חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ערבי צוות - מבצעים מדליקים לראשי צוותים

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים12/05/20111807 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההצלחה של צוות מאוחד

בתאריך 11.5.2011 זכתה קבוצת הכדורגל של ברצלונה באליפות שלישית ברציפות מול יריבתה המושבעת ריאל מדריד. שחקני ברצלונה הובילה בקיץ את הנבחרת שלהם לאליפות העולם ולמרות עונה מתישה הם הצליחו לזכות באליפות ספרד. ליונל מסי טען כי הסיבה להצלחתם היא באחדות שהשחקנים הפגינו לאורך העונה כולה.                                                                                  

ערבי צוות בוולט דיסני

וולטר אליאס דיסני ייסד את חברת "ווולט דיסני" בשנת 1923 מטרתו הייתה אוניברסאלית ליצור "אושר לאנשים". כבר בשנות החמישים הוא קידם השתלמויות וסמינרים לעובדים "ליצירת אושר".

הדרישות של דיסני מכל העובדים/ות בפארק השעשועים הוא להשתתף בפועל בתהליך הגיבוש ולמידת האידיאולוגיה, המסורת, והפילוסופיה יחד עם העובדים/ות החדשים/ות  היא אחת מאבני היסוד לליכוד וחברות. הדבר דומה במקצת למצב שבו יש גיוס בקנה מידה רחב של עובדים חדשים/ות בישראל והחברות הגדולות עורכות להם ימי עיון וסמינרים מיוחדים.

הכללים הנוקשים של וולט דיסני כמו קוד טיפוח והתנהגות אחידים הופכים את העבודה לקשה מאוד. לכן בתום המשמרת הקרויה (הופעה) וברגע שהפארק נסגר מתכנסים כל העובדים לערוך ערבי צוות שבהם הם יכולים לפרוק את המתח והלחץ ולעשות כמעט ככול העולה על רוחם.

חשיבות ערבי צוות

חוגי הבית בישראל הם אחד מהמקורות לקיום ערבי צוות. התפקידים של ערבי צוות : חיזוק הקשר, ההכרות והאינטימיות שבין העובדים ובינם לבין ראש הצוות. ערבי צוות מעודדים הפלת מחיצות ומסכות, מפיגים את השחיקה והלחץ ולו למספר שעות מהנות ומחזקות את "הלכידות הצוותית".

הפקת ערבי צוות בפועל

א. בחירת יום - רק לאחר שבדקתם בלוח שנה שאין חג או צום. כי לעובדים אין אירוע משפחתי גדול (חתונה/ ברית/ה). ושביום הזה הפעילות בשעות הערב יחסית נמוכה. שהאומן/ית יכולים להגיע. בחרו שלושה ימים אלטרנטיבים, עדכנו את צוות העובדים בישיבה הקרובה או בין החלפת המשמרת לגבי הערב צוות.. שלחו הודעת מייל אישי מטעמכם (כמו הזמנה לחתונה).

ב. בחירת סוג האירוע -  ישנם סגנונות שונים של ערבי צוות שיכולים לכלול גם פעילות פרידה, מסיבת סיום, חגיגת גמר פרויקט, טקס הרמת כוסית. כדאי לפצל את ערב הצוות לשני חלקים. בחלק השני פעילות חברתית לכולם והחלק הראשון יוקדש למהות האירוע, מילות פרידה ושבח וכו..

ג. בחירת תקציב - בררו מול מחלקת הרווחה / משאבי אנוש או המנהל/ת מעליכם מהו התקציב, כיצד תקבלו אותו. האם אתם צריכים לערוך מכרז למציאת אומן/ית. איזה ספקים החברה כבר עובדת איתם, איזה אישורים אתם צריכים לקבל מהאומן/ית. וכיצד התשלום עובר בסופו של דבר אליהם. במידה והחלטתם לקחת סכום כסף מכל עובד/ת עשו זאת בשיתוף איתם. (הסכום יכול לנוע מ-35 ₪ לעובד/ת וצפונה).

ד. בחירת מקום -  מקום אידיאלי עבור ערבי צוות יכולים להעירך בבית של אחד מהעובדים/ות או המנהלים/ות ובתנאי שיש מספיק מקום בסלון או בחצר לפעילות שנבחרה. הדבר גם יחזק את המחויבות של העובדים להגיע.

מקומות לערבי צוות : לופט (חדר יוקרתי), מסעדה (פרייבט רום), באולינג (מקום ופעילות), חדר סנוקר, מועדון ודאנס בר (חגיגת גמר פרויקט), אולם אירועים והופעות (צוות גדול), קולנוע (הקרנת סרט פרטי), חדר הרצאות במלון (אביזרים טכנולוגים להקרנה ואוכל), פארק ציבורי, שייט על יאכטה, אוהל בדואי, קרטיניג (מרוץ מכונית),  טיסה בכדור פורח.

ה. בחירת כיבוד - קחו שלושה עובדים/ות ויחד גבשו את התפריט המתאים ביותר. בדקו מי צמחוני, טבעוני, או לא אוכל גבינות. ערכו רשימה מסודרת הכוללת מנות פתיחת שניים שלושה עיקריות ושני מנות לקינוח. בדקו במקומות ציבורים כשרות ומהיכן. אם יש עובדים מברית המועצות לשעבר יש לשקול לקנות בקבוק וודקה (משקאות אלכוהול). עריכת ברביקיו הממוצע הוא שלוש מאות גרם בשר לאדם. חשוב שהבשר רגע שנצלחה שיהיה בטמפרטורת החדר. (בדיקת בשר טרי תעשה על ידי לחיצת הבוהן על הבשר, אם נוצר שקע למספר שניות רב יש סיכוי שהבשר טרי).

ו. בחירת פעילות - כשערוכים ערבי צוות לעובדים חשוב לבחור את ההפעלה המתאימה ביותר על פי סוג העובדים, רמת הציפיות והתוצאה הרצויה. יש לבדוק איזה פעילות נעשתה בעבר, האם יש מגזר שנותן את "הטון" בצוות, סטאטוס, גיל..    יש לאפיין האם הצוות וותיק (ניתן לערוך פעילות עם בני/בנות הזוג ושתתמקד בעובדים בפאן אישי יותר כמו גרפולוגיה). אם הצוות חדש (כדאי לערוך פעילות שתתמקד בהכרות בין העובדים ולהזמין סדנת משחקים לחיזוק תקשורת בין אישית). אפשר לבקש מהעובדים להכין קטע בידורי במידה ואין תקציב לפעילות.

ז בחירת האומן/ית - בהתאם לפעילות שבחרתם חפשו את האומן/ית המתאים לערב צוות.

בקשו לקבל טלפון של ממליץ/ה, השוו בין מספר אומנים/ות מאותו תחום. צפו בסרט יוטיוב.

יש סיכוי כי אומן/ית בתחילת דרכם ייקחו תשלום מועט יותר בכדי להתפרסם בערבי צוות

בררו מהיכן האומן/ית מגיע (זמן =דלק= כסף).

הסכימו לתת מכתב המלצה וטלפון אם האירוע יהיה טוב.

תנו לאדם המתאים ביותר לערוך את המשא ומתן. ציינו במשא ומתן באם התשלום מידי.

בררו האם ניתן להשתמש בלוגו של החברה לטובת פרסום של האומן והאם החברה זקוקה להופעה בעתיד.

ח.ארגון אחרון - ערכו רשימה של כל הדברים אשר באחריותכם בהפקת ערב צוות.  הביאו משהו מתוק לכל עובד/ת בכדי להתחיל את היום "באווירה מתוקה". התקשרו לאומן/ית. וודאו שיש מספיק כיסאות, מייחם גדול, פותחן ליין ובירה, סכום.

עשרה משחקים לשחרור והנאה

1."משטרת החקירות" - כל אחד "תורם" חפץ ששיך לו ומעברו לראש הצוות בלי ששאר העובדים רואים. ראש הצוות מרכז את החפצים ומוציא כל פעם חפץ אחר. על העובדים לזהות  של מי החפץ. ( משחק פופולארי להתחלת ערבי צוות)

2. "הורדת זקיף" - כל עובד/ת צריכים/ות לשים מטבע של עשר אגורות על גב כף היד וללכת בחדר. על העובדים/ות לנסות להוריד כמה שיותר מטבעות ובתנאי שהמטבע המקורי נשאר על גב כף היד ולא נופל. המנצח/ת זה שהמטבע נשאר על היד האחרון/ה.

3. "מרוץ שליחים" - כל זוג עובדים ועובדות עומדים/ות גב אל גב ומחזיקים ידיים. מעמדים בשורה אחת. נותנים נקודת ציון שאליו הם צריכים להגיע. הזוג שהגיע ראשון ניצח.

4. "אות הצטיינות" - העובדות והעובדים מסתובבים בחדר ברגע הישמע האות הם צריכים לעמוד בזוגות וכל אחד ואחת צריכים להגיד לצד השני איזה דברים חיובים הם "משדרים".

5. "יחידה 8200" - מעמידים את העובדים בזוגות.צריכים לבקש מהם לבחון האחד את השני במשך שלושים שניות מכף רגל. לאחר מכן מבקשים מהם להסתובב וכל אחד צריך לתאר כיצד הצד השני לבוש, סוג נעלים, צבע עיניים, סוג תספורת, תכשיטים, סוג שעון...

6. "שום- פלפל ושמן זית" - העובדים יושבים על כיסאות. מחלקים אותם לשום ולפלפל. מוציאים כיסא העובד/ת שעמוד/ת צריכים לקרוא פלפל או שום.  כל מי שפלפל צריכים להחליף מקומות. כאשר מי שעומד/ת צריך/ה לשבת ואז העובד/ת שלא מצא הוא זה שמכריז על שם הבאה. כשמכריזים שמן זית כולם צריכים וצריכות להתחלף.

7."אידיש מאמא"- למשחק צריך 2 מתנדבים/ות. אחד מדבר בג'יבריש במבטא אידיש והשני/ה מדובבים אותו. ניתן לעשות זאת אם או בלי מבטה.

8. "מגע מלטף"- בוחרים שלוש/ה מתנדבות/ים שיעמדו. למתנדב/ת קושרים את העיניים. דרך ליטוף הפנים צריך לנחש מי עומד מול. (משחק מתאים לפעילות פרידה).

9. "על ראש הגנב בוער הכובע" - שני עובדים/ות עומדים מול שאר הצוות ומספרים סיפור אמיתי. עובד/ת נוסף/ת מספרים סיפור שקרי. על הצוות להחליט מי דובר אמת.

10. "פסטיבל מספרי סיפורים" - כל עובד/ת צריך לספר סיפור מצחיק, מעניין, מרגש שקרה לו / לה בחיים.

פעילויות חשיפה חוויתית לערבי צוות

א.משחקי חברה - משחקים שיקפיצו, יפעילו, יצחקו ויגבשו את העובדים.

ב.גרפולוגיה - מסתורין האותיות, כתיבת ברכות, אבחון ראשוני של חתימות, יצרים וציורים.

ג.יוגה צחוק- תרגלי נשימה ומשחקי צחוק שיגרמו לעובדים לשחרור והפגת המתח והלחץ.

ד.שפת גוף - תדמית, פלרטוט בין גברים לנשים, רושם ראשוני, משחקים לחיזוק התקשרות

ה.קומדיה - פעילות דרך משחק, אימפרוביזציה, ג'יבריש, פנטומימה, תחרויות.

ו. מיקסר - כשקומדיה, שפת גוף, יוגה צחוק, גרפולוגיה ומשחקים נפגשים לתוכנית אחת .

ראש צוות פונה לעובדים/ות שבאחריותו ושואל "אתם זוכרים את הצעקות והצרחות של גברת אוסטרובסקי שאף אחד ואחת לא רצה לשמוע אותה? איך זה שהם נפסקו ברגע שהשיחה עברה אלי ? עונה לו נטלי.. טוב אתה כבר מזמן ח-ר-ש".

רוצים לקבל רעיונות נוספות עבור ערבי צוות תוססים, מגוונים, מקוריים, ומצחיקים ?

התקשרו ל-03-5590868 או ישירות לנייד 050-5711160 (עד 22:00 בלילה).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גם את תקבלו הצעה זולה יותר באופן נקודתי אם תזמינו אותי תרוויחו ותהנו הרבה יותר. יובל בן בסט מנחה קבוצות וגרפולוג. התקשרו 050-5711160 או ל-03-5590868 www.graphologia.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל בן בסט

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205114 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202352 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195890 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191532 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191781 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191564 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192506 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאמרים נוספים בנושא הפקת אירועים

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211611 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202352 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195890 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191781 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191564 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים27/01/191676 צפיות
כאשר בנו את החומה הסינית בין המאה החמישית לפני הספירה ועד המאה השש עשרה לא בטוח שעשו שם סדנאות גיבוש לעובדים החומה משתרעת על פני 8851 ק"מ. סדנאות גיבוש לצוותים הם חלק מהז'רגון התרבותי של חברות, מוסדות וארגונים במדינה ובעולם.

מאת: עידן אברהמיהפקת אירועים21/02/181678 צפיות
אצל איזו חברה כדאי לשכור אוהלי אבלים? צריכים לשכור אוהל אבלים? חשוב לדעת כי יש מספר חברות שמציעות שירות בתחום זה. כמה חשוב לכם לבחור בחברה טובה ומומלצת בה תקבלו שירות מושלם שעונה על הצורך שלכם. כאשר נזקקים לשכור מוצר חשוב למצוא את נותן השירות שיש בידו את היכולת לספק את המוצר ואת השירות בצורה מושלמת. שימו לב שזה נכון גם באשר לשכירת אוהלי אבלים. ניתן לברר ולמצוא את החברה המומלצת בה תוכלו לקבל מענה מושלם לצורך שלכם. קראו על כך בשורות הבאות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica