חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עמותה

מאת: ניר דודחברה ומדינה - כללי04/07/20091091 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הידעתם כי בשנת 2008 רשומים ברשם העמותות כ- 25,000 עמותות ומוסדות ללא כוונת רווח. נתון מפתיע נוסף הנו בכל שנה נרשמות כ- 1,500 עמותות ומוסדות ללא כוונת רווח ברשם העמותות. נתונים אלו מעידים לטעמי על תרבות חברתית של מעורבות קהילתית ורצון להשפיע על הסביבה, עם זאת גישה ביקורתית מעט אולי תבחן האם הסיבה לרישום העמותות המוגבר קשור בכך שהליך הקמת עמותה הוא פשוט וכשכך כמעט כל אדם יכול לבצעו גם אם אינו עורך דין או רואה חשבון. המעורבות היחידה של בעל המקצוע הנה אישור עורך דין לתצהיר המצורף לבקשת הרישום המוצגת עם הקמת עמותה חדשה.

הקמת עמותה חדשה מתבצעת ביחידת רשם העמותות אשר מהווה חלק מתחום המוסדות ללא כוונת רווח. יחידת רשם העמותות פועלת בהתאם לחוק העמותות. חוק העמותות מתיחס בין השאר לפרקים שעניינם הקמת עמותה חדשה, תקנון, חברים, מוסדות, ניהול חשבונות וביקורות. למעשה ניתן לראות חוק זה כתורה החוקית של היצירה הנקראת עמותה, עם זאת על חוק זה מתווספים תקנות, חוזרים ונהלים לכן רצוי ומומלץ להשקיע זמן ולקרוא את החומרים המוצגים באתר רשם העמותות אשר במשרד המשפטים, במיוחד המלצתי הנה לעיין בטופס בקשה לרישום עמותה חדשה הנמצא באתר משרד המשפטים. בחוברת זו ניתן למצוא הסברים רבים בלשון בהירה ונהירה לחוק ולפרשנותו, בנוסף ניתן להתקשר ליחידת רשם העמותות ולקבל אינפורמציה נוספת. באתר רשם העמותות ניתן אף למצוא טפסים חיונים שישמשו אתכם בהליך הקמת עמותה.

אחד ממקורות המימון החשובים של עמותות הנה קבלת תמיכה ממשלתית, אומנם לא כל העמותות זכאיות לתמיכה זו והדבר תלוי בעמידת העמותה בתבחינים החוקיים המתפרסמים ברשומות ביוזמת משרדי הממשלה השונים, אך עדיין סכומי הכסף המשולמים מידי שנה על ידי המדינה בדרך תמיכה זו נאמדים במאות מיליוני שקלים חדשים ואף יותר. עמותות, כגון תאטרונות, מקבלים תמיכה ציבורית אדירה, לכן חשוב שתמיכה זו תינתן בשקיפות על מנת למנוע אפליה ושחיתות. לצורך כך עמותה תקבל תמיכה בהתאם לקריטריונים שנקבעו בתבחינים, כל העמותות המגישות בקשות לתמיכה על פי תבחין ספציפי יקבלו תמיכה בהתאם לתקציב המוקצה לתבחין זה, לניקודן ולמיקומן היחסי ביחס לניקוד עמותות אחרות.

ככלל יש לדעת כי המדינה תומכת בעמותות גם על ידי הטבות מס שונות לו זכאיות העמותות מתוקף מעמדן המיסוי כשכך החליטה הממשלה וועדת הכספים של הכנסת כי רשם העמותות יבחן אם העמותה עומדת בכל דרישות החוק, התקנות והנהלים ואם נכסי העמותה והכנסותיה משמשים אך ורק את מטרות העמותה.

לסיכום ניתן לומר כי אומנם כמעט כל אדם יכול להקים עמותה הרי שבפועל חלות הגבלות רבות על העמותה ויש לפעול בהתאם להנחיות שאילולא כן ועד העמותה עשוי להפר את החוק ובכך לאיין את את ההטבות הגדולות מהן יכולות להרוויח עמותות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב פעיל באתר עמותה סנטר מתמחה בעזרה ל- הקמת עמותה תוך שילוב הסברים על רשם העמותות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר דוד

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222305 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221871 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211662 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206128 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181900 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172128 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica