חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קצת על פחדים ובעיקר על חרדות דרך שיטת אייפק

את צמד המילים "פחדים וחרדות" אני שומע הרבה פעמים כתיאור של מטופלים למצב רגשי הכולל בתוכו תסמינים של קוצר נשימה, לחץ בחזה, דפיקות לב, בלבול, חשיבה לא ברורה, קיפאון ועוד.

הנטייה הרווחת היום לחבר את שני המושגים שגויה וכן ההתייחסות הטיפולית.

לפחד וחרדה יש תסמינים דומים, אך ביסודם הם מונחים שונים מאוד. בעוד פחד עולה מול גורם ספציפי שאפשר להגדירו, חרדה עולה מתוך הלא מודע מול גורמים נעלמים.

 

חרדה היא מצב פסיכולוגי ו/או פיזיולוגי בו אדם חש פחד גדול מפני איום דמיוני או בלתי מודע, הגורם לו לפתח תסמינים לא רצויים, כגון: קוצר נשימה, כאבים, דפיקות לב חזקות ומהירות ועוד.

 

לשם הדוגמא נשווה בין פחד מנחשים וחרדה מנחשים.

חלק מהנחשים הם בעלי ארס רעיל ועלולים לגרום למוות. זוהי עובדה אשר אנו מודעים לה מתוך חינוך ולימוד. כאשר אנו רואים נחש אנו מגיבים אליו בפחד הישרדותי, שכן קיימת כאן סכנה ממשית לחיינו. לחץ הדם וקצב הנשימה עולה, רמת האדרנלין בדם עולה, וכל זה כדי שנתפקד ברמה גבוהה יותר כדי להימנע מהסכנה. הפחד מתפקד במקרה הזה כמנגנון הגנה, שמחייב אותנו זהירות וכללי התנהגות מסוימים. הפחד משמש כשריון ובמקרים מיוחדים חשוב מאוד להישרדותנו, בלעדיו לא היינו שורדים בכל מקום שדורש זהירות – בטבע, על הכביש או בקרב.

 

במקרה של חרדת נחשים התגובה יכולה להיות קיצונית ובלתי נשלטת: קוצר נשימה, סחרחורת ואפילו עילפון, תגובה שבהחלט יכולה להמיט עלינו אסון.

מה מקור ההבדל בתגובה? הרי אדם שסובל מחרדות יודע את אותם כללים מול נחשים, מה גורם לגופו להגיב בצורה לא הגיונית וחסרת שליטה? אפשר אף לומר, בצורה שגויה.

מה גורם לאדם אחד לחרדת בחינות ולאדם אחר לתפקד בריכוז באותם תנאים?

מה גורם לחרדת זרים אצל ילד אחד? בעוד האחר חייכני ונינוח בראותו פרצופים חדשים?

מה גורם לחרדה קיומית ולחרדת מוות אצל אנשים צעירים ובריאים בגופם?

בכל המקרים הנ"ל אנו יכולים לזהות תגובה מוגזמת ושגויה של המוח הלא מודע מול גורמים שאינם מזיקים.

 

קיימת מערכת בגוף היכולה לפעול בצורה דומה – מערכת החיסון של הגוף.

כאשר מערכת החיסון של הגוף מזהה גורם מאיים כמו חיידק או וירוס, היא תוקפת אותו בעזרת נוגדנים שונים. אך מה קורה כאשר מערכת חיסון תוקפת גורמים שאינם מזיקים, כמו סוגי מזון או גורמים סביבתיים? למצב הזה אנו קוראים אלרגיה.

אלרגיה היא תגובה חיסונית שגויה של הגוף מול גורמים שבדרך כלל אינם מזיקים.

ההיקש ברור והדמיון לא מקרי. חרדה היא תסמין של אלרגיה!

 

הגורמים לאלרגיה יכולים להיות כל דבר בעולם, ולאו דווקא גורמים ישירים הקשורים לתסמין. לדוגמא: חרדת מבחנים יכולה להיווצר על רקע כשלון טראומטי במבחן, אבל לא בהכרח. החרדה יכולה להיווצר על רקע רגשי של דימוי עצמי נמוך, שנוצר על רקע השמנה, שנוצרה על רקע של חוסר איזון הורמונאלי בגוף, שנוצר מרגישות לסוכרים. (תרשים הזרימה הזה הוא רק דוגמא כמובן ואופציה אחת להתפתחות חרדת מבחנים ולא תהליך קבוע אצל כל אדם להיווצרותה).

 

תהליך טיפולי מוצלח לביטול חרדות לא מסתמך בלבד על התמודדות עם התסמין הבולט, אלא עם כל הגורמים שתרמו להיווצרותו.

אדם שסובל מחרדת בחינות יכול בעזרת תמיכה להתמודד עם התפקוד בזמן הבחינה, אבל זה רק פתרון חלקי. אם חרדת הבחינות "יושבת" על דימוי עצמי נמוך, לא יעבור זמן מה והאדם יסבול מחרדה מסוג אחר שגם היא תהייה תסמינית לדימוי העצמי.למשל חרדה חברתית מול בני המין השני וכך הלאה.

 

חובתו של המטפל לזהות את כל הגורמים הבסיסיים ביותר להיווצרות החרדה, שכן אם הטיפול לא יהיה שורשי הבעיה תחזור במקום אחר. כמו שרופא שיניים לא יסתפק בניקוי מקומי של השן לפני הסתימה, אלא יבצע טיפול שורש לפי הצורך ורק אז יסתום את השן, כך גם בטיפול הפיזי

IPEC - Integrated  Physical Emotional Clearing הרגשי המשולב - אייפק .

שיטת אייפק מתמחה באבחון מדויק ומהיר של כל הגורמים האפשריים לכל סוגי החרדות ברובד הפיזי, הרגשי והאנרגטי. רק כאשר נכלול את כל הרבדים האפשריים נדע שהצלחנו לבצע "טיפול שורש" לבעיית החרדה אצל המטופל ולהגיע לתוצאות טובות ולכאלה שיתמידו.

שיטת אייפק הינה טכניקה לאבחון ולביטול של כל גורם מחליש, פיזי, רגשי או אנרגטי, אשר גורם לסימפטומים לא רצויים כמו – נזלת כרונית, עיטושים, גירוי בדרכי הנשימה והעיניים, כאבי בטן, בעיות בדרכי העיכול, קנדידה,  גזים, כאבי ראש, מיגרנות, סחרחורות, עייפות כרונית, בעיות עור, פטרת ואקזמות. טראומות, התמכרויות, חרדות, מעצורים אישיים והתמודדות עם תקופות מעבר בחיים -כל דבר שעוצר מבעדנו להיות בעלי בחירה חופשית בכל מצב.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
נירמאל אורי אילן
מטפל בשיטת אייפק - ניקוי פיזי רגשי משולב
IPEC - Integrated  Physical Emotional Clearing
טיפול באלרגיות ורגישויות – איזון רגשי אנרגטי – שיחה שיקוף דיוק למידף נוסף על אבחון וטיפול בשיטת אייפק וגם על הסיבות בגללן אנו מפתחים אלרגיות, ניתן להיכנס לאתר שלי
http://www.nirmal.co.il או ליצור קשר 054-4448725
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נימאל אורי אילן

מאת: נימאל אורי אילןרפואה משלימה10/04/111214 צפיות
התנגדויות בתוך ההליך הטיפולי וכיצד אפשר לרתום את המוח הלא מודע לתמיכה בטיפול אייפק?

מאת: נימאל אורי אילןרפואה משלימה10/04/11970 צפיות
לרפואה המערבית אין כדור לריפוי אלרגיות, אז איך אפשר לחיות חיים של חופש בחירה בכל מקום בכל מצב ומול כל אדם!?! שיטת אייפק

מאת: נימאל אורי אילןרפואה משלימה10/04/111003 צפיות
בעידן בו אנו חיים יש הרבה שיטות לריפוי, היום לכל כאב מסוגו יש את הטכניקה היעילה ביותר לשיכוכו. אז איך בוחרים..?

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213853 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201528 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201442 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201331 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191621 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181630 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica