חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - סל ממוצע, מה ניתן לעשות עם נתון זה ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול25/05/20111242 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – סל ממוצע, מה ניתן לעשות עם נתון זה ?

יובל לובנשטיין

כולנו קונים בחנות כזו או אחרת. האם אתם יודעים שכול קניה שלכם היא חלק ממאגר נתונים אדיר שיש לכול רשת, אשר מאחוריו נמצאים ועמלים מנתחים וכלכלנים רבים, אשר מנסים לשחות בים הנתונים ולתת למנהלים מידע על הנעשה אצלם בעסק.

בעידן המחשב הטבלאות, הגרפים ובסיסי הנתונים, אחד הדברים החשובים, זה דווקא הפשטות ומיקוד.

מדד אשר מרבים להשתמש בו נקרא הסל הממוצע, או ערכו בשקלים של הסל הממוצע, אשר מתקבל מחלוקת הפדיון במספר פעולות הקופה, קרי מספר האנשים אשר שילמו עבור הקניות.

נתון זה קל לחישוב ובעיקר להבנה והוא מתקבל ברמה של נקודת מכירה בודדת, תת רשת (מגה בעיר, מגה, מגה בול) וכמובן ברמת הרשת (מגה).

נתון זה כמובן אינו זהה בין החנויות השונות של אותה רשת וכמובן הוא משתנה בין חודשי השנה ואפילו במהלך היום, אולם הוא מהווה נקודת התייחסות טובה למנהלים לגבי מצב החנות ולגבי תרומת המנהל לשמירתה ובמיוחד לגבי יעדי השיפור שהוא התבקש לקדם.

מנהלים אשר לוקחים נתון זה ברצינות, יכולים תמיד לשפר את הביצועים על ידי הוספת עוד פריט אחד לסל הקניות של הלקוח, דבר שבא לידי ביטוי במבצעי קופה, בארגון נכון של במות התצוגה, שילוט, המצאות מלאי של פריטים מבוקשים, בקיצור – ניהול נכון של נקודת המכירה.

קיימת שונות רבה בערכי הבל הממוצע בין הפורמטים השונים של אותה רשת. לדוגמא ערך הסל הממוצע במגה בעיר מגיע לכ- 70 שקל ואילו במגה בול יכול להגיע ל-300 שקל , כאשר ממוצע הרשת הכולל מגיע לכ-125 שקלים ללקוח.

לכל סגמנט קיימים ערכי סל "ממוצעים" לדוגמא מקובל לדבר על סל של כ- 110 ש"ל למשתלה ולערך סל של 38 ש"ל לבית קפה.

מנהל רשת אשר רוצה לקדם את החנות שלו, חייב להבין לא רק את המספר הממוצע שלו, אלא גם להבין ממה הוא מורכב, כלומר מה תרומת כול מחלקה לסל שלו ורק ככה יוכל לאתר מחלקות חזקות ולחזק אותן יותר, להבין מדוע יש חולשה במחלקות אחרות וכול זאת תוך מיקום החנות שלו ביחס לביצועי שאר החנויות ברשת ואו במתחם בו הוא נמצא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111331 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111221 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111133 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111350 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111289 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111341 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111411 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201489 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201618 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201339 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica