חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבט כלכלי - סקירת מאקרו עולמית 27.03.2011

מאת: אופקים פיננסייםמט"ח04/04/20111261 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחר הירידות החדות לפני שבועיים, השבוע האחרון עבר ברגיעה מסוימת בעיקר בזכות התערבות הבנקים המרכזיים בעולם שבאה במטרה להחליש את היין. הדבר מצריך הסבר.

הריבית על היין נעה סביב האפס כבר הרבה מאוד שנים. עקב כך סוחרים רבים לווים כספים ביין כדי להשקיע בנכסים אחרים בעולם, לרוב נכסי סיכון. בנוסף, אזרחים וחברות יפניים משקיעים חלק ניכר מהחסכונות שלהם (כ- 2 טריליון דולר בקירוב) בחו"ל. בעקבות רעידת האדמה היה חשש בשוק שאזרחים וחברות מיפן ימכרו חלק מהאחזקות שלהם בחו"ל ויחזירו כסף הביתה, מה שהביא להתחזקות של היין.

התחזקות זו, בפרק זמן קצר ובתנודה חדה, "הלחיצה" חלק גדול מהסוחרים שנטלו הלוואות ביין והללו החלו למכור נכסי סיכון . הדבר גרם לירידות החדות בשווקים שראינו לאחרונה. כתוצאה מכך החליטו הבנקים המרכזיים הגדולים להתערב, להחליש את היין ולמעשה לנסות ולהחזיר את היציבות לשוק.

ארה"ב

הנתונים שהתפרסמו השבוע היו מעורבים. מכירות בתים קיימים, מכירות בתים חדשים (שפל של 50 שנה), הזמנות למוצרים בני קיימא ומדד אמון הצרכנים רשמו ירידות. לעומתם התביעות הראשונות לדמי אבטלה היו חיוביות כשגם התוצר לרבעון הרביעי תוקן מעט כלפי מעלה.

החדשות המעניינות במיוחד שהגיעו מארה"ב היו ההתבטאויות בסוף השבוע של בכירים בפד לגבי המדיניות המוניטארית. אולי זה העלייה במחירי הסחורות או הדולר שממשיך להיחלש בחדות, אך בימים שישי ושבת התבטאו לא פחות משישה חברי ועדת השוק הפתוח של הפד לגבי המדיניות המוניטארית וכולם, בלי יוצא מן הכלל, היו "ניצים" בהתבטאויות שלהם.

הדעות לגבי המדיניות היו חלוקות. חלקם טענו שהם מתנגדים להמשיך את תוכנית ההרחבה הכמותית לאחר חודש יוני בעוד חלקם קראו להקטין את תוכנית ההרחבה כבר עכשיו. נשיא שלוחת הבנק המרכזי בדאלאס אף קרא לבטל את מנדט התעסוקה של הפד (לפי המנדט הזה על הפד לתמוך ביצירת מקומות עבודה בארה"ב) ולהשאיר רק את מנדט השמירה על האינפלציה.

אנחנו מזכירים שעל פניו, ללא תוכנית ההרחבה הכמותית אין לממשלת ארה"ב כיצד לממן את הגירעון התקציבי הגדול שלה ולכן חשוב מאד לעקוב אחרי ההתפתחויות בנושא הזה.

אירופה

באירופה ממשיך להיות מעניין מאוד.לאחר נפילת הממשלה באירלנד לפני מספר שבועות, השבוע נפלה ממשלת פורטוגל בגלל חוסר יכולת להגיע להסכמה לגבי תוכניות קיצוץ נוספות. כתוצאה מכך עלו בחדות התשואות על אגרות החוב שלה וביחד עם אירלנד ויוון הן הגיעו לרמות שהן פשוט בלתי אפשריות עבור המדינות הללו.

"למזלה" של אירופה, התשואות בספרד ואיטליה נרגעו לעת עתה. עם זאת צריך לזכור כי התשואות עדיין ברמות גבוהות שלדעתנו לא מאפשרות צמיחה כלכלית במדינות האלה אך כאמור, לפחות בשבועיים האחרונים הן יחסית רגועות.

בשבוע הבא, אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, צפוי הבנק המרכזי להעלות את הריבית בגוש האירו ברבע אחוז, מה שעלול לסבך עוד יותר את המצב במדינות החלשות.

נראה כי היציבות רחוקה מאוד מאירופה ופתרון המשבר גם הוא, טרם נראה באופק.

ישראל

בשבוע שעבר התפרסמו שני נתונים חיוביים במיוחד. המכירות ברשתות השיווק הראו עלייה חדה ובנוסף שיעור האבטלה ירד בחודש ינואר לרמה של 6.1%.

בכל מה שקשור לנושא האבטלה ראוי להדגיש כי הנתונים החודשיים שמפרסמת הלמ"ס הם חלקיים ולא כוללים פרטים לגבי גודל שוק העבודה, כך שצריך להיזהר בניתוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אולם בכל מקרה מדובר בנתון חיובי.

בנקישראל פרסם השבוע כי סך האשראי לדיור שנתנו הבנקים למשכנתאות בחודש פברואר היה 4 מיליארד , רמה גבוהה לכל הדעות. סביר להניח שחלק מהמשכנתאות שנלקחו בחודש שעבר היו תוצאה של עסקאות רכישה שנסגרו מספר חודשים קודם לכן. באופן יחסי, בחודשים האחרונים עלו הריביות על כל סוגי המשכנתאות כך שיהיה מעניין לראות כיצד זה ישפיע על קצב לקיחת המשכנתאות בחודשים בקרובים.

מחר יחליט בנק ישראל על גובה הריבית לחודש אפריל. הן הנתונים הכלכליים והן ציפיות האינפלציה בשוק ההון מראים שמדיניות בנק ישראל הנוכחית היא מרחיבה מדי ונדרשת העלאת ריבית אגרסיבית, כך שההחלטה הקרובה תהיה מעניינת מאוד.

 

פרשנות השוק איתי סלונים ושל אופקים פיננסים גלובליים בע"מ מסופקת למטרת מידע בלבד. הפרשנות מבוססת על מידע אשר אופקים פיננסיים גלובליים בע"מ סבורה כי הוא מהימן אך אופקים פיננסיים גלובליים בע"מ או הפועלים מטעמה אינם לוקחים אחריות על נכונות המידע ועל שלמותה ומידת דיוקה של הפרשנות. על כן, סקירה זו אינה מהווה אישור לנכונות המידע המצוי בה. המידע הנכלל בדוחות ו/או בסקירות אין בו בשום אופן בכדי להוות עצה או הזמנה לביצוע השקעה ו/או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של נייר ערך כלשהו או לפעילות כלשהי בשווקי המוצרים הפיננסיים, לרבות שוק מטבע החוץ ו/או השווקים הפיננסיים השונים. המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בצרכים ובנתונים הייחודיים לכל חברה ו/או אדם. אופקים פיננסיים גלובליים בע"מ מסירה מעצמה בזאת כל אחריות או חבות לרווחים או להפסדים שנגרמו בגלל מידע זה ובכלל ואינה מתחייבת לעדכן על כל שינוי בפרשנות השוק או על שינוי במידע הבסיס בו נעשה שימוש לצורך הצגת הפרשנות. חברת אופקים פיננסיים גלובליים בע"מ, חברות קשורות לה, ו/או בשליטתה, וכך בעלי מניותיה ועובדיהן, לא יהיו אחראים בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם משימוש בדוח זה, אם ייגרמו, וכן אינם יכולים לערוב או להיות אחראים למהימנות המידע המפורט בדוח זה. אין להעתיק סקירה זו, או חלק ממנה, ללא אישור בראש ובכתב של אופקים פיננסיים גלובליים בע"מ.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אופקים פיננסיים גלובליים – החברה הגדולה בישראל לניהול סיכוני מטח, ריבית, סחורות ומדדים. מובילה בישראל בתחום ניהול הסיכונים הפיננסיים, מתמחה בשירות פיננסי עוטף לחברות ותאגידים, מפעילה חדר עסקאות ייחודי לחברות.מחלקות שווי הוגן, כלכלית ומערך עורפי מלא.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אופקים פיננסיים

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152457 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151898 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151976 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141959 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141854 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica