חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפרעות קשב וריכוז, הוראה מתקנת, ליקויי למידה – שיטת בן דור

מאת: שלום בן דורבריאות02/07/20092044 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום בן דור הוא מורה לחינוך מיוחד, ומומחה הוראה מתקנת באמצעות תנועה.

במהלך השנים השתלם בתחומים שונים של חינוך מיוחד, ולמד הוראה מתקנת באמצעות תנועה וכתב תנועה בסמינר הקיבוצים

לימד שנים רבות בבית ספר לחינוך מיוחד לילדים בעלי לקויות למידה. מתוך עבודתו עם ילדים בחינוך המיוחד, פיתח במהלך השנים שיטה פשוטה, יעילה ומהירה ללימוד הקריאה, הכתיבה והחשבון. שיטה שמתאימה במיוחד לילדים עם ליקויי למידה, והוכיחה את יעילותה בעבודה עם ילדים עם סוגים רבים ושונים של לקויות וחסכים נוספים כמו - הפרעות קשב וריכוז (ADHD , ADD ), לקויות שפה (,( NVLD, PDD  וילדים רבים שלמדו בחינוך המיוחד.

הרעיון המרכזי בשיטת בן דור, הוא שניתן לשפר את התפקוד הפגוע (קריאה, כתיבה, חשבון) ע"י שיפור התיאום בין המערכות והאיברים הפועלים (עיניים, ידיים ואברי הדיבור). התרגילים שבשיטה מפעילים ישירות את האיברים והמערכות שמעורבים בפעולה המבוקשת. במקביל הילד לומד ומתאמן במיומנויות הנדרשות בעזרת הוראה מתקנת ספציפית ללקות שלו.

בנוסף, ההורה אחראי לאמן את הילד בבית ע"פ הנחיות מדויקות.
כך נשמר רצף של עבודה אינטנסיבית בין המפגשים ומושגת התקדמות מהירה במיוחד! 
ממוצע המפגשים של ילד הוא 10-12 פגישות שבהן הילד עובר ממצב של לקות וקושי - לתפקוד יעיל! 


בעזרת שיטה זו מלמד שלום בן דור ילדים בעלי קשיים ולקויות של:  דיסלקסיה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה.
לרבים מילדים אלו היסטוריה של ניסיונות תיקון כושלים בשיטות שונות של הוראה מתקנת וטיפולים אלטרנטיביים שונים. כמעט אצל כולם מתבטאת הלקות בפגיעה בהישגים וביכולת הלימודית בכלל, ובדימוי עצמי ירוד ופגוע . 

בתוך זמן קצר משיגים הילדים שיפור ניכר ומהיר ביכולתם לקרוא, לכתוב או לחשב !   במקביל יש גם תהליך של שיפור בתחומים אחרים של הלימודים שקשור לכך שהבעיה היסודית, המעיקה כל כך, נפתרה.
על שיטת בן דור יכולים להעיד ילדים והורים רבים! 

 שיטת בן דור היא היחידה שנותנת ערובה להצלחת הטיפול !  התשלום עבור הטיפול אינו ניתן - כמקובל - עבור שעות או משך הטיפול, אלא הוא תשלום גלובלי שמשולם רק בתנאי שהמטרות המוסכמות הושגו !

האמינו - זה בהחלט אפשרי !

שלום בן דור - הוראה מתקנת, ליקויי למידה, קשב וריכוז.

בקרו באתר החדש:

http://www.dyslexia-bendor.co.il

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלום בן דור הוא מומחה מנוסה בתחום הוראה מתקנת באמצעות תנועה.

בן דור פיתח שיטה יעילה המתאימה לילדים בעלי לקויות למידה ללימוד הקריאה, הכתיבה והחשבון., שיטה זו הוכיחה את יעילותה בעבודה עם ילדים עם סוגים רבים ושונים של לקויות וחסכים נוספים כמו - הפרעות קשב וריכוז , לקויות שפה ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום בן דור

מאת: שלום בן דורליקויי למידה19/02/121534 צפיות
הפרעות קשב וריכוז היא תופעה נפוצה וקיימת אצל ילדים ומבוגרים כאחד. חשוב לציין שהתופעה אינה באה בסתירה לרמת האינטליגנציה. אחד הפתרונות הוא הוראה מתקנת. מטרתה העיקרית של ההוראה המתקנת היא בהחזרת הילד אל מסלול הלימודים הרגיל לפני שיפתח פער לימודי גדול מדי. על כך ועוד, במאמר הבא.

מאת: שלום בן דורהפרעות קשב וריכוז13/01/121500 צפיות
הוראה מתקנת מתמקדת בסיפוק הצרכים הלימודיים האישיים של הילד. מטרתה העיקרית של ההוראה המתקנת היא בהחזרת הילד אל מסלול הלימודים הרגיל לפני שיפתח פער לימודי גדול מדי. הוראה מתקנת מתמקדת בפיתוח מיומנויות קריאה, כתיבה וביצוע פעולות חשבון. על כך ועוד, במאמר הבא.

מאת: שלום בן דורהפרעות קשב וריכוז13/01/121457 צפיות
ליקויי למידה מתחלקים לשלוש קבוצות עיקריות: דיסלקציה (ליקויי קריאה), דיסגרפיה (ליקויי כתיבה), דיסקלקוליה (ליקויי חשבון). ישנם ליקויי למידה נוספים. יש לבחון באיזה תחום נמצא הקושי ולטפל בכך בהתאם. על כך ועוד, במאמר הבא.

מאת: שלום בן דורהפרעות קשב וריכוז11/01/121385 צפיות
הפרעות קשב וריכוז מאובחנות לרוב כבר בתקופת הילדות ועשויות ללוות את הילד גם במהלך בגרותו. אבחון וטיפול צריכים להיעשות ע"י אנשי מקצוע, אולם בעידן הנוכחי של מידע זמין כדאי למעורבים ללמוד על התופעה ולהיות צרכן נבון וביקורתי של התחום העמום הזה. על כך ועוד, במאמר הבא.

מאת: שלום בן דורהפרעות קשב וריכוז12/08/091634 צפיות
הפרעת קשב וריכוז היא אחת ההפרעות הקשות ביותר להגדרה ברפואה. בעצם שמה יש בעייתיות: מה בדיוק היא כוללת ? מה זה ADHD ? מהן תסמיניה ? כיצד היא משפיעה על הקריאה ועל הכתיבה ? מהן תופעות הלוואי שלה ? כיצד מאבחנים אותה וכיצד מטפלים בה. על כל אלה במאמר הבא של שלום בן דור.

מאת: שלום בן דורבריאות ילדים02/07/091571 צפיות
התואר "לקוי למידה" הוא תואר מחייב ! מי שנושא בתואר לומד במהירות את משמעויותיו המעשיות ואת תורת הזכויות וההקלות הנלווית לו. הילד שלנו הופך להיות יותר ויותר "ילד לקוי למידה" . זה יהיה עיקר עניינו בשנים הבאות ואולי תמיד ! מתוך עבודתי אני טוען שמפגש לא טוב בין הילד למערכת החינוך, בתוספת בעיות קלות יחסית שאותן מביא עמו הילד לביה"ס יוצרים במקרים רבים תהליך מתגלגל של בלבול וכשלון שמגדיר את הילד כלקוי למידה.

מאמרים נוספים בנושא בריאות

מאת: חיים נויבריאות03/09/22339 צפיות
ספקית תוכנת המודיעין לקבלת החלטות ממוקמת להרוויח מהוצאות IT ממשלתיות בהיקף של 15 מיליארד ליש"ט בבריטניה ולעזור לתהליך המודרניזציה של מחלקות, סוכנויות וגופים ציבוריים

מאת: חיים נויבריאות25/02/22442 צפיות
Zoom Contact Center קובע סטנדרטים חדשים לחוויות שירות לקוחות באמצעות אינטראקציות מרובות ערוצים מותאמות לווידאו

מאת: חיים נויבריאות29/01/22559 צפיות
סופטבנק גרופ קורפ הודיעה היום כי החברה ומרסלו קלור הסכימו להיפרד לאחר שותפות מוצלחת בת תשע שנים. במקביל לעזיבתו של מר קלור, מישל קומבס מונה למנכ"ל קבוצת סופטבנק אינטרנשיונל ("SBGI"). בתפקיד זה יפקח על תיק התפעול וההשקעות של סופטבנק גרופ אינטרנשיונל*.

מאת: חיים נויבריאות19/10/21649 צפיות
ANANDA Scientific Inc., חברת ביוטכנולוגיה לפיתוח תרופות, הודיעה על ביצוע ניסוי קליני לבדיקת השפעתה של תרופה מחקרית בשם Nantheia™ ATL5, המבוססת על קנבידיול (CBD), בפורמולציה נוזלית ייחודית שהינה חלק מהקניין הרוחני של החברה. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה מוגנת פטנט, כטיפול משלים לשימוש יתר באופיואידים. הבקשה לאישור התרופה החדשה (IND) לניסוי זה אושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

מאת: חיים נויבריאות21/05/21732 צפיות
שלב 2 בניסוי הקליני של טיפול בדלדול העצם באמצעות EB613 הניב את התוצאה המקווה לאחר 3 חודשים; המידע המלא, כולל BMD, צפוי ברבעון השני של 2021

מאת: חיים נויבריאות08/09/20774 צפיות
הבדיקה שפיתחה MeMed מבחינה בין זיהומים ויראלים לחיידקיים במהירות ובדיוק רב, תשולב בתפריט פלטפורמת הבדיקות של החברה האיטלקית

מאת: חיים נויבריאות06/09/20823 צפיות
~ צוות של מומחים ב-Gleneagles City ביצע בהצלחה ניתוח מורכב בתוך מגיפת קוביד-19 ~

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica