חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם גם לכם, יש מוצר מזויף בבית ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול26/04/2011860 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – האם גם לכם יש מוצר מזויף בבית ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

בעצם למה זה צריך לשנות לנו ? אם המוצר הוא טוב וקנינו אותו במחיר סביר והרבה פחות מהמותג, האם זה בכלל צריך לשנות לנו ?

אכן שאלה טובה והתשובה עליה כנראה גם לא חד משמעית.

תעשיית החיקויים והזיופים היא תעשייה רחבת היקף, אשר רק מדי פעם אנו קוראים ושומעים על משלוח של מותגים מזויפים שנתפס והוחרם, אך זה פחות מאשר טיפה קטנה בים.

כושר היצור האדיר שקיים בעולם ובמיוחד במזרחו, יכולות הטכנולוגיה והכלים אשר היא מעמידה בפני המפעלים המחקים ובמיוחד הפרש המחיר בין המקור לבין הזיוף, מפתים את העוסקים בכך.

יכולות הטכנולוגיה לייצר מוצרים דומים פשוט מדהימים בכל פעם מחדש.

לפני מספר שנים הובאתי "בסוד אחד היצרנים", אשר הכניס אותי לחדר סודי והדגים לי את יכולותיו.

למכונה הוכנס מברג ולאחר מספר דקות מועט, יצאו הוראות יצור של מברג דומה, דומה בחומר, בצפיפות , בצבע וכי מדהים היה שבסוף התהליך המכונה אף יצרה תבנית או דגם לייצור.

מבחינים ב- 2 סוגי חיקוי עיקריים:

הראשון הוא חיקוי עד כמה שניתן קרוב למקור, כולל סוג חומר, צורת העיבוד, צבע ואף לוגו ותווית.

השני – הוא חיקוי אשר מייצר מראש מוצרים דומים, אך אינו משתמש בשם המקור, אלא בשם אשר ההיגוי שלו מזכיר את המקור.

ניתן לראות חיקויים למותג נייק תחת שמות דומים כמו "הייק" בתחום הביגוד וההלבשה התחתונה וכן צמיגים תחת השם "גודרידג" במקום גודייר וכדומה.

מי מרוויח מתעשייה אדירה זו ?

נראה שאת עיקר הרווח חולקים היצרנים והמשווקים, אשר נהנים מתדמית יקרה של המותג ומעבירים רק את מיעוטו לצרכן, אשר גם הוא נהנה מהילת המותג.

לגבי השימוש, כאמור זה נתון להחלטת כל אחד ואחד מאיתנו.

תשומת לב יתרה יש לתת למוצרים אשר בהם מרכיב הבטיחות הוא משמעותי וקריטי.

קיים פער אדיר בין מותג אופנה או שעונים לבין מותג משקפי בטיחות או צמיגים או ציוד בטיחות אחר.

מן הראוי שאנו הצרכנים נדע לשים את הגבולות במקומות הנכונים ונקפיד לפחות במקומות בהם לבטיחות ולשמירה על חיינו מרכיב מהותי במוצר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111336 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111228 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111136 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111354 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111293 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111344 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111416 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201497 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201612 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201628 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201356 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201294 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201161 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201060 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica