנטומי של האדם זהה בבסיסו אצל כולנו אולם לכל אחד מאיתנו יש מבנה יחודיי משלו. הדבר בא לידי ביטוי במבנה השלד, רמת הגמישות, הכוח, מצבים נפשיים רגשיים, גנטיקה ועוד. בשל עובדה זו יש צורך לאמן כל אדם על פי הצרכים והדרישות הגופניות ייחודיות שלו. להמשך קריאה...

מאמרים נוספים בנושא אומנויות לחימה

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה02/10/132427 צפיות
לא פשוט לחיות בתחושת פחד באופן יומיומי בין אם מדובר על חשש כאשר הולכים ללימודים, מטיילים עם הכלב ברחוב או שפשוט לא מרגישים בנוח מספיק ללכת למועדון. אז מה עושים? ובכן, על מנת לפתור את הסוגיה הנ"ל ולשנות אותה מהשורש, ישנה אפשרות יוצאת מן הכלל היכולה לשפר באופן יוצא דופן את תחושת הביטחון וכן, להקנות ללומדים אותה שיטות הגנה עצמית יעילות ביותר.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה25/09/132339 צפיות
מאמר זה הוא חלקו הראשון של עבודה רבת שנים שמתרכזת בחיפוש אחרי סודות של אומנות לחימה יהודית. קשה לאמין שלא היה דבר כזה, אבל מצד שני גם אין כל זכר לכך. המסע הוא ארוך ואולי גם אין לו סוף.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה09/09/131907 צפיות
ניתן למצוא כל מיני שיטות של אומנויות לחימה אשר קיימות שנים רבות אך ניתן למצוא שיטה אחת ומיוחדת שנחשבת כבעלת יתרון על אחרות – שיטת קרב המגע. רגע לפני שנדבר על היתרונות של השיטה, בואו נברר קצת אודות ההיסטוריה שלה.

מאת: מיכאל רומנסקיאומנויות לחימה15/07/131944 צפיות
ההיסטוריה של אומנויות הלחימה ארוכה ועשירה. למרות שחלק גדול מאומנויות אלה הגיעו מהמזרח הרחוק, הרי שכיום ניתן ללמוד מגוון של שיטות וטכניקות שהתפתחו והשתכללו בעולם כולו. אומנויות לחימה ידועות בתרומתן העצומה לחיזוק הביטחון העצמי, שיפור הקואורדינציה, שיפור הכושר הגופני, והן כמובן מקנות את היכולת הטובה ביותר להגנה עצמית במצבי חירום.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה08/07/131844 צפיות
עם זאת חשוב לציין שהאימונים אינם אותו הדבר אצל כל קבוצה וקבוצה. לדוגמא: אם מגיעים בני נוער הרי שהמדריכים מתמקדים איתם ומלמדים אותם תחומים שונים לעומת אנשים בשלב השלישי לחייהם. על מנת להצליח למצוא את המקום הטוב ביותר ללמוד בו את שיטת קרב המגע מומלץ לבצע סקר שוק מעמיק ובו לבדוק אודות המקום, האם למקום יש את הרישיונות הנדרשים, האם למקום יש מדריכים מנוסים וכמובן האם המחיר שנלקח מהחניכים הוא מחיר הוגן ולא פחות חשוב מכך – מחיר משתלם.

מאת: נטלי אלוניאומנויות לחימה03/05/131846 צפיות
אומניות הלחימה הסינית הם הראשונות ואלו היו מודל ודוגמה לאומניות לחימה בכל העולם וגם בארצות המערב. מדרכים להגנה עצמית התפתח מאוד הנושא של אומניות לחימה לכיוון ספורטיבי חדשני.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה21/04/131720 צפיות
אין דבר יותר נורא מלשבת בבית ולפחד לצאת לקנות משהו מהמכולת רק בגלל שחשוך מעט בחוץ וכעת מסתובבים יותר אנשים חמומי מוח. אין יותר מתסכל מכך שהכלב מיילל כי הוא רוצה לצאת לטיול בחוץ אך אתה מפחד לקחת אותו לטיול ארוך. אחד הפתרונות הטובים ביותר לבעיה היא שיטת קרב המגע.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica