חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרמיקה

מאת: קרמיקהשיפוצים01/04/2011879 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
קרמיקה – הסיפור האמיתי

אובייקטי החמר הראשונים שנמצאו שייכים לתקופה של לפני 27000-30000 שנה, אלו הם פסלים קטנים דתיים ברובם. בגלל שאובייקטים אלו היו שבירים מאוד וכדי למנוע את הסיכון שיהפכו לאדמה שוב, אנשים נהגו לאפות אותם.

קרמיקה לאורך ההיסטוריה

"קרמיקה" או "חימר אפוי" הוא באמת דף בהיסטוריה האנושית שבה אנו יכולים לקרוא כיצד הציוויליזציה במהלך כל השנים הללו התחילה.

אפילו שם תקופה זו הוקדש לקרמיקה -"העידן הניאוליתי" מיוונית Neos ליטוס (האבן החדשה).

באותה עת היו גברים שכבר ידעו על קיומם של מכולות חמר קטנות עם צורה של פעמון.

האנשים האלה נקראו "הגברים של עידן הקרמיקה" או "אנשי פעמונים"

אך הם לא היו היחידים שגילו את הקרמיקה ששימשה לצורך היומיומי; התרבויות הגדולות סביב נהר הנילוס במזרח התיכון כבר ידעו על השימוש בחמר וגם בגושי חמר כדי לבנות את בתיהם.

בסביבות אותה תקופה, המצרים גילו את הצביעה וזיגוג קרמיקה ששימשה ליצירת הלבנים שלהם.

מאוחר יותר, אמנות הקרמיקה עברה ליוון, אולם רק לצורך פנים הבית ולא לשימושי בנייה.

היוונים התפרסמו באגרטלי החמר שלהם מקורינתוס. למעשה בגלל המונח "Karamus", שבמקור תרגומה הוא "חמר" יש לנו עכשיו את המילה "חרס".

במהלך תקופת האימפריה הרומית הגדולה אומנויות קרמיקה הוזנחו והופיעו כאלמנטים ארכיטקטוניים בבניינים במזרח התיכון וגם במיוחד בסין שבה הפורצלן התגלה באותה תקופה.

האומנים של סמארה נדרשו ליצור אובייקטים יפים עבור משפחות המלוכה שלהם ולכן הם ניסו לכסות את החמר האפור עם שכבה לבנה וכך עשו בפעם הראשונה בהיסטוריה קרמיקה מאג'וליקה.

נראה ש סביב אמצע המאה י"ג כמה אנשי קרמיקה מפרס עברו לספרד, והביאו איתם את המתכון לעשות "סמאלטי" מדהים.

האי מיורקה (ספרד) הפך למרכז של מיומנויות אלה; סוחרים בתקופה זו הלכו לאיטליה ונשאו איתם הרבה סחורה העשויה קרמיקה כמו אגרטלים, סירים וכוסות אשר קיבלו את השם של "מאג'וליקה" מן המיקום "מיורקה" .

אחרי כמה שנים אנשי קרמיקה איטלקים גילו את הסודות של "סמאלטי" בפאנזה (איטליה) והפכו להיות יצואני קרמיקה לכל רחבי אירופה. הסחורה היקרה שהגיעה מפאנזה (איטליה) אימצה במהירות את השם פיאנסה. הפיאנסה מאג'וליקה ירד מקרנו כאשר אדם בשם בוטג'ר המציא לראשונה בשנת 1709 את האפשרות להדביק פורצלן לבן ובשנה שלפניה, המדען ולטר פון שירנהאוזן גילה את הגרס המהווה את השלב הראשון של פורצלן.

האיש הראשון לגלות אריחי קרמיקה ביצוע של אותו הייצור התעשייתי היה יאשיהו וודג'ווד.

לימים המרכז בכל מה שקשור לקרמיקה חזר להיות באיטליה שוב. בתקופה זו קרמיקה יוצרה לאריחים המשמשים לרצפות וחיפוי קירות והיו בשימוש רק על ידי בני זוג עשירים כי היו יקרים מדי. שימוש באריחי קרמיקה הביא לבתים אפקט מרשים מאוד.

 



תגיות המאמר: קרמיקה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרמיקה

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232706 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223344 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212903 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211360 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211239 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201413 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201143 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica