חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם המודל העיסקי של רמי לוי , רשום על הקיר ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול04/05/20111298 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים –  האם המודל העסקי של רמי לוי רשום על הקיר ?

יובל לובנשטיין

רמי לוי הינו לכול הדעות סיפור הצלחה.

הוא החל את דרכו מחנות סופר בירושלים וכעת הוא הפך לרשת, לחברה ציבורית ובעיקר לאלטרנטיבה לרשתות הגדולות.

העם, אשר אוהב סיפורי סינדרלה, מוקיר לו תודה והוא גדל ומתרחב בהתמדה ואף דיווח לאחרונה על יעד של כ- 50 נקודות מכירה עד 2015.

לאחרונה קיבלתי לביתי, מכתב של מועדון הלקוחות של רמי לוי, אשר דומה כשתי טיפות מים לזה של שופרסל.

אותו עיצוב, אותו פורמט. אין ספק שתהליך הקמת המועדון אצלו היה מהיר באופן יחסי ואף הקדים את זה של מגה, אשר עדיין לא גיבשה לה קו ברור בנושא.

נשאלות השאלות מה הלאה ?

האם רמי לוי ימשיך ויאמץ את שאר הדברים הפעולות של רשת שופרסל ?

במילים אחרות האם השלבים הבאים, יהיו מותג פרטי וכרטיס אשראי ? ואם כן אם מי הוא יכול לחבור ?

נתחיל בכרטיס אשראי – בניתוח במקרה, נראה שהוא אכן יעשה זאת אולם, רק בשלב שבו תהיה לו מסה קריטית של לקוחות מרשת החנויות שלו או בעת חבירה לגורם אחר ואו שילוב.

הגורם המעניין אותו יכול הוא לחבור הוא רמי שביט מהמשביר לצרכן, אשר יכולים להקים במשותף את מועדון "רמי 365".

לפעילות זו השלכות מרחיקות לכת על הקמעונאות בארץ, שכן קבוצה זו תוכל להיות, אחת הגורמים המשפיעים ביותר במשק, אשר ייוצבו כמספר 3-4 אחרי הריבוע עם שלל הצעות ערך לצרכן, כמו – משביר לצרכן, ניו פארם, אופיס דיפו,תיירות, מועדון 365, רמי לוי ורשת מרכולים אשר נמצאת בימים אלה בפיתוח של המשביר.

מותג פרטי – נכון לעכשיו רמי לוי דווקא נהנה מהעובדה, שהרשתות הגדולות מפתחות מותג פרטי ודוחקות בצידה את המותגים המוכרים.

דווקא אצלו רואים מבצעי יצרן (מותג) אטרקטיביים ונראה שבטווח המיידי הוא נהנה מהמצב ולכן לא סביר שנראה בשנים הקרובות הליכה לכיוון המיתוג הפרטי, אלא להיפך, התקרבות למותגים תוך העברת מסר אליהם, שהוא הבית והמדף שלהן.

נראה שכעת רמי לוי, עוסק בעיקר בהרחבה ובשמירה על הקיים ומנגד בוחן את האופציות העתידיות והן כאמור נמצאות ולבטח יהיו מרתקות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111329 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111219 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111130 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111349 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111286 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111340 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111409 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201327 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201141 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica