חפש מאמרים:
שלום אורח
07.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לא נעים לראות עסק סגור

מאת: קופל-רישוי עסקיםשיפוצים25/03/20111057 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זה לא נעים לראות עסק סגור –העדר רישיון עסק

זה לא נעים לראות עסק סגור . רובנו נתקלנו ושמענו לא פעם על עסק מצליח שנסגר לפתע ללא סיבה נראית לעין .מעטים יודעים שהעדר רישיון לעסק  היא אחת הסיבות השכיחות למצב מביך זה . עקב מורכבותו של הצו והתהליך המסורבל הכרוך במימושו, עסקים רבים נמנעים מלפתוח או שמתחילים בתהליך לקבלת רישיון עסק, מתייאשים ומפסיקים באמצע. ולמעשה מתחילים בפעילות העסקית מבלי שיש בידם רישיון עסק כשהם מתעלמים מהסיכון הכרוך בדבר.            יש מקרים בהם בעלי העסקים כלל לא מודעים לעובדה שהם נדרשים ע"פ חוק רישיון עסק ,   כמו במקרים של עסק המשמשים כבתי אוכל, אחסנת ציוד, מעבדות ועוד .
חוק רישוי עסקים מחייב עסקים מסוימים ברישיון, לכן על אותם עסקים טעוני רישוי, להתייחס  לתהליך  רישוי העסק כחלק בלתי נפרד מתהליך הקמת ובניית העסק, בדיוק כמו פתיחת תיק במס הכנסה או מע"מ.
אישור רישיון עסק, ניתן לבעליו על ידי הרשות המקומית או האזורית, הוא בר תוקף וחשוף לביקורת קבועה .

אז מי בעצם צריך להגיש בקשה לרישיון עסק ?

למעשה כל עסק חדש או בכל מקרה בו עסק מחליף בעלות דורש בקשה לרישיון מהרשות      כמו כן שינוי או שיפוץ במבנה העסק או בשטחו דורשים בדיקה ולעיתים מחייבים רישוי חדש .

איך עושים את זה ?

את בדיקת הצורך ברישיון עסק מתחילים בפניה לאגף לרישוי עסקים ברשות לבדוק אם אין מניעה לקבל אישור לעסק המבוקש. השלב הבא צריך לבדוק באגף לתכנון ובניין עיר האם אין סתירה בין אופי העסק לאזור הפעילות המבוקש, הרי לא יעלה על הדעת שיאשרו להקים מוסך או מועדון בלבה של שכונת מגורים . על מנת שנדע אם מבנה העסק המיועד לא חורג מתכנית הבניה המקורית או שחלילה יש לו צו הריסה / חריגות בניה יש לגשת עם התכניות שלו לאגף רישוי ופיקוח בניה . אחרי שבדקנו את כל הנ"ל הגיע הזמן להתחיל בתהליך הבקשה עצמו . ראשית עלינו לגשת לאגף לרישוי עסקים ברשות המוניציפאלית ולאסוף טפסי בקשה לניהול עסק ולדאוג שאנשי המקצוע המתאימים יחתמו על כל אחד מהם. בנוסף עליכם להכין תכנית לניהול עסק חתומה על ידי בעל מקצוע מוסמך.

יש להכין את הדרישות הבאות :

- תרשים סביבה בקנה מידה של 1:1250 .

- תרשים מגרש בקנה מידה של 1:250

- תרשים תנוחה של העסק בקנה מידה  1:100 (בתי אוכל 1:50) .

- שני חתכים של המבנה ניצבים זה לזה.

- בטיחות : יש לבדוק האם העסק שלכם מחייב הכנת תכנית בטיחות ולהיעזר ביועץ במידה שכן.

לאחר שמלאתם ואשרתם את כל האמור לעיל , שלמתם את האגרה והגשתם  את הטפסים ייפתח לכם תיק באגף לרישוי עסקים ברשות המוניציפאלית ומה שנותר הוא להמתין בסבלנות לקבלת רישיון העסק המיוחל  .  בהצלחה !

כותב המאמר הוא דרור קופל מחברת קופל - רישוי עסקים והיתרי בניה,  www.kopel.biz, מסייע לעסקים להתמצא בסבך הבירוקרטיה , לחסוך בעלויות ובייעול תהליכי רישום ורישוי העסק ..

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פותחים עסק- בדקתם חריגות בניה בנכס?

בשעה טובה ומוצלחת החלטתם להקים את העסק שתמיד רציתם . השגתם את המימון הדרוש איתרתם את הספקים האמינים ביותר ומצאתם נכס במיקום אטרקטיבי במחיר סביר.

עכשיו כאזרחים שומרי חוק וסדר אתם מתחילים בפרוצדורות הדרושות להקמת העסק , מע"מ ביטוח לאומי מס הכנסה וכמובן משרדי העירייה ע"מ שתוכלו לקבל רישיון עסק ולפעול כחוק . אבל מה , מסתבר שאי שם בעבר משהו סגר חלון, אולי עשה פרגולה , או גלריה, הקטין את המחסן פלש למדרכה שלא כדין ועוד תרחישים שונים ומשונים

ואתם לא יכולים לקבל רישיון עסק . עכשיו בפניכם עומדות שתי אפשרויות. האחת לצפצף

על החוק ולהמשיך לעבוד או לסגור את העסק שעמלתם עליו כל כך והשקעתם בו ממון רב ועבודה קשה .

בישראל פועלים עשרות אלפי עסקים ללא רישיון עסק , חלק נכבד מהם לא מקבל רישיון עסק בגלל חריגות בניה שנעשו בעבר, לעיתים ללא ידיעתו של בעל העסק הנוכחי.

מצב אבסורדי זה גורם לכך שעסקים רבים נמצאים בפחד מתמיד ליום הדין. שצו סגירה עלול להיות תרחיש ממשי.

.

בתכליתיות החוק לרישוי עסקים התשכ"ח- 1968 קובע עמידה בפרטרים ברורים הכוללים מניעת סכנות לשלום הציבור, בריאות הציבור , ואיכות נאותה של הסביבה. כמו כן עמידה בחוקים ותקנות.

חוק תכנון על הבניה 1965 התשכ"ה הינו חוק אאמור להבטיח קיום דינים הנוגעים לתכנון ולבניה, עמידה של נכס בחוק תכנון על הבניה הינו נגזרת של חוק רישוי עסקים, אשר מתנה רישיון עסק לעסק שאינו עומד בסכנת הציבור. , יאפשר פיקוח על מספר רב יותר של עסקים ועל ידי כך להביא ליישום טוב יותר של החוק לרישוי עסקים.

עיון מעמיק בחוק לרישוי עסקים, מלמד אותנו שאף בחוק עצמו משאיר מקום לשיקול דעת

במקרה שהעסק פועל במקום עם חריגות בניה. זאת ועוד, בהתבוננות בפסקי דין

הקשורים לנושא הנדון. אנו רואים שחלק מהשופטים אמצו גישה זאת ולמעשה מעודדים

את הרשות, להפעיל שיקול הדעת של בעת קבלת החלטות בנושא.

כאן למדנו שהחוק לרישוי עסקים אינו שולל באופן גורף מתן רישיון עסק לעסקים הפועלים במקום עם חריגות בהיתרי הבניה ונותן רשות לרשויות לאשר, בנסיבות מסוימות וחריגות

עסקים אלה על פי הפירוט הבא :

1- חריגות הבניה הינן קלות ואין בהם שום סכנה לציבור או חשד לשימוש פלילי.

2- העסק נמצא במבנה ישן שמעולם לא קיבל היתר בניה ולראשות אין עניין או יכולת

להנפיקו.

3- במקרים של חריגות קלות הניתנות לשינוי, יינתן רישיון זמני עד להסדרת העניין.

4- רישיון עסק בנסיבות הנ"ל יינתן בכפוף לאישור בטיחות שיינתן על מומחה בתחום.

5- מתן רישיון העסק , לא נותן ולא מכשיר את אותן החריגות ולא מהווה שום חסינות מפני צעדים עתידיים לגבי אותן החריגות.

6- הסדר זה הינו זמני לתקופה של שנתיים שבמהלכה הוועדה המקומית לספק נתונים שנאספו, מסקנות והמלצות לגבי המשך ההתנהלות של אותו העסק .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קופל-רישוי עסקים

מאת: קופל-רישוי עסקיםנדל"ן ומקרקעין01/03/111064 צפיות
כאילו לא די לבעלי העסקים בדמי השכירות הגבוהים, השינויים התכופים בשערי המטבע נטל המיסים והאגרות השונות, עליה בהוצאות השוטפות ושחיקה מתמדת ברווחי העסק . מוטל עליהם נטל נוסף שלא תמיד נלקח בחשבון . מדובר כמובן במס הארנונה,אחד המיסים הכבדים ביותר המוטלים על עסקים, נטל שבעקביות ושיטתיות ערכו עולה, ללא שום קשר למצבו הפיננסי של העסק. ובמקרים רבים מהווה שכר דירה נוסף על בעל העסק.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232674 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223325 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212886 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211355 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211231 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201406 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201137 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica