חפש מאמרים:
שלום אורח
21.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

802ליקוי-ביקורת מחזה בקב.הת.הירושלמי

802ליקוי-ג'ויס אוטס-קבוצת התיאטרוןהירושלמי צילומים-אלי ליאוןג'ויס קרול אוטס הנה סופרת אמריקאית שאינה ידועה ביותרבישראל למרות שמעל ל10 ספרים שלה תורגמו לעברית והיתה מועמדת לפרס נובללספרות.המחזה" ליקוי" שכתבה מועלה כעת ע'י קבוצת התיאטרוןהירושלמי. קבוצה זו קיימת כבר כ25 שנה ומעלה הצגות בדרך יחודית ומקוריתכאשר יעודה לחבר בין התיאטרון המערבי ושפת המדרש היהודי. הצגת "ליקוי" הנה הראשונה שהתיאטרון מעלה שאינה קשורה בצורהכל שהיא ביהדות או ישראל.המחזה מתאר את התנהגות של אם-מיוריאל-גבריאלה לב והיחסיםהשונים בינה לבתה-סטפני-צהלה מיכאלי. ישנן,לדעתי, שתי אפשרויות להתנהגות האם והמחזה אינו מבהירדיו מי מהאפשרויות היא הנכונה למקרה הספציפי המתואר אם כי בצורה כללית שתיהאפשרויות יכולות להיות נכונות. האם התנהגות זו הנה עקב היותה של מיוריאל חולה  וסובלתממופרעות נפשית ומתנהגת בצורה מוזרה ולא רגילה והמנוגדת להתנהגות הנורמלית או היאבסך הכל אישה אקסצנטרית וכל התנהגותה נובעת מהאקסצנטריות שלה.התנהגותה גובלת בטירוף. היא גונבת מסופרמרקט,מגישה תלונתשווא נגד בתה,מתלבשת בצורה שונה,חוזה דברים,מפנטזת והתנהגותה פרנואידית.היא אינהמסוגלת לעמוד בנורמות החברתיות. מיוריאל היתה מורה ופוטרה מעבודתה בגלל התנהגות בלתי הולמתכלפי תלמידים. היא אינה מרגישה בחריגותה ואינה מוטרדת מאי קבלת התנהגות זוע'י הבת כי אינה מבינה שהיא חריגה. התנהגות כזו מקובלת בשתי האפשרויות שציינתי.התנהגות האם מטרידה את הבת אך היא למרות הכל מתיחסת אליהבחום,באהבה כנה ואמיתית. מה המקור להתנהגות הזו. האם היא באה ממחלה מסויימת אוההתהגות השונה היא באופי של האם וכך היא מתנהגת כדי לקבל תשומת לב ועניןבחיים.נקודה זו כאמור אינה מובהרת דיו במחזה.בהתנהגה כך מציגה האם את עצמה כיחודית.אין אנו מרגישים שעקבכך היא סובלת . האם עסוקה בצורה אובססיבית בעצמה,היא אינליגנטית,דעתניתומראה כנות מסויימת.היא אינה מתחשבת בדעת בתה.יש פיוט מסויים במשחקה של לב.הוא מצויין,רב גווני,מרגש והיאהדמות הדומיננטית במחזה. מיכאלי עומדת בגבורה מול אמה,אוהבת אותה, עושה הכל כדי להקלאת מצבה אך אינה זוכה להבנה ממנה. משחקה טוב מאוד.היא מלאת חיבה לאמה,צער ממצבה וסובלת לראותהכך מבלי יכולת לעזור.נורית אטיאס-איילין בהופעתה הקצרה מהוה בעצם אתנחתאהומוריסטית רגעית בגלמה את תפקיד העוזרת הסוציאלית הבאה כדי לבדוק  את התלונהשהגישה האם נגד הבת על התעללות. צבי טל יש לו תפקיד אפיזודי קצר ביותר כסניור ריוס אהובה שלמיוריאל בדמיונה הפורה והמופרע.יואב מיכאלי תרגם את המחזה תרגום טוב בשפה יום יומית עם פיוטמסויים.עיצוב התפאורה והתלבושות ע'י נועה היימן היה קומפקטי וטוב ביחוד בעיצובהתלבושות האקסטרבגנדיות של האם. סרג' ווקנין עיצב היטב את התאורה ונמנע מסיבותיוהוא מלהאיר את פני השחקנים בתאורה חזיתיתרבה. המוסיקה בעריכת אילת סטולר הוסיפה רבות להפקה והורכבה מקטעיםמוכרים ומאפינים.לראות או לא לראות:משחק טוב מאוד,מרגש,פיוטי.הצגה שכדאילראות. נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,28/4/2011 08:04 הרוצה לראות תמונות מההצגותמוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדשבו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחיהאמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131414 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131007 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121328 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121515 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121299 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111361 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111295 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223564 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223891 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223600 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205450 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205503 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206437 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192427 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica