חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יציאה מהמינוס וצרכנות נבונה

מאת: בני סלעאימון לכסף01/05/20111339 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הציבור הישראלי אוהב לחיות טוב ולעתים השאיפה לאיכות חיים גבוהה מובילה אותנו לערוך ניהול תקציב משפחתי מוטעה הגורר אותנו בסופו של דבר לגירעון תקציבי, הלוא הוא המינוס המפורסם בחשבון הבנק שלנו. הגחמות שלנו והרצון שלנו לפצות את עצמנו על קשיי היום-יום יכולים להוביל אותנו לרכוש רכב חדש, שמלה חדשה, מחשב חדש וכו' רק בכדי שנרגיש קצת יותר טוב עם עצמנו. הבעיה מתחילה כאשר אנו שמים לב שהרכישות הגחמניות שלנו מונעות מאיתנו לגמור את החודש ולכן מאמר זה מיועד לציבור האנשים אשר נמצאים ברגעים אלה במינוס ומחפשים את הדרך לצאת מן המינוס והכי חשוב... להישאר בפלוס לאורך זמן.

השלב הראשון בדרך ליציאה מן המינוס הוא ביצוע ועריכת תמונת מצב עדכנית ואובייקטיבית של המצב הכלכלי של משפחתכם. ראשית, עליכם לערוך רשימה של כלל הכנסותיכם לרבות משכורות, קרנות השתלמות עתידיות וכן פירוט חסכונותיכם לרבות קרנות הפנסיה, קופות גמל, פקדונות בנקאיים ותיקי השקעות. בשלב השני יש לערוך רשימה מפורטת של כלל הוצאות המשפחה. בשונה מכמות מקורות ההכנסה, כמות ההוצאות היא גדולה הרבה יותר ולכן עריכת רשימה מפורטת של הוצאות המשפחה היא קשה הרבה יותר. יש למצוא ולאתר כל הוצאה שהיא, גם אם היא עתידית וסיכוי ההוצאה מוטל בספק. כך למשל, יש להכליל ברשימה הוצאות שכירות או החזר משכנתא תוך כדי שלוקחים בחשבון גם עליה בסך ההחזר החודשי לאורך השנים, חסכונות לשכר לימוד של ילדים, הוצאות רכב (ביטוח, מוסך, רישיונות וכו'), הוצאות חופשה, הוצאות החלפת רכב, מסעדות, ביגוד וכו'. חשוב מאוד לצפות עד כמה שיותר את פני העתיד וכן יש לקחת מרווח ביטחון להוצאות כספיות בלתי צפויות שיכולות להתעורר.

לאחר עריכת הרשימה, ניתן להתחיל לבנות תקציב משפחתי שנתי ורב-שנתי אשר לפיו תתנהלו בשנים הקרובות עד רגע עדכון התקציב. בסופו של דבר, המטרה היא להגיע לכדי תקציב חודשי ושנתי נפרד לכל אחד מסוגי הוצאות המשפחה שלכם מהם אין לחרוג ואפילו לא בשקל בודד אחד. יש לוודא כי התקציב אכן מאוזן ואם אפשר - חיובי. רק לאחר מכן יש לשקול לקיחת הלוואות לצורך כיסוי המינוס וכמובן שרק לאחר הכנסת החזרי ההלוואות אל תוך התקציב המשפחתי. טעות נפוצה ורווחת היא של משפחות אשר לוקחות הלוואה לצורך כיסוי המינוס בבנק ללא שינוי בהרגלי הצריכה של המשפחה אשר יוביל את המשפחה בסופו של דבר - חזרה למינוס.

ללא קשר לנושא ניהול התקציב המשפחתי, מומלץ להימנע מהוצאות מיותרות ולהשקיע זמן ומאמץ במציאת עסקאות משתלמות בכל התחומים. צרכנות נבונה יכולה לסייע לכם להישאר במסגרת תקציב המשפחה שלכם - חיפוש הנחות, מבצעים ואלטרנטיבות זולות ליותר למוצרים בהם אתם משתמשים בהווה יכולים לעשות את ההבדל בין גירעון תקציב לעודף תקציבי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בני סלע

מאת: בני סלעכלכלת משק בית26/02/111490 צפיות
ניהול תקציב משפחתי בצורה מאוזנת ובריאה הנו משימה לא פשוטה המצריכה לאזן בין ההכנסות להוצאות ע"י צרכנות נבונה. עוד על ניהול תקציב משפחתי במאמר שלפניך.

מאת: בני סלעכלכלת משק בית20/02/111203 צפיות
במידה וגם אתם הגעתם למצב בו אתם סוחבים מינוס בבנק מזה מספר חודשים הגיעה עת לבצע כמה חקירות וליישם מספר שינויים בהרגלי הוצאות הכספים של משק ביתכם.

מאמרים נוספים בנושא אימון לכסף

מאת: בנימין קלינגראימון לכסף03/04/205474 צפיות
קורונה- כלכלת העולם משתנת מענק לעצמאים חובה!

מאת: דרור אטריאימון לכסף19/10/182826 צפיות
הבנק סירב למשכנתא? מחפשים מה לעשות ואיך לצאת מהפלונטר? נעים מאוד, שמי מרטין ואני יועץ משכנתאות- אני מתמחה בהשגת משכנתאות במקרים הכי מורכבים, כאשר הבנק מסרב ואתם לא יודעים מה לעשות.

מאת: לילה בן הרוש אימון לכסף14/02/173308 צפיות
סביר להניח שכמו כולם, גם אתה עובד בשביל הכסף שלך. וגם אתה גדלת על מערכת אמונות שקשורות בכסף. כסף צריך לחסוך, כסף הוא לא הכל בחיים, כסף לא גדל על עצים וכו וכו. בעולם שבו אנחנו חיים "בעל המאה הוא בעל הדעה". לאנשים עם כסף מתייחסים אחרת מאשר לאנשים עניים.

מאת: איילתאימון לכסף20/01/163961 צפיות
טיפים - איך לצאת מהמינוס מאת עורך הדין רוני ברוש: לא קשה לחלום על זכיה בלוטו כפתרון של קסם ליציאה מהמינוס. עם זאת, כדאי הרבה יותר להשקיע בכמה צעדים אופרטיביים שיהיו יעילים

לשתול מחשבות, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, שכנוע אובייקטיבי, איך לטפל בהתנגדות מכירה, התמודדות עם לקוח, טיפול אישי, מורה רוחני: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בעניין של שכנוע ומכירות ולהשפיע על אנשים וכו', והנושא הוא מתייחס לעניין של דיבור בצורה אובייקטיבית ודיבור בצורה סובייקטיבית, מה זה אומר אובייקטיבי ומה זה אומר סובייקטיבי? אובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד עצמו סובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד זה שמתבונן בדבר. לדוגמא נגיד שבן אדם אומר "היום הטמפרטורה ...

איך ללמוד NLP, טעויות של שכנוע, איך ללמוד לשכנע, ממי ללמוד NLP, איפה ללמוד שכנוע, איפה ללמוד NLP, מטפל רוחני, מומחה: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחת מהטעויות של אנשים שלומדים שכנוע לומדים NLP לומדים שכנוע, לומדים מכירות לומדים ניהול משא ומתן או בעיקרון לומדים כל תחום, כן אבל כרגע נתמקד כי מה שאני אגיד עכשיו זה נכון גם בכל תחום אבל כרגע נתמקד באנשים שלומדים את כל הנושא של שכנוע ומכירות ואחת הטעויות שלהם. ואחת הטעויות היא שאנשים שהם מנסים ללמוד שכנוע בעצם לומדים איך לשכנע ...

לא רוצה להתאמץ, עצלנות לעבוד קשה, לא מצליח לעשות כסף, רוצה כסף, לא מוכן להתאמץ, רוצה להיות עשיר, אימון אישי לחיים, מטפל רוחני: מה הסיבה שלך קשה לעשות כסף או שלבן אדם קשה לעשות כסף מה הסיבה? אחת מהסיבות הסיבה היא בגלל שאתה לא באמת רוצה כסף יש משהו שאתה רוצה יותר מכסף, בגלל שאתה רוצה אותו יותר מכסף לכן הוא דופק לך את הדרך להשיג כסף. עכשיו מה אתה רוצה יותר מכסף? חופש ובגלל שאתה רוצה חופש בגלל זה אתה לא מצליח להשיג כסף כי כל פעם כשאתה צריך לעבוד בצורה מסודרת בצורה מאורגנת אתה אומר ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica