חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואה סינית וכאבי ראש

מאת: פוריה אורןרפואה סינית19/05/20111180 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קחי כדור סגרי את כל האורות וכנסי למיטה. זהו הפרוטוקול הקבוע אשר מלווה כל אישה או גבר אשר סובלים ממיגרנות באופן קבוע. כאב ראש, הינו בסיס לתלונה אשר מופיע בחייו של כל אדם מפעם לפעם, קיימות סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש וקיימים סוגים רבים ומאפיינים שונים.

בישראל סובלים כ-85000 איש מכאבי ראש כרוניים ובעיקר ממיגרנה שהיא כאב ראש מהדהד ולא ממוקד.

כמות הטיפולים וההיצע התרופתי לטיפול בכאבי ראש הוא עצום, ניתן לבחור בדרכים שונות על מנת להפחית את הכאב ובעיקר להקטין את שכיחות התופעה. בזמן מיגרנה אנשים רבים אינם מסוגלים להמשיך ולתפקד, אור חזק מעצים את תחושת הכאב ותחושת פעימות הכאב באזורי הראש השונים וגורמות לחזקים שבאנשים "ליפול" למשכב, עד יחלוף זעם. אצל אנשים רבים התופעה מתרחשת מספר פעמים בחודש ובמקרים חמורים גם פעם או פעמיים בשבוע, מה שמהווה פגיעה חמורה באיכות החיים.

רפואה סינית - טיפול בכאבי ראש:

לרפואה הסינית, גישה ייחודית לטיפול בכאבי ראש והצלחות טיפוליות בלתי מבוטלות.

הגישה הסינית אומרת כי מרבית המחלות והסימפטומים מקורם בעודף של חומרים מסוימים או בחוסר של חומרים מזינים. לפי כך מה שנותר לברר באופן אינדיבידואלי עבור כל מטופל, מהו הסינדרום או המאפיינים אשר מובילים לעודף או לחוסר המובילים לכאב הראש.

המטפל הסיני, מביט על המטופל כמכלול והולך מהכאב הנקודתי אל התמונה הגדולה על מנת לאפיין היטב את הכאב, מיקומו בראש, עוצמתו וכמובן טריגרים אשר מובילים להתפרצותו. בכדי להשלים את התמונה הגדולה נעזר המטפל הסיני בתשאול מקיף אודות אורח חייו והרגליו התזונתיים של המטופל וזאת על מנת ליצור אבחנה מבדלת בין סוגי הכאב השונים.

כשנשלמת התמונה יכול המטפל לקבוע אילו איברים פנימיים נמצאים בחולשה ומשפיעים על זרימת דם וערוצי אנרגיה המובילים לראש. לחילופין, ייתכן והסיבות לכאב נובעות מעודף של חומרי הזנה, דם ואנרגיה בשל סטגנציה (תקיעות) באזור הראש או באזורים קרובים. סטגנציה שכזאת עשויה לפגוע בסירקולצית הדם וזרימת האנרגיה (צ'י) במרדיאנים, אשר מהווים ערוצי הזרימה האנרגטיים על פי הראיה הסינית.

הגישה הטיפולית הסינית מייחסת משמעות רבה לרגשות בלתי מאוזנים, בייחוד בכל הקשור לכאבי ראש.

טיפול בכאבי ראש בעזרת דיקור סיני במחטים, דורש מן המטפל להכיר היטב את כל הסינדרומים אשר מאפיינים כאבי ראש ולשלוט בסיבות להופעתם על מנת לחבר תכנית טיפולים. מערך הטיפולים חשוב שייבנה כך שהמטופל יוכל לעמוד בו מצד אחד ויהיה אפקטיבי במידה רבה, מן הצד השני.

מרבית כאבי הראש מיוחסים על פי הרפואה הסינית לאיבר הכבד, אשר מבחינת הרפואה הסינית העתיקה , תפקידיו שונים מן המיוחס לכבד על פי המדע והרפואה המערבית. גם איבר הקיבה, כאשר נמצא בעודף חום, עשוי להוות גורם לכאבי ראש.

שיטה טיפולית יעילה לאבחון הכאב ולטיפול בו בעזרת אקופונקטורה היא אבחון על פי אזור הכאב וזיהוי ערוץ האנרגיה אשר מוביל אליו. בחירת נקודות דיקור אסטרטגיות לאורך המרידיאן, עשויות להפחית את רמת הכאב באופן מיידי ולהוות עזרה מיידית למטופל.

במקרים רבים, נדרש מן המטפל הסיני להשיב את גופו של המטופל לאיזון. השאיפה של המטפל היא להשיב איזון ברמה הגופנית, ולרכז מאמצים עד כמה שניתן, גם ברמה הרגשית.

האיזון הראשוני, חשוב מאין כמוהו ועשוי לשפר את יכולתו של הגוף להתאושש ולהתגבר על החולשות באופן טבעי. כשהמטופל והמטפל מצליחים יחד להשיב את האיזון הבסיסי וההרמוניה, ניתן לצפות לתוצאות טיפוליות משופרות הן בהפחתת כאבי הראש והן בהיבטים טיפוליים נוספים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פוריה אורן -בוגרת בית הספר הירושלמי לרפואה סינית אקופונטורה ומוקסיבציה

מטפלת באמצעות כוסות רוח וצמחי באך

מטפלת ב"אנרגית חיים" שיטת טיפול יחודית בדיקור סיני הכולל תחומים אלטרנטיביים נוספים שנצברו במהלך 20 השנים האחרונות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פוריה אורן

מאת: פוריה אורןרפואה סינית20/06/111737 צפיות
שיטת הטיפול באמצעות כוסות רוח היא שיטה שמקורה לפני אלפי שנים והייתה בשימוש של מרפאים בכל הדורות וכמעט בכל התרבויות. היתרון המרכזי של טיפול בכוסות רוח טמון בכך שתגובת הריפוי הינה מיידית, והמטופל מתחיל לחוש בשיפור במצבו כבר לאחר הטיפול הראשון.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית20/06/11980 צפיות
עם היסטוריה של 2000-3000 שנה, רפואה סינית מסורתית יצרה מערכת ייחודית לאבחון ולריפוי מחלות. גישת הרפואה הסינית שונה במהותה מזו של הרפואה המערבית. הבנה של הגוף האנושי עפ"י השקפת הרפואה הסינית מבוססת על הבנה הוליסטית של היקום (דאואיזם) כאשר הטיפול במחלות ובעיות בריאותיות מבוסס בעיקרו על אבחון תסמינים.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית19/05/111144 צפיות
רפואה סינית מטפלת בכאב גב תחתון באמצעות דיקור סיני. דיקור סיני נועד לשפר ולתקן את המקור לכאבי הגב ולהניע את אברי הגוף לפעילות משופרת.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית08/05/111055 צפיות
רפואה סינית מתיחסת לקיבה ולאיבר הזוגי שלה הטחול כאל מערכת העיכול, הטחול הוא המשפיע העיקרי על העיכול ועל חילוף החומרים, הוא אחראי למנגנון הרעב והשובע ועל הרצון לטעם מתוק. הסיניים מתיחסים למערכת העיכול כמפעל מעבד חומרים ובונה צ'י (אנרגיית חיים) האנרגיה הדרושה לתפעול הגוף על כל צרכיו , כמו כן מערכת העיכול צריכה לדאוג להפרשת הפסולת מהגוף.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית08/05/111457 צפיות
ברפואה הסינית מתיחסים למחלה על ההשלכות האנרגטיות של המצב שיכול להוות גורם להתקפי אסטמה וקוצר נשימה, בכמה היבטים: עודף ליחה, מתח נפשי, קוצר נשימה. הטיפול בדיקור מאבחן את מקור הבעיה ואת הגורם העיקרי להתקף האסטמה ומטפל במרידיאנים השייכים למצב. על ידי דיקור סיני בנקודות המיועדות וחימום במוקסה.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית01/05/111089 צפיות
רפואה סינית היא תחום טיפולי המכסה מגוון רחב של שיטות רפואה מסורתיות הנהוגות ברחבי אסיה, כולל צמחי מרפא , דיקור , עיסוי , וכן טיפול תזונתי.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222684 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222944 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/212990 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213188 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213383 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213636 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213681 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica