חפש מאמרים:
שלום אורח
10.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שקיות ניילון - עבר או עתיד

מאת: איריס לויצרכנות27/04/20111263 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שקיות ניילון

יש המצאות שחדרו לעולם, שלאחריהן - קשה לדמיין איך היינו חיים בלי אותה המצאה. ישנן מהפכות טכנולוגיות ששינו את חיינו, למשל הטלפון הסלולרי והזמינות המיידית שנוצרה בתקשורת. אבל ישנן המצאות מסוג אחר שמציעות זמינות ונגישות, למשל המצאת העט או העיפרון - כמה מסובך היה להכין רשימת מכולת, או לרשום פגישות ביומן בלי החפץ הזה שקיים בכל בית. המצאה נוספת מהסוג האחרון היא שקיות ניילון. אין בית, משרד או מוסד ציבורי שלא ניתן למצוא בו לפחות שקית ניילון אחת. הפונקציונאליות שלה פשוטה - מוצר אריזה, אך לעומת שנים עברו, השקית מאפשרת שימוש חד או רב פעמי, נשיאה נוחה, ייצור זול וזמין. מוצר שלולא ייתרונתיו לא היה מוצא את מקומו בכל מרחב אישי או ציבורי קיים.

חסכון ומחזור

שקיות ניילון משמשות כמוצר אריזה נוח ויעיל ואפילו חסכוני באנרגיה. ניילון הוא שם אחר לפולימר פלסטי שמשמש לייצור עשרות מוצרים ובניהם השקיות. כדי לייצר שקיות ניילון למזון או לשימוש אחר, דרושים 40% פחות אנרגיה מאשר לייצר שקית נייר. הללו מיוצרות משאריות של חומרי לוואי מתעשיית הנפט. עלות הייצור זולה מאוד עד כדי כך שמשתלם לחלקן לצרכן בחינם, ללא עלות. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעניין ששימוש גובר בשקיות יוצר בעיות רבות - זיהום הסביבה, בעיות אקולוגיות ופסולת שאיננה מתכלה. ישנה טענה ששקיות הניילון הפשוטות המחולקות בחינם בסופרים ובמרכולים לא גורמות לנזק סביבתי כה גדול כפי שמרבים לייחס לשקיות. רק 6 אחוזים משקיות הניילון גורמות למפגע סביבתי בישראל. יחד עם זאת, בשנים האחרונות החלו ניסיונות מחזור שקיות. לראשונה, החלה עירית רעננה בניסוי ראשון מסוגו בארץ במחזור של שקיות ניילון. השקיות נאספו מכלי איסוף מיוחדים הממוקמים באזורים שונים בעיר. החומר שנאסף ממיכלים אלו עובר גריסה ולאחר מכן שטיפה. על מנת שיהיה ניתן להשתמש בחומר הממוחזר בתעשייה הוא עובר תהליך של "גרעון" ובכך נהפך, למעשה, לחומר גלם. ממה שנוצר ניתן לייצר צינורות, דליים, ריהוט מפלסטיק וכדומה. לטענת הממחזרים, האיסוף איננו כדאי מבחינה כלכלית ועלויות התפעול גבוהות. מעבר למחזור, יש ניסיונות אחרים במציאת פתרונות סביבתיים לשקיות הכה שימושיות. בשנים האחרונות מנסים לייצר ניילון מחומר שניתן לפירוק ביולוגי בתהליך קומפוסט.

עבר ועתיד

בסופו של דבר, על מנת להחליף מוצר שחדר כ"כ עמוק לשוק ולשימוש היומיומי צריך למצוא מוצר שזהה לשקיות ביתרונותיו ובעל פחות חסרונות. הניילון - זול לייצור, מחולק בחינם, פרקטי ושמיש לכל מטרה. יש מדינות אחרות בעולם שגובות כסף על שימוש בשקיות ניילון, כמובן שבצורה כזו השימוש בשקיות הוא מחושב ומצומצם יותר, עם זאת עדיין נרחב דיו. אם ננסה לדמיין לרגע את האדם הקדמון, כנראה שההמצאה הזו הייתה יכולה להועיל לו - אם לא בנשיאת מוצרים מהשוק אז בטח בהגנה מפני הגשם.

 



תגיות המאמר: שקיות ניילון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלכם,

איריס לוי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איריס לוי

מאת: איריס לויעיצוב פנים18/07/12887 צפיות
בני אדם מושפעים מגורמים רבים בסביבתם, ובראש ובראשונה מן החלל שבו הם שוהים. כיום גם מחקרים מדעיים מאשרים את מה שהיה ידוע לארכיטקטים כבר מאות שנים, והוא כי לאופן שבו מעוצב החלל בו נמצא האדם יש השפעה נפשית וגופנית עליו, גם אם הוא עצמו אינו מודע לכך

מאת: איריס לויעיצוב08/05/111243 צפיות
כשיש אירוע משמח כמו למשל בר מצווה, יום הולדת עגול או חתונה - אירוע שמשקיעים בו כספים רבים, אנשים מחפשים רעיונות יצירתיים ומקוריים על מנת להפתיע את האורחים ולהפוך את האירוע לכזה שלא ישכח.

מאת: איריס לויאבטחת הבית17/03/11936 צפיות
פעם, לפני כמה עשרות שנים, ובעיקר באזורי הספר, כמו בקיבוצים או במושבים, הדלת הראשית של בתים רבים נותרה פתוחה, בלתי נעולה, גם כשאף אחד לא היה בבית.

מאת: איריס לויעיצוב פנים09/02/11979 צפיות
לבני האדם יש צרכים רבים. אברהם מאסלו קבע כי לכל אדם ישנה פירמידה של צרכים, שהיא זהה עבור כל האנשים באשר הם על פני כדור הארץ. בשלב הראשון בפירמידה נמצאים הצרכים הבסיסיים ביותר, אלו הם הצרכים הפיזיים - אכילה, שתיה ואוויר לנשימה. ללא מילוי צרכים אלו האדם למעשה לא יכול לשרוד ולהגשים את מטרתו הראשונית ביותר - להמשיך לחיות.

מאת: איריס לויצרכנות23/01/111251 צפיות
כולנו עושים שימוש בשקיות, כמעט מדי יום. אם זה בסופר, אז שקיות ניילון רבות תורמות את עצמן לטובת נשיאת המוצרים שרכשנו, אם זה בקניות של בגדים, נעליים וכל דבר אחר.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214282 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204419 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205322 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194183 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193410 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193458 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182926 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica