חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גרניט פורצלן: קווים לדמותו של הריצוף האיכותי ביותר שיש

מאת: שרונה וולדמן 1שיפוצים26/05/20111372 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המראה היוקרתי, הברק חסר התקדים ואיכותו של גרניט פורצלן מיקמו אותו כבחירה הראשונה של הלקוחות ושל אנשי המקצוע בתחום הקרמיקה והריצוף. רבים טוענים כי זהו חומר הגלם האיכותי ביותר ומגוללים שורה ארוכה של יתרונות.
מה זה גרניט פורצלן ולמה החומר הזה כל כך טוב? מה גורם לנו להימשך אליו ומדוע הוא מצליח לצוד את עיניהם של רוב האדריכלים, הארכיטקטים ומעצבי הפנים? במאמר מיוחד זה ננסה לענות על השאלות האלה ולתת לכם מושג כללי על יתרונותיו הברורים של הנסיך החדש: גרניט פורצלן.
גרניט (מקור השם מגיע מלטינית), או בעברית יפה יותר "שחם", הוא בעצם סלע יסוד שנוצר בחלקו היבשתי של קרום כדור הארץ. גרניט פורצלן הינו חומר קרמי צפוף במיוחד אשר ספיגתו גבוהה מאוד. שני היתרונות האלה הפכו אותו לבחירה הראשונה בשימוש למשטחים שונים הממוקמים בתוך ומחוץ לבית.

ממש כמו שחקן קולנוע, קשוח ונונשלנטי
כפי שציינו חוזקו של חומר הגלם הזה אפוף הילה. כאשר אנו מדברים על משטחים שנחשפים לנוזלים, להליכה, לחפצים ולרהיטים כבדים הנגררים עליו באופן תדיר ולשאר מרעין בשין, גרניט פורצלן נחשב כיום לחומר העמיד ביותר מפני כל אלה ומכאן ששחיקתו היא אפסית. מראהו הקלאסי והנוצץ רק מוסיף הדר והופך אותו לבחירה הטובה ביותר.

גרניט פורצלן: הברקה שאין כמותה
מול כל היתרונות שציינו כדאי להזכיר גם את היתרון הנוסף, ואולי המשמעותי ביותר. גרניט פורצלן הוא חומר קל ונוח לעיצוב הבית כולו. רצפה שכוסתה בו מעניקה לבית מראה אחר, שלעיתים הופך את המבנה כולו לחלל אחיד. מכאן גם ששימוש בו גורם לעין בלתי מזוינת את התחושה כאילו מדובר בשטח גדול יותר מכפי שהוא באמת. על כן ניתן למצוא גרניט פורצלן לא רק בסלון ובחדרי מגורים, אלא בכל רחבי הבית.
ניתן כמובן להשתמש בגרניט פורצלן גם לשאר החדרים בבית כמו המרפסת, חדרים רטובים (כמו חדרי אמבט ושירותים). במקרים אחרים תוכלו בקלות למצוא גרמי מדרגות מגרניט פורצלן ואפילו אריחים דמויי פרקט. בצורת אנטי סליפ, כאלו שעיקר שימושם למניעת החלקה.
בנוסף לחדרי המגורים, אריחי שיש מגרניט פורצלן ניתן למצוא גם במטבח. כחיפוי רצפה או כחיפוי לקירות, שיש למטבח מגרניט פורצלן ניחן בעמידות רבה וביכול להתאים עצמו לתנאי החדר. כך לדוגמה ניתן להזמין אריחי שיש למטבח עם שכבת זיגוג האוטמת את פנים האריח ומגנה בפני נוזלים.

גרניט פורצלן – איכותי גם לשוק המוסדי
אך לא רק בתי מגורים נהנים ממראהו ומאיכותו. גם בתי חרושת מעדיפים היום חומר איכותי וחזק מאשר ריצוף אחר וסתמי. בזכות עמידותו בפני כימיקלים תעשיית התרופות ומפעלי מזון גדולים משתמשים בו לרוב.
להליך היצור יש השפעה ברורה על כל מה שציינו. באותו הליך חומר הגלם מושם בתנורי ענק בטמפרטורות גבוהות במיוחד. כך בעצם מבטיחים את עמידותו מול נוזלים ששוחקים חומרים אחרים.

ומה בנוגע להתקנה?
לאחר שכבר החלטתם והגעתם לבחירה הנכונה ביותר חשוב לזכור כי הדבר הראשון והנכון ביותר הוא לבחור בעל מקצוע מיומן ומנוסה. השימוש בחומר איכותי כמו גרניט פורצלן מחייב אתכם לבחור באנשים המנוסים והטובים ביותר לעבודה עצמה.
התקנה של אריחי גרניט פורצלן היא אמנם פשוטה למדי, אבל יש כמה דברים שחשוב מאוד להקפיד עליהם (כמו לדוגמה שימוש בדבק מתאים, עבודה עם אריחים מלוטשים, שמירה על רצפה ישרה ועוד). לכן, הקפידו על עבודה מול משווק ומתקין מורשה של גרניט פורצלן ואל תתפשרו על פחות. בקשו ממנו להסביר לכם באופן מפורט וברור על אופן הטיפול באריחים לאורך זמן. בהצלחה !

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרונה וולדמן 1

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232634 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223300 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211226 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica