חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - חליל גובראן והקמעונאות, מה הקשר ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול09/05/20111060 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים- חליל גובראן והקמעונאות, מה הקשר ?

יובל לובנשטיין

היום קיבלתי למייל שלי הודעה בדבר מבצע אשר מתקיים ברשת שופרסל על אחד מהמותגים הפרטים שלהם בתחום השוקולד.

מחיר יחידה אחת 4.99 ₪ ומחיר שלישיה 13.99 ₪.

לרגע לא האמנתי מה הגליק בפרסום הזה ?

 מה הוא כול כך מיוחד ? שהרי גם ככה הרשת מרוויחה כסף רב על השוקולד, אז מדוע לא לתת הנחה רצינית בעת קנייה של מארז ? מדוע הקמצנות הזאת ?

שהרי עלות יחידה בודדת לרשת נעה באיזור 2.25 ₪ כלומר שלישיה עולה לרשת במקרה הגבוה פחות מ- 7 שקלים, אז מדוע לא לצאת במבצע במחיר של 9.99 ₪ ?

האם באמת הצרכן הישראלי כול כך פתי ולא נבון ? נכון שחומרי הגלם עלו ועלית מנצלת את המצב ומעלה את מחירי המוצרים אף למעלה מעלותם האמיתית וזה לגיטימי, אך לשלם כול כך הרבה על שוקולד באיכות בינונית ומטה אפילו אם הוא מיוצר בשוויץ, לא נראה סביר !

הדבר הזכיר לי שיר שכתב חליל גובראן על הנתינה.

אתה נותן אך מעט, עת תיתן מרכושך,

רק עת תיתן מעצמך זוהי נתינת אמת.

כי מה הם קניינייך אם לא דברים אשר תשמור

מפחד שמא תזקק להם מחר?

והמחר, מה יצפון בחובו לכלב מתחכם

הקובר עצמות בחולות נודדים

בדרכו אחר עולי הרגל אל עיר קודשם?

ומהו הפחד מפני הזדקקות, אם לא ההזדקקות עצמה?

והפחד מפני הצמא, שעה שבארך מלאה ושופעת,

מהו אם לא צמא שלא ישבר לעולם?

יש הנותנים מעט מן הרב אשר להם ובכבוד חפצם

ורצונם המוסתר מכתים את נתינתם;

ויש הנותנים את כל המעט אשר להם –

הם המאמינים בחיים, הם מלח הארץ וטנאם מלאה תמיד;

יש הנותנים בשמחה, והשמחה שכרם;

ויש הנותנים בכאב ובצער ואלה מנת חלקם;

יש הנותנים בלא צער ובלא שמחה-

כשם שההדס בחיק העמק שופע ובשמו בכל-

מהם דובר אלוה

ובעיניהם שופע חיוכו על פני עולם.

טוב לתת למבקש

אך מוטב לתת ללא בקשה, מתוך הבנה.

רחבי הלב המחפשים את המקבל –

שמחתם בחפשם רבה משמחת הנתינה.

כל אשר לך יינתן באחד הימים

על כן תן עכשיו ולך תהיה הנתינה, לא ליורשיך.

תדיר תאמר –אתן רק לראויים,

ראה תחילה שתהיה אתה ראוי לתת ולהיות כלי לנותן,

כי החיים הם הנותנים לחיים,

ואילו אתה הרואה עצמך כנותן, אינך אלא עד.

ואתם המקבלים, וכולכם מקבלים הנכם,

אל תכבירו תודתכם פן תכבידו עליכם ועל הנותן.

התעלו יחד עם הנותן ונתינתו מעל כנפי נשים,

כי רוב הרעפת תודה –כפירה בחסדו

של זה אשר אדמת החירות היא לו אם והאלוהים אביו

ישנן רשתות אשר יוצרות מבצעים מאולצים, דברים מגוחכים, כמו הנחות של חצי שקל  על מוצר שעולה לצרכן 30 שקל ומעלה וקוראות לזה מבצע.

אכן יש סכנה בעידן הממוחשב, אשר בו נותנים לעיתים הנחה של אחוזים בודדים, אולם הצרכן רואה במתן הנחה זאת חובבנות תפעולית, חוסר רצינות ובזבוז משאבים לריק -

– ובמידה רבה מאוד של צדק.

עדיף לתת ולבצע פחות מבצעים על סכומים מגוחכים ובמקומם לתת על מספר קטן יותר של פריטים משמעותיים ולא פרטי קצה, אשר בקושי יש בהם שימוש, הנחה משמעותית.

מבצע כזה – יוכר לטובה על ידי הצרכן, אשר יזכור זאת ובתמורה יעניק לרשת את כרטיס האשראי שלו גם בפעם הבאה.

כמובן שרשת אשר מעניקה ונותנת מכול הלב, עליה להקפיד שיש מספיק מלאי זמין, אחרת הנתינה תהפוך לכעס אחד גדול, אשר נזקו רב והדיו בחנות ובסלון של ימי ששי אינו נפקד.

הצרכן יודע להעריך היטב את המושג נתינה ולהוא לא צריך קורסים ומכונים על מנת לקבל השכלה זו.

חג שמח ושתהייה במחוזותינו נתינה אמיתית ולא חצאי דברים, אשר נזקם רב מהתועלת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111329 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111219 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111130 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111349 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111286 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111340 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111409 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201328 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201142 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica