חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם אסטרטגיית המחיר היא הנכונה ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול04/04/2011958 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – האם אסטרטגיית המחיר היא נכונה ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

חג הפסח קרב ובא,ואיתו קרבות העל תרנגולים בשוק המזון.

זה מקרקר "אני הכי זול" והשני עונה לו בגרגור – "לא נכון אני הכי זול".

המקרקר – מוציא תשדיר כזה והמגרגר מחזיר לו בפרסום משלו.

האם משהו עצר לרגע בעיצומן של קרב התרנגולים הזה ובכלל שאל את עצמו, האם בכלל אסטרטגיית המחיר הזאת היא נכונה ?

האם זה נכון בכלל לתת לרשת רק דימוי מחיר זול ? האם אין לרשת תועלות נוספות שמעבר למחיר ?

האם הכול נמדד רק על פי פרמטר של מחיר ?

קיים תרגיל מחשבתי מאד מעניין בתחום, אשר לפתע מחדד לנו גם דברים אחרים.

נסו לדמיין לרגע, שבכל איזור המגורים שלכם, לכל חנויות המזון בשבוע נתון,יהיו אותם מחירי צרכן, אבל ממש אותם מחירים, כאילו משהוא מלמעלה כפה עליהן מחירים זהים לאותם המוצרים.

עכשיו נמשיך לרגע "במשחק הנדמה לי", במצב שכזה, היכן הייתם עורכים את הקניות שלכם ?

האם במקום שקל לכם להגיע אליו והחנייה  בו נוחה יותר ?

האם במקום שבו יש תמיד עגלות והן נקיות ולא נתקעות ?

האם במקום שתמיד תמצאו סחורה טרייה ?

האם במקום שבו יש תמיד את המוצרים שאתם אוהבים ?

האם במקום שבו הקופאיות אדיבות ואין הרבה תורים לקופה ?

האם במקום שבו נעים לקנות, מעברים רחבים ונקיים ?

האם במקום שבו יש מבחר גדול ושירות מעולה ?

האם המקום שבו המוצרים מסודרים יפה על המדף ויש קשר הגיוני בין המוצרים ?

אחרי שהשתחררנו לרגע מהדמיון המודרך הזה, האם באמת הכול זה רק מחיר ? או אולי זו הדרך הקלה של הרשתות להתחמק מדברים חשובים אחרים ? אולי זו הדרך הקלה בלבד ?

האם אנו הצרכנים מחפשים רק מחיר ? או גם מחיר ?

האם לא ניתן להעביר מסר פרסומי גם בדרך אחרת (נכון קשה יותר) ?

אם קשה לרשתות המזון להיות יצירתיים בתחום, זה לא מסובך ולא קשה, יש לכן ממי ללמוד, מסופרפארם לדוגמא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111334 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111224 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111135 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111352 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111291 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111343 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111413 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201493 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201604 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201624 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201346 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201292 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201158 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201049 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica