חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואה סינית - כאבי גב תחתון

מאת: פוריה אורןרפואה סינית19/05/20111145 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עדי בן ה-42 היה ספורטאי אתלטי וגמיש במשך רוב חייו, הוא שיחק בקבוצת כדורסל בילדותו והמשיך לעשות זאת כתחביב בשלבים מאוחרים יותר. עדי נהג לרוץ, ולהתעמל, לרכב על אופניים וללכת ברגל להנאתו. בשנים האחרונות הלכה ופחתה כמות הפעילות הגופנית בה עסק ואת מקומה החליפו לחצים בעבודה, מתח ועייפות ורביצה לילית מול מסך הטלוויזיה. השינויים הגופניים לא אחרו להגיע ועדי העלה חיש מהר במשקלו ובהיקפיו.

עדי היה אדיש למדי למצבו ההולך ומדרדר עד אשר החל לסבול מכאבים בלתי סבירים בגב העליון ובגב התחתון. לכאבים כרוניים אלו עדי לא יכול היה להישאר אדיש, כאבים דמויי דקירה ושרירים תפוסים בגב ובצוואר, הפריעו לו בפעולות יום יומיות פשוטות והקשו עליו את ההירדמות בלילה.

עדי פנה לרופא המשפחה שהפנה אותו לאורתופד במסגרת קופת החולים, אחרי בדיקות ובירורים שונים נרשמו לעדי תרופות שונות ומשחות לשיכוך כאב שתועלתם הורגשה רק לפרקי זמן קצובים. עדי החליף כדורים ומשחות ואפילו זכה לזריקה מקומית שהשפעתה פגה אחרי שלושה שבועות, הוא הבין שטיפול בשיכוך כאבים אינו פתרון אלא הקלה בלבד. בנוסף החל עדי לסבול מכאבי בטן ושילשולים, כאשר הוסבר לו על ידי רופא המשפחה כי יתכן והדבר נובע מהשימוש המוגבר במשככי הכאב, אך אל לו לדאוג מאחר וזו תופעת לוואי מוכרת בקרב אנשים אשר נוטלים כדורים אלו באופן קבוע. רופא המשפחה צייד את עדי בכדור נוסף אשר מיועד למנוע את תופעות הלוואי הללו במערכת העיכול.

מאמר שהתפרסם בעיתון מקומי,צד את עיניו של עדי. המאמר סיפר אודות מחקר שנערך בבריטניה על ידי חוקרים מאוניברסיטת יורק.

החוקרים בדקו 241 מטופלים סך הכל. כשני שליש מן המטופלים הופנו לטיפול דיקור סיני (אקופונקטורה).

והשליש הנוסף הופנה לטיפולים אחרים, קונבנציונאליים יותר,הכוללים עיסוי, ותרופות. כל המטופלים סבלו מכאבי גב כרוניים למעלה מחצי שנה.

המטופלים קיבלו שאלון מפורט ובו נתנו דירוג לרמת הכאב והתחושה לפני הטיפול במהלכו וכעבור שנתיים. מסקנתם של החוקרים הייתה ברורה, המטופלים שהופנו לטיפולי אקופונקטורה - דיקור סיני בעזרת מחטים, דווחו על רמת כאב נמוכה בהרבה לאחר שנתיים.

בשלבים מוקדמים יותר הדיקור הואיל במידה מוגבלת, אך ככל שחלפו החודשים והאפקט הטיפולי הצטבר, חשו המטופלים הקלה הדרגתית. תוצאותיו של טיפול בדיקור סיני, על פי המחקר היו טובות יותר בהשוואה לכל שיטה טיפולית אחרת שנבדקה. המחקר אשר פורסם בכתב העת BMJ היוקרתי והכה גלים בעיתונות הרפואית, גרמו לעדי לפנות לטיפול בדיקור סיני. הוא בחר מטפלת העוסקת שנים בתחום של רפואה סינית לאחר שבדק במקומות שונים וכשהיה משוכנע כי הגיע לאדם הנכון החל לעבור טיפול בדיקור. עדי עבר תשאול מקיף ואבחנה מבדלת אשר גרמו לו לחוש כי המטפלת לא מתייחסת לכאבי הגב שלו בצורה גנרית, אלא מתאימה לו פרוטוקול טיפולי שמתאים לאורחות חייו וללוח הזמנים שלו.

הדיקור החל לתת אותותיו כבר בחודש הראשון, הוא חש הקלה ברמת הכאב ולא נזקק בכל לילה למשככי כאבים בכדי להירדם.

הדיקור הסיני אשר הותאם לו, נועד לשפר ולתקן את המקור לכאבי הגב ולהניע את אברי הגוף לפעילות משופרת. עדי שהתלונן בפגישה הראשונה גם על רמת מתח גבוהה ועל הפרעות עיכול טורדניות בנוסף, חש במהלך ולאחר כל טיפול רגוע יותר ונינוח.

כשנה לאחר הטיפול, כאבי הגב הכרוניים שכחו כמעט לחלוטין, עדי חזר לעשות פעילות גופנית מתונה אשר חזקה את שרירי הגב, הוא הצליח להשיל מספר קילוגרמים עודפים ללא מאמץ מיוחד והרגיש כי עלה על מסלול חיובי באשר לבריאותו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פוריה אורן -בוגרת בית הספר הירושלמי לרפואה סינית אקופונטורה ומוקסיבציה

מטפלת באמצעות כוסות רוח וצמחי באך

מטפלת ב"אנרגית חיים" שיטת טיפול יחודית בדיקור סיני הכולל תחומים אלטרנטיביים נוספים שנצברו במהלך 20 השנים האחרונות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פוריה אורן

מאת: פוריה אורןרפואה סינית20/06/111738 צפיות
שיטת הטיפול באמצעות כוסות רוח היא שיטה שמקורה לפני אלפי שנים והייתה בשימוש של מרפאים בכל הדורות וכמעט בכל התרבויות. היתרון המרכזי של טיפול בכוסות רוח טמון בכך שתגובת הריפוי הינה מיידית, והמטופל מתחיל לחוש בשיפור במצבו כבר לאחר הטיפול הראשון.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית20/06/11980 צפיות
עם היסטוריה של 2000-3000 שנה, רפואה סינית מסורתית יצרה מערכת ייחודית לאבחון ולריפוי מחלות. גישת הרפואה הסינית שונה במהותה מזו של הרפואה המערבית. הבנה של הגוף האנושי עפ"י השקפת הרפואה הסינית מבוססת על הבנה הוליסטית של היקום (דאואיזם) כאשר הטיפול במחלות ובעיות בריאותיות מבוסס בעיקרו על אבחון תסמינים.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית19/05/111182 צפיות
כאב ראש, הינו בסיס לתלונה אשר מופיע בחייו של כל אדם מפעם לפעם, קיימות סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש וקיימים סוגים רבים ומאפיינים שונים. לרפואה הסינית, גישה ייחודית לטיפול בכאבי ראש והצלחות טיפוליות

מאת: פוריה אורןרפואה סינית08/05/111055 צפיות
רפואה סינית מתיחסת לקיבה ולאיבר הזוגי שלה הטחול כאל מערכת העיכול, הטחול הוא המשפיע העיקרי על העיכול ועל חילוף החומרים, הוא אחראי למנגנון הרעב והשובע ועל הרצון לטעם מתוק. הסיניים מתיחסים למערכת העיכול כמפעל מעבד חומרים ובונה צ'י (אנרגיית חיים) האנרגיה הדרושה לתפעול הגוף על כל צרכיו , כמו כן מערכת העיכול צריכה לדאוג להפרשת הפסולת מהגוף.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית08/05/111458 צפיות
ברפואה הסינית מתיחסים למחלה על ההשלכות האנרגטיות של המצב שיכול להוות גורם להתקפי אסטמה וקוצר נשימה, בכמה היבטים: עודף ליחה, מתח נפשי, קוצר נשימה. הטיפול בדיקור מאבחן את מקור הבעיה ואת הגורם העיקרי להתקף האסטמה ומטפל במרידיאנים השייכים למצב. על ידי דיקור סיני בנקודות המיועדות וחימום במוקסה.

מאת: פוריה אורןרפואה סינית01/05/111090 צפיות
רפואה סינית היא תחום טיפולי המכסה מגוון רחב של שיטות רפואה מסורתיות הנהוגות ברחבי אסיה, כולל צמחי מרפא , דיקור , עיסוי , וכן טיפול תזונתי.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222688 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222947 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/212993 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213192 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213386 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213639 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213684 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica