חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם החלב "גולש", מעבר למקרר ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול19/04/2011962 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – האם החלב "גולש" מעבר למקרר ?

יובל לובנשטיין

מקרר החלב בסופר הוא המקום הרווחי ביותר. המקרר אשר מוגבל בשטחו, רווי מוצרים, טעמים, מרקמים, מותגים ואולי הכי הרבה אמוציות.

מאחורי תעשיה אדירה זו המגלגלת כ- 10 מיליארד שקל בשנה עומדים רפתנים, מחלבות, חברות שיווק, מיתוג, אנשי שיווק אריזה ובעצם מה לא.

הקרבות בתחום החלב הם צמודים מאד, כאשר הצדדים לא בוחלים בשום דבר, אשר יכול לקדם את האינטרסים שלהם, כולל תחום הריגול התעשייתי.

האם יצא לכם לשאול את עצמכם, איך קורה הדבר שלעיתים חברה אחת יוצאת בהשקה של מוצר מסוים, ומיד לאחר מכן לפעמים בהפרש של ימים ספורים, יוצאת החברה המתחרה בפיתוח דומה או לפחות המזכיר משהוא ?

מוזר הדבר שכן פיתוח מוצר אינו תהליך של יום או יומיים ?

איך זה קורה ?

מאחר ובעולם שלנו דרושה עבודת צוות על מנת לפתח מוצר מסוים, נוצר מצב "שהסוד", אינו נמצא יותר אצל אדם אחד.

מעורבים בו אנשי פיתוח, ספקי חומרי גלם, תקציבאים, גרפיקאים, אנשי פיתוח אריזות וכדומה, דבר המקשה על שמירת הסוד.

בנוסף כל חברה מעסיקה דרך משרדים ייעודיים אנשים אשר תפקידם למשל איסוף מידע מכל סוג.

* מידע על העובדים הבכירים ובני המשפחה שלהם.

* מידע אישי על בעלי תפקידים כולל מידע פרטי, אשר יכול

   לשמש אותם כאמצעי סחיטה כזה או אחר.

* האזנות  לטלפונים, התחברות לפקסים, דבר אשר ללא ידיעת

   בעל הפקס שולח העתקים גם לפקס של המאזין.

* נבירה בפחי אשפה ובפסולת המושלכת ודליית מידע חיוני

    ממנו.

* איסוף חומר ממגרסות ושימוש בתוכנות ריגול משוכללות אשר

   יודעות לצלם את כל החומר הגרוס ואשר להן תוכנה חכמה

   אשר יודעת לשחזר את המסמכים – זה קיים וזה לא מדע בדיוני

* צילום מסמכים וחדירה למקומות העבודה, בעיקר של ספקי

   השירות, אשר מטבע הדברים מקום עבודתם מאובטח פחות.

* שתילת אנשי מפתח בחברות מתחרות.

במאמר זה ניתנה אומנם דוגמא על תעשיית החלב, אך תופעה זו אינה מצטמצמת לתחום זה בלבד.

בעולמנו המתפתח והיצירתי, הופך תפקיד קצין הביטחון של הארגון, ליותר מגוון וליותר בעל אחריות לשמירת המידע ולמניעת זליגתו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111336 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111225 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111136 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111354 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111293 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111343 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111415 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201496 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201609 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201625 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201349 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201293 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201159 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201049 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica