חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - מה קורה שמחליטים לסגור חנות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/05/2011862 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – מה קורה שמחליטים לסגור חנות ?

יובל לובנשטיין

מה לעשות... לא כל העסקים מצליחים. חלק לא קטן מהעסקים הקיימים, בעיקר חנויות ואו עסקים לא גדולים, נאנקים תחת הוצאות הקיום, קרי שכר דירה ודמי ניהול, הוצאות שכר ופרסום ופשוט לא עומדים בתחרות מול הרשתות הגדולות, אשר לחלקן קיים אוויר לנשימה, אשקר מקורו לא אחת מגיע מגיוסי הון מהציבור בשוק ההון.

לעסקים קטנים אלה אין יכולת זו ולפעמים מושכים ומעלימים עין מתוך תקווה שהימים הקשים ייעלמו ולפעמים מחליטים פשוט לסגור.

בדרך כלל מפרסמים מודעת חיסול, הנחה של 50% על כול החנות למעט מוצרים אשר בהם הרווח נמוך יותר ואז עליהם נותנים הנחה מופחתת.

הציבור כמו עט על הטרף גודש את החנות, שסביר שלא זכתה לכזו כמות של אנשים, בכל ימיה ומעבר לצהלה ולהזדמנות ישנה גם מידה של עצבות על זה שהחנות נסגרת ואנשים יאלצו למצוא לעצמם מקום  תעסוקה אחר.

אחד הדברים המעניינים במקרה של סגירה היא, שהצרכנים יודעים בדיוק, אבל בדיוק מה המוצרים הטובים, אשר נעלמים בדקות הראשונות. זו יכולה להיות חנות עם 15000 מוצרים שונים, לא תעבור כמחצית השעה וכול המוצרים הטובים ייעלמו.

לצרכנים אין דוחות מכר ואין מחשבים אשר מנחים אותם  מה לקנות, הם פשוט יודעים ואז אני תמהה אם זה המצב שהצרכן יודע מה הוא צריך, מדוע בעלי החנות, אשר לבטח מכירים את המוצרים שלהם, לא טרחו והקדים תרופה למכה ומדוע לא הורידו מראש את המחיר על אותם פריטים נדרשים ובאופן כזה ניו מושכים את הלקוחות לחנות ואולי בדרך זו היו משכנעים אותם לקנות עוד מוצרים, מה שנקרא על הדרך ?

אם כולם חכמים וכולם יודעים את כללי המשחק מדוע לא לתמחר את אותם מוצרים נדרשים, אהובים ומבוקשים, נמוך ?

נכון לא תמיד כול כך פשוט, שהרי המוצרים הנדרשים , הם לעיתים מוצרים ממותגים, אשר היבואן בדרך כלל שומר על מחיר המכירה שלהם ולא מאפשר הנחות דרסטיות, אולם אם בעלי המקום היו מיישמים עצה זו  ולא היו נכנסים "ללופ" ותהליך של עליות מחירי צרכן, על מנת להשלים את הרווחיות הנמוכה,  אולי הם לא היו מגיעים לסגירה ?!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111331 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111221 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111133 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111350 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111289 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111341 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111411 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201489 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201618 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201339 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201045 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica