חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השביעייה הסודית

מאת: יצחק אהרוןקבלה01/05/20111165 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

כידוע מבין כל המספרים כולם מייחסת היהדות למספר 7 מקום מרכזי ביהדות. האם זהו מקרה או שמא יש לו משמעות מעבר להיותו מסמל מידות וכמויות. יובן כי לנושא המדובר קיימות דוגמאות ומשמעויות רבות אך לצורך המחשת הרעיון הכללי אך נסתפק בדברים הבאים  על מנת להדגיש את ייחודו של המספר המיוחד הזה. כאמור, המספר שבע הינו הדומיננטי ביותר ומופיע פעמים רבות, לדוגמא : שבת-היום השביעי ,שבעה רקיעים,שבעת קני המנורה, שבע יבשות,שבעה תווים במוסיקה, שבעה פתחים בראש האדם, שנת שמיטה,ספירת העומר- שבעה שבועות, פסח-שבעה ימים,סוכות-שבעה ימים,אבלות-שבעה ימים,את חומות יריחו הקיפו שבעה ימים שבעה כוהנים עם שבעה שופרות, שבעת ימי טהרה,שבע מחלפות ראשו של שמשון . זאת ועוד, המספר שבע או כפולותיו (14,21,28) משמש כאבן היסוד לאורך כל פרשיות התורה. בפרשת הבריאה למשל אנו מוצאים, מלבד שבעת ימי בראשית, שבע פעמים מופיעה המילה "שמים",שבע פעמים "מים", שבע פעמים ''על הארץ'', עשרים ואחת פעמים ''ארץ'' (''בארץ'' וכדומה), שבע פעמים "טוב", ארבע עשרה פעמים ''יום''. פרשה נוספת בה ניתן למספר שבע ביטוי בצורה מופלאה, היא סיפור מסעו של אליעזר עבד אברהם לארם נהריים, בכדי לחפש אישה ליצחק. שימו לב, בפרשה זו אנו מוצאים שבע פעמים ''להישבע'', שבע ''לקחת לאישה'', שבע ''מים'', שבע ''עין'' (''עין המים''), שבע פעמים את הפועל ''לשאוב'', שבע ''להשקות'', שבע ''האיש'' (אליעזר), שבע פעמים ''ללכת'' ביחס לאליעזר ושבע פעמים ''ללכת'' ביחס לרבקה, שבע פעמים ''עבד'', שבע פעמים יצחק (או ''האיש'' כשהכוונה ליצחק), ולסיום,שבע פעמים מוזכרת הודאתו של אליעזר לבורא. יובן כי מניין הופעותיו של המספר המיוחד הזה עצום ורב והסתפקתי במעט הדוגמאות לעיל על מנת להמחיש ולבטא את הרעיון הכללי. אם כן מהו הסוד הנסתר הטמון במספר המיוחד הזה ששזור לאורכו של המקרא כולו.

ובכן,נתבונן סביבנו נראה כי לכל חומר ועצם ישנם שישה צדדים : מעלה, מטה, קדימה, אחורה, ימין ושמאל. מכאן שהחומר מוגבל ואינו יכול להתפתח ולשנות את צורתו למימד נוסף. ולכן עפ"י הקבלה המספר שש מייצג את החומר. חכמי הקבלה מסבירים כי המספר שבע מייצג את הרוחניות הבלתי מוגבלת הקיימת בבריאה ובאדם וככזה מבטא את הרוחניות המניעה את החומר. קרי, כשם שגוף האדם הוא חומרי ולו שישה צדדים , הנשמה שהיא החלק השביעי מחייה את הגוף ומעניקה לו את כוח החיים. המקובלים גורסים כי גם לחומר הדומם יש נפש והם מכנים זאת במילים : "סוד רוח הגלם" .עניין שנחקר ארוכות ע"י המדע המודרני והוכח כנכון. המדע הסביר בלשונו את שידוע בקבלה מזה שנים רבות : לכל חומר גרעין אטום שסביבו נעים אלקטרונים במהירות עצומה והתנועה מורה על החיות הקיימת בחומר. גם בשפה העברית, אנו נחשפים למספר שבע המופיע בשורשי המילים.אם ניקח את המילה "שבועה" נראה כי השורש ש.ב.ע מרמז על התכוונות האדם כי דבריו הנאמרים נובעים ונתמכים ממקום רוחני המצביע על אמיתות דבריו.

לאחר סיום הארוחה האדם נקרא "שבע" וע"י המזון מתקיים הגוף החומרי על מנת שהנשמה תוכל לשכון בתוכו.

חכמי הקבלה קבעו כי המספר שבע נבדל משאר המספרים בשל היותו נקשר עם עולמות עליונים. הם המחישו את דבריהם ע"י הפסוק הראשון בספר בראשית המתחיל במילים : " בראשית ברא....", ומסתיים במילים :"..ואת הארץ" מספר המילים המופיעות בפסוק הראשון בתורה הן שבע.

זווית נוספת לחקר העניין אציג בשתי דוגמאות. האחת מתוך הנומרולוגיה של השם על פי תורת הסוד והשנייה מתוך הנומרולוגיה של הבית. אדם הממיר את אותיות שמו למספרים ובסיכום מתקבלת התוצאה שבע, יורה הדבר על רגישות עמוקה ורוחניות גבוהה.יכולת נתינה רגשית יוצאת דופן עם נטייה טבעית למיסטיקה ולאמונה. אותו אדם חש את מצוקת הזולת ומגלה הזדהות עמוקה עם כאבו. דבר המורה על קדושה יתרה ונשמה גבוהה באדם. בית מספר שבע במהותו אינו דומה לאף בית אחר. מייצג פשטות צניעות ונעימות. בעל אווירה רוחנית – מיסטית ולכן לרוב אינו נקשר להצלחה חומרית. לעיתים קרובות מבטא תקשורת לקויה וחוסר סבלנות בין בני הבית. מצביע על קיצוניות תהומית ,מחד עשוי להיות בעל שפע רב ומאידך עלול להיות שלילי עד כדי נטייה לבעיות בריאות , אובדן, סבל ופרנסה בדוחק. לכן, מומלץ כתב סתרים מהקבלה המסוגל למשוך שפע גשמי רב. המספר שבע מבטא קדושה ונצחיות ולכן מתאים למי שמהותו רוחנית ועיסוקו בעזרה לזולת. יתרה מכל הנאמר, הקשר הטבעי והנכון ביותר קיים בין ה-שבע ליום השבת. כידוע,יום השבת הוא היום השביעי  שנאמר ע"י המקובל האלוקי ר' שלמה אלקבץ : " לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה". הקבלה מלמדת כי יום השבת הוא יום מנוחה רוחני ושמירת השבת מאירה בפני האדם את הדרך לחיים בריאים ומבורכים הן ברוחניות והן בגשמיות. כפי שאמרנו, תופעה זו שזורה לאורך כל הטקסט המקראי מתחילתו ועד סופו וכאמור לעיל, היא מראה על כוונה נסתרת שהייתה לכותב התורה, מתחילתה ועד סופה, ובאה להורות על אחידות לאורך כל חמשת חומשי תורה. לסיכום, במאמר זה הצגתי בפניכם בקיצור נמרץ את נפלאות המספר המיוחד כל כך, את המסתורין האופף אותו והקשרו הנרחב לחיינו.  

מוגש בברכה

יצחק אהרון יועץ, חוקר ומרצה של תורת הקבלה. ראש מרכז "חכמה" המרכז לקבלה וליהדות בפתח תקוה. מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית, עורך את מדורי הקבלה באתרים ynet,walla,ומשדר בקו המומחים של רדיו 103FM וברשת ב' בימי שישי בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. 03-9220784 . www.kabalah.co.il

© כל הזכויות שמורות•החומר באתר זה מוגש בברכה מטעם יצחק אהרון ו/או "חכמה" המרכז לקבלה למען הגברת המודעות ולשיפור איכות החיים של כל אחת ואחד. בשל כך הוא מותר לשימוש והפצה ללא הגבלה ובתנאי שתוכנו לא ישונה ויצויין מקורו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוגש בברכה
www.kabalah.co.il
יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק אהרון

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121468 צפיות
הנפש האנושית מלאה פחדים, מודעים ושאינם מודעים. חלקם נצברים ונאספים במהלך חיינו כחלק מהשפעות חברתיות וסביבתיות, וחלקם מולדים. יובן כי קשת האמונות והסממנים לשמירה והגנה מפני עין הרע כמוהם כים הגדול. אך מעל לכולם שוכנת לה בבטחה החמסה. על משמעותה ומקורה של החמסה במאמר שלפניכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121205 צפיות
לצערי הרב החברה המודרנית עם כל הישגיה הרבים לא השכילה להפנים את העובדה כי יש להתייחס אל האישה כשווה בין שווים, ועדיין עינינו הרואות את מקרי ההתעללות הרבים אותם האישה חווה הן בתא המשפחתי ,במקומות העבודה ואפילו ברחוב, שם מייחדים לנשים מסלול נפרד להליכה ונסיעה בתחבורה ציבורית ועד כדי השפלה ביריקה על ילדה רכה בשנים, שהיורקים השפלים מיטיבים לבטא את מידתם הרעה והלא מתוקנת הרואה בילדה קטנה כמעוררת את היצרים רחמנא לצלן.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121335 צפיות
מאז ומעולם הנושא הבוער ביותר בקרב בני האדם היה תחום הזוגיות והאהבה. מי אינו רוצה למצוא את בן/בת הזוג המתאים לו ביותר? מי אינו רוצה למצוא זוגיות חיובית שתמלא את עולמו ותשלים אותו? מי אינו רוצה מערכת זוגית נכונה ותקשורתית? בדברים הבאים אגיש לכם הקוראים כלי בסיסי לבדיקת ההתאמה הזוגית באמצעות חישובי גורלות. אציין כי אין לראות בכך גורל זיווגים מלא אלא לכל היותר זיהוי נקודות החולשה או החוזק בקשר שלכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121147 צפיות
תקופת ימי ט"ו בשבט נושאים עימם ריחות של שינוי באוויר. תחילתה של תקופה חדשה בפתח הטבע משנה פניו, השמים מתבהרים וקרני השמש פורצות מבעד לעננים, מאירות ומלטפות בחמימות עדינה כיד מלטפת. שירת ימי החורף כמעט בסיומה וניתן להבחין בבואו של האביב המתקרב. עתה הבשילו התנאים להתחדשות ולפריחה מחודשת שבסופם האילנות יצמיחו פירותיהם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/111152 צפיות
אחד הדיברות אוסר על עבודה זרה, יצחק אהרון מחבר בין עבודה זרה לסקרנות ומסביר על הקשר ביניהם לתחושת הריקנות שאנו עלולים לחוש בחיינו

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/111228 צפיות
חכמת הקבלה מלמדת כי לכל דבר גשמי שקורה לנו יש מקורות רוחניים וכל פעולה שאנו מבצעים מושפעת מהמזל המלווה אותנו. יצחק אהרון מלמד על כוחותיה של עין רעה ועל מה נוכל לעשות כדי לבטל את השפעתה

מאת: יצחק אהרוןקבלה17/07/111397 צפיות
מאז ימי עולם לימדו חכמי הקבלה כי לאותיות השפה העברית, בהצטרפותן לתיבה הנקראת "שם האדם", כוח רוחני עצום ורב המסוגל להשפיע על המזל ועל מאורעות החיים הנעשה עד לפרטי פרטים. לכן אין זה פלא שחכמת הקבלה עוסקת בכך רבות ומקדישה לנושא ספרות ענפה

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937452 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936310 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927980 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929635 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191663 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191292 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191608 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica