חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואה סינית

מאת: פוריה אורןרפואה סינית01/05/20111091 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני למעלה מחמשת אלפים שנים פותחה בסין שיטת ריפוי עתיקה ומאז היא עוברת מאב לבן.

רפואה סינית – מהי?

רפואה סינית היא תחום טיפולי המכסה מגוון רחב של שיטות רפואה מסורתיות הנהוגות ברחבי אסיה, כולל צמחי מרפא , דיקור סיני , עיסוי , וכן טיפול תזונתי. החוט המקשר בין פרקטיקות אלו הוא יישום מערכת לאיזון התפקודים השונים של הגוף, ומבוסס על עקרונות אמונה מטאפיזית, שמקורם באזורים שהם כיום חלק מסין . שיטות אלה של טיפול רפואי נפוצות ברחבי מזרח אסיה, ומהוות כ- 75% ממערך הטיפולים הרפואיים ברחבי העולם, אך נחשבות בעולם המערבי כשיטות רפואה אלטרנטיביות.

רפואה סינית – למה זה עובד?

המפתח להצלחה בטיפולי רפואה סינית טמון בראש ובראשונה באבחון נכון. לשם כך, מטפל ברפואה סינית משתמש בכלי אבחנה מגוונים כגון- תשאול מקיף של החולה, אבחנת לשון, דופק ובטן. כל זאת במקביל לשימוש בכלים מערביים כמו בדיקות דם וצילומי רנטגן.

במהלך האבחון, המטפל מנסה להבין מדוע פיתח את הבעיה ואז מתאים עבורו טיפול אישי בהתאם ליכולתו ותוך התחשבות במצבו הבריאותי הכולל. לדוגמא: שלושה אנשים הסובלים ממיגרנה- שלוש סיבות שונות למחלה ושלוש דרכי טיפול שונות לחלוטין.

לרשות המטפל עומדים כלי טיפול רבים, ביניהן אקופונקטורה (דיקור), מוקסה, עיסוי, תזונה, צמחי מרפא, תרגילים והדרכה לאורח חיים.

הרפואה הסינית מתמקדת באיזון אנרגטי אשר מעביר מסרים אנרגטיים דרך צינורות אנרגיה – מרידיאנים אשר מזינים ומאזנים את איברי הגוף.

בדומה לרפואה המערבית, מתבססת הרפואה הסינית על עקרונות האנטומיה, הפיסיולוגיה והפתולוגיה. הרפואה הסינית מתבססת גם על עקרונות פילוסופיים כמו אנרגיה, תיאוריית היין והיאנג ותיאוריית חמשת האלמנטים.

ארבעת העקרונות של יין ויאנג:

1. היין הוא הבסיס החומרי של היאנג

2. היאנג הוא הביטוי המעשי פונקציונאלי של היין

צ'י- אנרגיית החיות של העולם כולו. בגוף האדם – דם, פלסמה, כדוריות אדומות.

הצ'י הוא הצד האקטיבי של הדם. אם לדם אין צ'י, הוא נקרש ומתייבש – אינו חי. לכן היין הוא הבסיס החומרי של היאנג.

הטיפול אינו חד פעמי, יש לתת לגוף זמן לקבל, לחוש ולראות את השינוי, שינויים קטנים כמעט ואינם מורגשים אך במהלך הטיפולים הם תופסים מקום ונותנים תוצאות.

בתחילת כל טיפול ננסה להשוות את המצב ההתחלתי למצב העכשווי.

במהלך הטיפול המטופל ירגיש שינוי ושיפור, לפעמים השיפור מגיע בגלים יש התקדמות מסוימת ואז תחושה של נסיגה ולאחריה שיפור. חשוב להתמיד כדי להגיע לתוצאה הרצויה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פוריה אורן -בוגרת בית הספר הירושלמי לרפואה סינית אקופונטורה ומוקסיבציה

מטפלת באמצעות כוסות רוח וצמחי באך

מטפלת ב"אנרגית חיים" שיטת טיפול יחודית בדיקור סיני הכולל תחומים אלטרנטיביים נוספים שנצברו במהלך 20 השנים האחרונות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פוריה אורן

מאת: פוריה אורןרפואה סינית20/06/111739 צפיות
שיטת הטיפול באמצעות כוסות רוח היא שיטה שמקורה לפני אלפי שנים והייתה בשימוש של מרפאים בכל הדורות וכמעט בכל התרבויות. היתרון המרכזי של טיפול בכוסות רוח טמון בכך שתגובת הריפוי הינה מיידית, והמטופל מתחיל לחוש בשיפור במצבו כבר לאחר הטיפול הראשון.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית20/06/11981 צפיות
עם היסטוריה של 2000-3000 שנה, רפואה סינית מסורתית יצרה מערכת ייחודית לאבחון ולריפוי מחלות. גישת הרפואה הסינית שונה במהותה מזו של הרפואה המערבית. הבנה של הגוף האנושי עפ"י השקפת הרפואה הסינית מבוססת על הבנה הוליסטית של היקום (דאואיזם) כאשר הטיפול במחלות ובעיות בריאותיות מבוסס בעיקרו על אבחון תסמינים.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית19/05/111182 צפיות
כאב ראש, הינו בסיס לתלונה אשר מופיע בחייו של כל אדם מפעם לפעם, קיימות סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש וקיימים סוגים רבים ומאפיינים שונים. לרפואה הסינית, גישה ייחודית לטיפול בכאבי ראש והצלחות טיפוליות

מאת: פוריה אורןרפואה סינית19/05/111146 צפיות
רפואה סינית מטפלת בכאב גב תחתון באמצעות דיקור סיני. דיקור סיני נועד לשפר ולתקן את המקור לכאבי הגב ולהניע את אברי הגוף לפעילות משופרת.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית08/05/111055 צפיות
רפואה סינית מתיחסת לקיבה ולאיבר הזוגי שלה הטחול כאל מערכת העיכול, הטחול הוא המשפיע העיקרי על העיכול ועל חילוף החומרים, הוא אחראי למנגנון הרעב והשובע ועל הרצון לטעם מתוק. הסיניים מתיחסים למערכת העיכול כמפעל מעבד חומרים ובונה צ'י (אנרגיית חיים) האנרגיה הדרושה לתפעול הגוף על כל צרכיו , כמו כן מערכת העיכול צריכה לדאוג להפרשת הפסולת מהגוף.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית08/05/111459 צפיות
ברפואה הסינית מתיחסים למחלה על ההשלכות האנרגטיות של המצב שיכול להוות גורם להתקפי אסטמה וקוצר נשימה, בכמה היבטים: עודף ליחה, מתח נפשי, קוצר נשימה. הטיפול בדיקור מאבחן את מקור הבעיה ואת הגורם העיקרי להתקף האסטמה ומטפל במרידיאנים השייכים למצב. על ידי דיקור סיני בנקודות המיועדות וחימום במוקסה.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222700 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222958 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213005 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213204 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213398 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213651 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213695 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica