חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

באתם לבית קפה לשתות קפה? אתם כל כך לא מעודכנים

מאת: VPRבידור ופנאי - כללי24/03/20111819 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קפה מאפה ומסמך יפה

ההתפתחות של בתי הקפה בארץ היא פנומינלית. מספר בתי הקפה, מספר רשתות בתי הקפה, ומספר הסניפים עולה בצורה אקספוננציאלית. נכון – מדי פעם יש רשתות שקורסות – כמו לאחרונה רשת קופי בין – אבל סניפיה לא נשארים ריקים לרגע – שאר הרשתות עטות על הסניפים הריקים – כולמר קונות אותם והופכות אותן לשלהן.

במקביל להתפתחות חל גם שינוי מהותי בדפוס ההתנהגות בבית הקפה – השימוש בבית הקפה – הסיבה שאנו באים לשם.

אני עוד זוכר בתי קפה עם שתי אוכלוסיות – אחת, העיקרית, היתה באה לשתות קפה, לבד עם עיתון מהבית (כן פעם בתי קפה לא סיפקו עיתונית בצורה קבועה) או עם ידיד ידידה או חברים לעבודה, נשארים 40 דקות, אולי שעה, מזמינים קפה ועוד משהו – וממשיכים לעיסוקם.

האוכלוסייה השנייה הייתה "דרי בתי הקפה" – אנשים שיושבים שעות בבתי קפה. אלה נקשרו למה שהיה קרוי "הבוהמה" – סופרים, משוררים אנשי רוח ואנשי בידור – חלקם אף היו כותבים על פנקסים בכתב צפוף רעיונות, שירים, מחזות...

פעם בתי קפה היו בשביל הקפה, והיום?

היום הנופים האנושיים בבתי הקפה השתנו – גל ההיי טק דחק את האומנות, המחשבים הנישאים את המחברות והעפרונות. התופעה של עבודה בבתי הקפה נהפכה בשנתיים שלוש האחרונות לתופעה רחבה ממש – שגם בתי הקפה צריכים לנקוט עמדה לגביה. חלקם פשוט זורמים עם התופעה ולא משתנים – וחלקם נוקטים עמדה ברורה.

לדוגמא - קפה דומיניק ברחוב תובל ברמת גן . בית קפה מיוחד המתפקד גם כמאפיה – מקום הומה אדם, אנשים נכנסים ויוצאים, חלון גדול אל החלון שמאפשר לצפות בהולכי הרגל (מה שנקרא באנגלית people watching ) וסנדוויצ'ים טעימים (למשל אבוקדו בבאגט דגנים טרי). אבל יום אחד כשהתלוננתי שהרשת האלחוטית לא עובדת אמרה לי אחת העובדות הקבועות – אנחנו ביטלנו את הרשת (!!!). "ההנהלה לא אוהבת שאנשים יושבים שעות על כוס קפה ועובדים עם האינטרנט".

מה אתם אומרים? אני לקחתי את זה העלבון אישי – הרי חלק מהרעיון של בתי קפה זה מקום לשבת בו – לקרוא עיתונים בנחת, לכתוב שירים וסיפורים – וכן – גם לערוך פרזטציה במחשב ולקרוא אימיילים. זו דוגמא לכך שלא כל בתי הקפה אוהבים את הנושא של עבודה בבית הקפה.

דוגמא הפוכה – קפה הלל בשדרות רוטשילד בתל אביב. בית קפה רחב ידיים, הרשת באלחוטית תמיד עובדת, שלושה counters צמודים לחלונות עם כסאות בר וים של שקעים (!), מקום ישיבה בחוץ עם דק מעץ כולל במה מוגבהת ש"שולטת" על פינת הרחובות רוטשילד ונחמני, והפנינה, הדובדבן, ה highlight, ה"יציאה" – זהו שולחן עבודה עגול המיועד לבערך עשרה אנשים עם מחשבים ניידים, עם תאורה, מקום למגזינים במרכז השולחן, שקעים בבסיס השולחן – בקיצור – תנאים של open space במקום עבודה אבל עם היתרון של האוירה הנעימה של בית קפה.

פעם, פגישת עבודה בבית קפה הייתה סוג של מקוריות, יציאה משגרה, שבירת רצף פגישות במשרד. היום – זו הרבה פעמים הבחירה הראשונה. יותר מכך – עסקים קטנים רבים מוותרים על המשרד ואנשיהם "מתנחלים" בבית הקפה, וניתן לראות ולשמוע אותם – מתווכחים על הפרזנטציה, מייצרים מסמך שיווקי – ואולי, מדי פעם, שותים כוס קפה. בתי קפה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

VPR בניית אתרים לעסקים בראייה של חברת קידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת VPR

מאת: VPRייעוץ עסקי31/07/111348 צפיות
הקמתם עסק, זה מספיק? עדיין לא, אז פרסמתם אותו ברשתות חברתיות וגם זה לא הספיק, ניסיתם אפילו לפרסם מודעה באחד המקומונים, אבל מה באמת הביא לכם עבודה בצורה הטובה ביותר?

מאת: VPRניקיון19/07/111572 צפיות
מי לא אוהב בית נקי ומצוחצח. בית נקי אינו רק נכון מבחינה בריאותית אלא גם תורם רבות לשקט הנפשי של כלל דיירי הבית. גם אם ההמצאות של הדיירים בבית לאורך שעות היום היא מועטה, ניקיון בתים יכול בהחלט להשפיע על האנרגיות הסוררות בבית ולטהר אותם.

מאת: VPRטבעות אירוסין ונישואין11/04/111587 צפיות
טבעות אירוסין אפשר לקנות מן המוכן באחת מהחנויות התכשיטים או ללכת למעצב/ת תכשיטים שיעצבו לכם טבעת לפי הטעם האישי שלכם.

מאת: VPRהפסקת עישון 22/03/111602 צפיות
בכל פעם שמדברים על הפסקת עישון בקרב חברים ומשפחה תמיד חושבים שמדובר סביב המעשן עצמו וכל מה שהוא עובר, ואין שאלה – ברור שמי שמעשן סובל ובדרך כבדה יותר מהבריאות אפילו, אלא גם בצורה כלכלית נוראית, ישנם כאלו שמעשנים בצורה כבדה יותר מ-2 קופסאות ביום ומגיעים להוצאות של 1000 שקל ויותר בחודש בזמן שמרוויחים כמעט רק 4000, קל זה לא אבל מי באמת מבין את הבעיה הגדולה יותר – הוא המעשן הפאסיבי?

מאת: VPRשיפוצים22/03/111381 צפיות
אנחנו אוהבים לראות את הבית שלנו לאחר שיפוצים כאלו ואחרים ואנחנו מאוד אוהבים לראות את הבית שלנו מלא ברהיטים חדשים, בעזרת שיפוצים ממוקדים יותר אנחנו משפצים גם את אזור המטבח לרוב, מטבחים (שוב, לרוב) משנים את הבית ואת האווירה שלו כמעט ב180 מעלות. שינוי של כבית חדש.

מאת: VPRגאדג'טים22/03/111577 צפיות
אנחנו רואים בכל יום מחדש את הקדמה משיגה אותנו ונותנת לנו כלים חדשים לעתיד, בין מצלמות אבטחה לבית המוסתרות היטב בעזרת בורג או שניים ועד לאלפי גאדג'טים נוספים אשר מצדיקים את העתיד הקרב ובא.

מאת: VPRניקיון22/03/111229 צפיות
רובינו מכירים את פעולות הפוליש, כולנו מכירים כמעט את המכשיר שעושה קצת רעש והרבה עבודת פוליש מבריקה. השאלה היא האם פוליש זו פעולת הברקה בלבד או שמא אכן עבודת קודש הניקיון?

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181614 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165800 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161985 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/162000 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161926 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162061 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162754 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica