חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות בישראל, לא לוקחות אחריות עד הסוף ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול25/05/2011869 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – מדוע הרשתות בישראל, לא לוקחות אחריות עד הסוף ?

יובל לובנשטיין

חסרה בארץ רשת אמיתית, אשר באמת כול משאביה מופנים לתועלת הצרכן.

אומנם חל שיפור אדיר בכול הקשור לשירות, לנכונות לקבל מוצר פגום אולם עדיין לא הגענו למצב, שישנה רשת אשר שמה לנגד עיניה את טובת הצרכן בלבד.

למה הכוונה ? בין השאר הכוונה, לרשת אשר תציג על מדפיה, רק את המוצרים הטובים והאיכותיים ביותר, מוצרים אשר נבדקו על ידה ולא הוכנסו למדפים מבלי שעברו "מבחן קבלה" כל שהוא.

היום על מנת להתקבל לכול מקום עבודה, בתפקיד סביר ומעלה, עושים לך מבחני קבלה, כאלו או אחרים, מעבר לראיון אישי וממליצים.

ואילו מנגד, ברשתות השיווק השונות, בדרך כלל מוכנסים מוצרים על פי התרשמות חיצונית בלבד, קשרים עם הספק, חושים של הקניין וכדומה, אולם לרוב, שלא לאחר בדיקה מקצועית.

האם כול המגבות אשר הוכנסו למדפי הרשתות עברו  מספר כביסות וסחיטות טרם שהוכנסו למדף ?

האם מוצרי המזון שמוכנסים, עוברים בדיקת מעבדה חיצונית, במימון הרשת, אשר תאמת את נתוני היצרן ואו היבואן ?

האם מאוורר שהוכנס לרשת הופעל במשך חודשים על מנת לאשרו בטרם הוכנס למדף ?

רבותי שלא תופתעו- התשובה היא, חד משמעית לא !

אומנם ישנם יצרנים ויבואנים אשר בודקים ומנגד קיימים כאלה שפחות ואפילו הרבה פחות, אך הרשת אשר נותנת לספקיה את הנכס היקר ביותר שלה, שהוא המדף והמוניטין, בדרך כלל מחפפת בנקודה חשובה ומהותית זו, מדוע ?

יכול להיות שהתרבות הקמעונאית בישראל, עדיין צעירה ועדיין לא הבשילה לכך, אולם ברור שזה נדרש והכרחי במיוחד לאור התחרות.

הגיע הזמן שלא כול מוצר יכנס למדפים בקלות כזו, אשר תשען על הכרות מהצבא או חבר של השכן, אלא על בסיס ראוי יותר ומקצועי.

פיתוח המותגים בפרטיים, נתן דחיפה גדולה בכול הקשור למפרטים ולדרישות, להם קנייני הרשתות, ערים  כעת הרבה יותר.

רשת אשר ידועה בהקפדתה על האיכות היא מרקס אנד ספנסר, אשר אכן מקדישה רבות לתחום והצרכנים מעריכים ומוקירים זאת. (מנגד היא מגלה קשיים בשיווק, האם יש קשר ?)

הצרכן אינו שוטה והוא לומד, בדרך כלל על בשרו וקיבתו איזה מותג פרטי הוא איכותי יותר, איזה רשת מקפידה יותר על איכות, בטיחות, עיצוב - ולא רק על מחיר מוזל ומוקיר לה תודה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111331 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111221 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111132 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111350 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111288 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111340 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111411 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201616 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201337 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica