חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נבחרות הלא מודע והמודע - שיטת אייפק

הלא מודע והמודע ? 1 : 0

כמו בכל מקצועות הרפואה האלטרנטיבית, גם בשיטת אייפק הטיפול קורה ברובד האנרגטי הלא מודע, כלומר,המודע שלנו מתבקש לסור הצידה ולפנות את מושכות הטיפול לזרימה אנרגטית שלרובינו אינה מוחשית.

המודע שלנו הוא זה שעד היום סיפר לנו את דעתו על מה אנו מרגישים או חושבים וכיצד עלינו לפעול ומאוד מאתגר בשבילו לאפשר לטיפול להתרחש ללא התערבות. המודע "יודע" מה צריך לעשות ויש לו דעה כמעט על כל דבר שקורה בסביבת הטיפול.

חשוב לזכור שהמודע מקבל את רב המידע שלו  כהתניית עבר באופן מוחלט מהלא מודע ומתייחס אליו כאמת צרופה. על כן קיימת האפשרות ש"השתתפות" המודע בתהליך רק תפריע. יחד עם זאת כמעט בלתי אפשרי להתעלם ממנו ולכן אני מאמין שיש לרתום את המודע שלנו ככלי בתהליך הריפוי.

בטיפול אייפק המטופל מתבקש לשבת או לשכב, לעצום את העיניים, להצמיד את הלשון לחך העליון (סגירת מעגל בין המרידיאן הקדמי לאחורי) ולהתרכז בנשימה, בזמן שהמטפל מבצע את טכניקות הטיפול. המוח המודע מכיר את תהליך הטיפול ומקבל אותו, אלא אם קיימת התנגדות לתהליך ? " כבר עברו שני טיפולים ואני לא מרגיש הקלה", "אני לא מאמין שזה יכול לעבוד", "אני מבזבז כסף". משפטים אלה הינם ביטוי של הלא מודע המתנגד לתהליך. אם המטופל יאמין לקולות אלה במודע, יש סיכוי שהוא יחבל בהצלחת הטיפול או יפסיק אותו.

אפשרות אחרת היא שהמטופל יבחר לטפל בהתנגדות בטיפול אייפק רגשי.

הלא מודע והמודע ? 1 :1

בתחילת כל תהליך טיפולי ב שיטת אייפק חשוב לבדוק את רמת המוכנות של המטופל לתהליך הטיפולי. נכון לבדוק במבחן שרירים את המטופל מול מספר אמונות חיים כמו -

  • זה בטוח לי להשתנות.
  • אני ראוי להשתפר, להחלים ולהרגיש טוב.
  • יש בי מוכנות שלמה לראות, להתמודד ולשחרר את כל הגורמים שבי, המונעים בעדי מלהתקדם בתחומי החיים השונים.
  • יש בי מוכנות שלמה לתהליך טיפולי, שיכול לעזור לי להיות בריא ומאוזן, בכל רמות המודעות.

חשוב לחזק אמונות חיים כדוגמת אלה בתחילת התהליך כדי שהמוח הלא מודע לא יתנגד, יחבל, או יפסיק את הטיפול. על פניו ברור שכל אחד יסכים שאמונות אלה טובות לכל אחד, אך מבחן השרירים יכול לגלות לנו האם באמת זה נכון לגבי המטופל. כאשר יש למטופל חולשה באמונה כמו "זה בטוח לי להשתנות", חולשה שיכולה להשתכן בלא מודע לאורך שנים מתחת לסיפור כמו "אני רגיל לעצמי ככה ואפילו שזה לא כל כך טוב לפחות זה מוכר", המוח הלא מודע יגן על ה"מוכר" בכל אמצעי ובעזרת משפטים כמו "חבל על המאמץ, זה תמיד ישאר אותו הדבר" ועוד. לכן חשוב מאוד הטיפול הרגשי ברמת המוכנות של המטופל כבר בתחילת התהליך להצלחת הטיפול.

ויותר מזה, אפשר לרתום את המודע שלנו ככלי בתהליך הריפוי.

הלא מודע והמודע ? 1 : 2

אמונות חיים חדשות המתורגמות למשפטים אשר נטמעות ברובד האנרגטי הלא מודע שלנו הן עדיין מילים. אנו יכולים להגות ולשלוף אותן מן הזיכרון וכל אחת מהן היא כפתור להפעלה של האמונה החדשה.

תארו לעצמכם שברגע נתון היינו עוצרים את השתלשלות המחשבה הרגילה והאוטומטית ומשתמשים באופן מודע באמונה החדשה שאנו מטמיעים. למשל, באמצע סערת רגשות אפשר לעצור ולהפעיל את הכפתור לאמונה החדשה בכך שנגיד אותה בקול רם. האמונה הזאת הרי נמצאת במאגרי הזיכרון המודע שלנו והיא זמינה בכל רגע. מאתגר, אך אפשרי. לחיצה על הכפתור הזה היא קפיצת באנג'י רגשית הדורשת אומץ ודיוק.

אמונה במילים שאנו אומרים, מילים שלפעמים מנוגדות להרגלים של שנים, דורשת מאיתנו קפיצה של אמון. ויתור במודע על כעס או עצב המשרת אותנו באיזושהי דרך הינו פריצת דרך. השינוי ברובד האנרגטי הלא מודע קורה בזמן הטיפול ובחיי היום יום נשאר לנו לבחור בצורה מודעת את דרכינו.

במקביל לטיפול האנרגטי ובעזרת שיחה, ניתן לזהות את דפוסי ההתנהגות, בעזרת שיקוף ניתן להכיר וללמוד אותם ובעזרת דיוק של פעולה ניתן להפעיל את המודע לטובתנו. לכל אחד אפשר להתאים פעולה מדוייקת משלו שבעזרתה יוכל להפעיל את האמונה החדשה.

  • תרגיל כתיבה
  • פעולה פיזית
  • מדיטציה
  • התמקדות
  • שיחה
  • ועוד..

למרות ההשפעות החזקות מהלא מודע, המוח המודע עדיין הינו הכלי העצמתי ביותר שלנו לבחירה.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
נירמאל אורי אילן
מטפל בשיטת אייפק - ניקוי פיזי רגשי משולב
IPEC - Integrated  Physical Emotional Clearing
טיפול באלרגיות ורגישויות – איזון רגשי אנרגטי – שיחה שיקוף דיוק למידף נוסף על אבחון וטיפול בשיטת אייפק וגם על הסיבות בגללן אנו מפתחים אלרגיות, ניתן להיכנס לאתר שלי
http://www.nirmal.co.il או ליצור קשר 054-4448725
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נימאל אורי אילן

מאת: נימאל אורי אילןרפואה משלימה10/04/11984 צפיות
מה ההבדל בין פחדים לחרדות ואיך אפשר בעזרת טיפול "שורש" הוליסטי להפטר מחרדה כמו מנזלת? בעזרת טיפול אייפק

מאת: נימאל אורי אילןרפואה משלימה10/04/11972 צפיות
לרפואה המערבית אין כדור לריפוי אלרגיות, אז איך אפשר לחיות חיים של חופש בחירה בכל מקום בכל מצב ומול כל אדם!?! שיטת אייפק

מאת: נימאל אורי אילןרפואה משלימה10/04/111006 צפיות
בעידן בו אנו חיים יש הרבה שיטות לריפוי, היום לכל כאב מסוגו יש את הטכניקה היעילה ביותר לשיכוכו. אז איך בוחרים..?

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213889 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201537 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201450 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201342 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191630 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181635 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica