חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אקטואר - איזון משאבים- קרן פנסיה ותיקה

מאת: אבי יחזקאלדיני משפחה04/05/20111550 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קרן פנסיה ותיקה- קרן שנסגרה למצטרפים חדשים החל מ 31.12.1994.

ביצוע איזון משאבים, באמצעות אקטואר, לצורך חלוקת רכוש בין בני הזוג  וכאשר לאחד מבני הזוג קיימות זכויות בקרן פנסיה ותיקה, זכויות אלו מהוות, מרכיב מהותי ולעיתים עיקרי, בסך נכסי בן הזוג.

הזכויות הפנסיוניות נקבעות על פי תקנון הקרן (התקנון האחיד) וחישובם מבוצע על פי העקרון הבא:

שווי הפנסיה  החל מגיל פרישה(באופן כללי) = וותק חברות בשנים (כאשר בגין כל שנה נצבר 2%) כפול השכר הקובע (אשר נקבע לפי שיטת החישוב של כל קרן וקרן).

כעקרון, בעת ביצוע איזון המשאבים, ניתן לקבל ממנהלת הקרנות, כדפיס הן מבחינת הוותק שנצבר והן מבחינת השכר הקובע, וכך ניתן לבצע את שווי הזכויות בעת הפרישה.

נשמע פשוט- האם באמת כך?

ראשית, יש לשים לב כי הנתונים המסופקים על ידי מנהלת הקרנות מסוייגים, בנוסף, נתונים אלו מחושבים אחת לשנה(בד"כ לסוף שנה), כך שאם מועד הגירושין/היום הקובע חל במהלך השנה, ייתכן כי נתונים אלו לא יהיו נכונים.

שנית, יש קרנות פנסיה ותיקות, אשר מבצעות את החישוב האמיתי והנכון רק בעת הגיעו של בן הזוג לגיל פרישה, דהיינו, גבר 67, אישה החל מגיל 64 ולעיתים לפני גיל זה(תלוי בתאריך הלידה).

שלישית, בדרך כלל אין התייחסות לשיעור המשרה של בן הזוג, אשר משפיע על החישוב בקרנות מסויימות.

מה נכון לעשות?

יש לקבל פירוט הפקדות מלא, מתחילת החברות בקרן(הליך טכני שמבוצע באמצעות אקטואר), ואז ניתן לחשב את שווי הזכויות, בעת מועד הגירושין, באופן נכון ואמיתי.

לאחר חישוב שווי הזכויות ליום הקובע, ניתן לאמוד את שווי הזכויות לגיל פרישה של בן הזוג ובהתאם ניתן לחשב את השווי הנוכחי של הזכויות החל מגיל פרישה האמיתי למועד הגירושין, תוך שימוש במודלים הסתברותים, כלכליים, מיסוי בפרישה וכו.

לסיכום: על מנת לבצע חישוב נכון של הזכויות של בן הזוג, יש להכיר את התקנון האחיד במלואו ובהתאם, יש לבצע את השווי הנכון של הנכס שיוצג באיזון המשאבים.

אקטואר- הינו משרד בעל וותק ונסיון רב בתחום הפנסיוני ומתמחה בביצוע חלוקת רכוש ואיזון משאבים בין בני זוג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי יחזקאל הינו אקטואר  במוסד ציבורי גדול.

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ או תחליף לייעוץ.

אתר אינטרנט: www.actuar.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי יחזקאל

מאת: אבי יחזקאלדיני משפחה29/05/13823 צפיות
אופן חלוקת רכוש באמצעות האקטואר לעיתים דורשת הבנה מעמיקה הן של הסכמי העבודה החלים על בני הזוג והן של זכויות הפנסיה הצבורות לבני הזוג כל אחד. אקטואר-הינו משרד מוביל בתחום חלוקת רכוש בין בני זוג והסדר איזון משאבים.

מאת: אבי יחזקאלדיני משפחה08/02/121037 צפיות
לאחרונה, קיימת מודעות רבה יותר בין בני זוג אשר החליטו על גירושין לעניין נכסי קריירה ושווי מוניטין, כמו גם בקרב שופטים בבתי המשםפט וכן דיינים בבתי הדין. במאמרי זה, אנסה להסביר את סוגי שני נכסים אלו וכן את ההבדל בינהם. למען ההגינות אומר שאין תורה או נוסחה אשר מפשטת את אופן חישוב הנכסים אך בהחלט ניתן לאמוד את שווי הנזק תחת מודלים הסתברותיים מורכבים וכן מודלים של התפתחות שכר עתידית.

מאת: אבי יחזקאלדיני משפחה26/04/111838 צפיות
בעת גירושין, הזכויות הפנסיוניות הן בקרן פנסיה חדשה או בביטוחי מנהלים,מהוות מרכיב מהותי ולעיתים מרכיב עיקרי בנכסי בן הזוג, בביצוע איזון משאבים וחלוקת הרכוש בין בני הזוג. הטעות הנפוצה-שימוש בזכויות הצבורות, כפי שמועברות על ידי הקרנות/חברות הביטוח, באמצעות תדפיסי יתרות ליום הגירושין או "יום הקרע" כפי שנהוג לכנות, והצגתם באיזון המשאבים. שווי הזכויות הללו בגיל פרישה אינו זהה לשווי הזכויות כפי שהועברו ע"י הקרנות/חברות הביטוח ליום הגירושין.

מאת: אבי יחזקאלדיני משפחה05/03/112297 צפיות
עם החלטת בני הזוג על גירושין , נדרשים בני הזוג לאמוד את סך הנכסים העומדים לזכותם, הנכסים הנאמדים הינם ליום קובע או "יום הקרע" כפי שנהוג לכנות. מועד זה, הינו היום / התאריך בו מחושבים כל נכסי בני הזוג וכל ההתחייבות שלקחו על עצמם. את בצוע חיושב איזון המשאבים מבצע, בדרך כלל, אקטואר.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211503 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201613 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181680 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica